AnonymBruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Synes det er veldig vanskelig å finne ut av dette spørsmålet ved å google. Fortrinnsvis elbil, finnes det noen med isofix feste til barnestol i forsetet? (Jeg var usikker på om jeg skulle plassere tråden her eller på barn.) Anonymkode: 83b16...a3c
AnonymBruker Skrevet 16. juni #2 Skrevet 16. juni Tror ikke det er så uvanlig? Har det på Audien vår fra 2012, og mener Golfen fra 2014 også har det. Ville sett meg ut aktuelle biler på Finn og sendt melding til selger med spørsmålet jeg 😊 Anonymkode: d77fa...c94
TBL12 Skrevet 16. juni #3 Skrevet 16. juni (endret) Flere biler har Isofiks i passasjersetet. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1336706-bil-med-isofix-i-passasjersete-foran/ https://www.naf.no/elbil/bruke-elbil/bilstol-barnesete-test-elbil Endret 16. juni av TBL12 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #4 Skrevet 16. juni TBL12 skrev (1 time siden): Flere biler har Isofiks i passasjersetet. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1336706-bil-med-isofix-i-passasjersete-foran/ https://www.naf.no/elbil/bruke-elbil/bilstol-barnesete-test-elbil Takk for forslag, men dessverre lite hjelp å få. Link 1 har jeg lest før, står få tips der. Link 2 handler om hvor god plass man har foran når barnesete er bak passasjersetet. Men kanskje jeg kan konkludere med at ingen av de nevnte bilene i testen har isofix foran? Anonymkode: 83b16...a3c
AnonymBruker Skrevet 16. juni #5 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror ikke det er så uvanlig? Har det på Audien vår fra 2012, og mener Golfen fra 2014 også har det. Ville sett meg ut aktuelle biler på Finn og sendt melding til selger med spørsmålet jeg 😊 Anonymkode: d77fa...c94 Virker som det er litt uvanlig jo... Hvilken Audi modell og Golf er det da? 😊 Anonymkode: 83b16...a3c
AnonymBruker Skrevet 16. juni #6 Skrevet 16. juni Min lille Peugeot elbil har isofix foran Anonymkode: 87788...a82 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #7 Skrevet 16. juni Må nesten sjekkes for hver bil. Varierer på utstyrsnivå, setetype og årsmodell. Anonymkode: 2b589...3b6 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #8 Skrevet 16. juni Den nye Renaulten har! Renault 5 het den kanskje? Prøvekjørte den forrige uke ☺️ Anonymkode: 49db2...c61 1
TBL12 Skrevet 16. juni #10 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for forslag, men dessverre lite hjelp å få. Link 1 har jeg lest før, står få tips der. Link 2 handler om hvor god plass man har foran når barnesete er bak passasjersetet. Men kanskje jeg kan konkludere med at ingen av de nevnte bilene i testen har isofix foran? Anonymkode: 83b16...a3c Har ikke sjekket dette på mange år, mitt inntrykk er flere biler har støtte for Isofiks i passasjersete. Som flere skriver, det kan variere med modell og utstyrsnivå. I teorien kan to utgaver av samme bil en med skinn seter, og en uten der den ene har isofiks den andre ikke.
AnonymBruker Skrevet 17. juni #11 Skrevet 17. juni TBL12 skrev (6 timer siden): Har ikke sjekket dette på mange år, mitt inntrykk er flere biler har støtte for Isofiks i passasjersete. Som flere skriver, det kan variere med modell og utstyrsnivå. I teorien kan to utgaver av samme bil en med skinn seter, og en uten der den ene har isofiks den andre ikke. Kanskje du heller skal vite mer om hva du bidrar med, i stedet for å bare skrive det som blir mest villedende? Det gir jo ingen mening å å komme med noe som ikke er sant. Anonymkode: cefdf...be5
AnonymBruker Skrevet 17. juni #13 Skrevet 17. juni google ass: Sitat Biler med Isofix foran: VW ID-modeller: Flere av de nyere elektriske modellene fra Volkswagen har også Isofix i forsetet. Ford S-Max: En tidligere storselger som har Isofix i forsetet. VW Sharan: Også en bil med skyvedører, som ofte er et pluss for barnefamilier. Peugeot 5008: En annen bilmodell med Isofix i forsetet. Renault Grand Scenic: En bil som også har Isofix foran. tok tre sekunder.. Anonymkode: a71ce...b98 2
newman01 Skrevet 17. juni #14 Skrevet 17. juni Dette er en glimrende jobb for ChatGPT. Man kan antagelig få listet opp alle bilmodeller og utstyrsnivåer med isofix, årsmodell osv. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #15 Skrevet 17. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Virker som det er litt uvanlig jo... Hvilken Audi modell og Golf er det da? 😊 Anonymkode: 83b16...a3c Audi A4 Quattro og Golf 7 Highline 😊 Anonymkode: d77fa...c94 1
AnonymBruker Skrevet 17. juni #16 Skrevet 17. juni Min har. Skoda ha jeg. 2018 modell Anonymkode: fe93c...13f 1
TBL12 Skrevet 19. juni #20 Skrevet 19. juni newman01 skrev (På 17.6.2025 den 13.49): Dette er en glimrende jobb for ChatGPT. Man kan antagelig få listet opp alle bilmodeller og utstyrsnivåer med isofix, årsmodell osv. Chatgpt gav disse svar: Modell ISOFIX foran ISOFIX bak Airbag deakt Kommentarer Tesla Model X Ja Ja (2 rader) Ja (manuelt) Fleksibel seteløsning. Gjelder visse konfigurasjoner. VW ID. Buzz Ja Ja (flere) Ja (manuelt) Familievennlig. ISOFIX også i midtraden. Renault Zoe Ja* Ja Ja (manuelt) ISOFIX foran i noen eldre versjoner. BMW i3 Ja* Ja (kun ytre) Ja (manuelt) Noen utgaver har ISOFIX foran – sjekk spesifikasjoner. Mercedes EQV Ja Ja (flere) Ja (manuelt) Romslig og fleksibel familiebil. Mercedes eVito Tourer Ja Ja (flere) Ja (manuelt) Kommer i varebil og personbilutgave. Peugeot e-Rifter Ja* Ja (flere) Ja (manuelt) ISOFIX foran i visse utstyrsnivåer. Opel Combo-e Life Ja* Ja (flere) Ja (manuelt) Teknisk lik e-Rifter. Citroën ë-Berlingo Ja* Ja (flere) Ja (manuelt) ISOFIX foran i enkelte modeller. = Kan variere med utstyrsnivå/årgang. Bør bekreftes med forhandler eller instruksjonsbok. Modell Setekonfigurasjon Bagasjeromsplass ISOFIX foran? Bonus ID. Buzz 5–7 seter Svært romslig I noen varianter Familie‑MPV Ioniq 5/6 5 seter God Mulighet foran Justerbare bakseter Xpeng X9 7 seter 2 m³ + funksjoner Sjekk spesif. Luksus 7‑seter Volvo EX90 7 seter Stor Forventet Sikkerhetsfokus 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå