Gå til innhold

Finnes det et språk du bare ikke klarer å høre på fordi det er så stygt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Er det et språk du klarer ikke klangen til, slik at om du begynner å se på film på det språket må du bare skru av ?

Anonymkode: ddec7...0f7

når det kommer til film så takle jeg ikke å ha undertekst, så må vær et språk jeg forstår(engelsk, Norsk, svensk, dansk eller tysk)

tenke at det er ikke et språk som er så stygt at jeg får vondt i ørene liksom, men hater når jeg ikke forstår hva som blir sagt :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Visse rikspolitikere har gjort at jeg får frysninger av å høre kvinner med summørsdialekt. 

Anonymkode: 91675...2ea

Sunnmørsdialekt er ikke et språk. TS spør etter språk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samisk. Jeg er helt på samenes urfolk-lag, men blir av en eller annen grunn trigget av å språket. 

Anonymkode: f2308...5c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Alle språk har sin sjarm. Synes ikke noen høres bedre ellet verre ut enn andre. 

Anonymkode: 82365...37b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Østfoldsk. Jo, det er et eget språk 😂

Anonymkode: d5506...8bd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Samisk 
Finsk 
Hebraisk 

Anonymkode: d8c9b...3b4

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tyrkisk

Anonymkode: 1462b...bed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tysk og arabisk. Det er så gutturalt liksom . 

Anonymkode: 75ef4...5b8

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Indisk-engelsk, arabisk og russisk. 

Anonymkode: 83482...1c9

• Liker 5
Skrevet

Tyrkisk, arabisk… og flere andre språk jeg ikke aner hva er

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

For meg er det fransk, det skjærer i ørene mine, orker ikke mye av det altså 😝 På andre plass kommer nok amerikansk! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Samisk her også. Når det kommer nyheter på samisk på tv må jeg bare kaste meg over fjernkontrollen og sku av.

Anonymkode: 6baec...89c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Noe av det fæleste jeg hører er engelsk med amerikansk aksent, på den måten influensere o.l. snakker. 

Anonymkode: c6b1c...b6f

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg takler ikke dansk selv. Syns det er fælt å høre på rett og slett. 

Anonymkode: ddec7...0f7

Enig.

AnonymBruker
Skrevet

Amerikansk engelsk når det blir brukt i sosiale medier, med massevis av klisjeer, forkortelser og utslitte uttrykk. TikTok slang. 
- I was today years old when I...
- Main character energy
- Delulu
- POV 
- Get ready with me 

Anonymkode: ec4fd...9ea

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den brasilianske "dialekten" av portugisisk. Det sutrete og smiskende (begge på en gang!) språket der gnager i både øregangene og i sjela...

Anonymkode: ae337...b64

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Amerikansk engelsk. Høyt snakker dem, og innestemme finnes ikke. Også prater dem høyt i telefonen på bussen. 

Anonymkode: aa244...a17

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Østfoldsk. Jo, det er et eget språk 😂

Anonymkode: d5506...8bd

Eh nei. Jeg synes Østfoldsk, som du kaller det,er en sjarmerende dialekt.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

For meg er det ikke språket i seg selv, men personen som uttaler det. Sliter med indiske bollywood filmer, det bare klarer jeg ikke uansett hvor "god" resten av filmen er. Men indisk i reportasjer eller i virkelig liv er fint. Samme med unge jenter på f.eks twicth som har et asiatisk språk som de prøver å få til å høre ut som kanintortur.. Så høy frekvens/lyse stemmer at jeg får bare vondt 🤣.

Kommer ikke på et eneste eksempel hvor det er selve språket som plager meg, men jeg har ikke hørt alle språk i verden så det finnes garantert kryptonitt der ute for meg også.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Overraskende mange som synes samisk er plagsomt. Jeg synes samisk er ganske flott språk jeg. (Men jeg er same  selv, så jeg er jo fullstendig inhabil😂 Og kan se at det kan være et litt slitsomt språk)

Jeg synes koreansk, japansk, thailandsk osv er utrolig sutrete språk, så de sliter jeg med. Og den hylete arabiske. Og portugisisk kan også være litt sutrete. Alle språk som høres sutrete ut generelt, jeg liker ikke sutring😂

Anonymkode: 04788...807

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...