AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #1 Skrevet 16. juni 2025 Jeg gruer meg sånn til å dra til legen idag. Jeg har tre ting jeg skal ta opp da jeg utsetter og utsetter å dra til han. Han er helt fantastisk på mange måter, men har ved noen anledninger tidligere avfeid meg totalt. 1. jeg er ufattelig sliten og søvnproblemer. Jeg er ikke ute etter sykemelding og skal ikke ha det, men jeg ønsker å vite hvorfor jeg er sånn. Dette har pågått i mange måneder, og det tar fra meg gleden i hverdagen når bare det å ta seg en dusj er et ork. - jeg var en gang litt på felgen og deprimert, etter dette virket det som om han så På meg som mindre serriøs. Men det er ikke tilfellet nå da jeg ikke går igjennom en periode med depresjon og ikke gjort siden den gang. 2. jeg opererte et bein for 4 år siden, sliter med smerter og hovenhet i beinet når jeg bruker det, har nå også ført til store gnagsår på den foten da sko ble for trange til og med uten lisser. - jeg har fått beskjed tidligere om at den operasjonen jeg hadde var stor og ikke sikkert den blir 100% bra, men dette kan jo ikke være normalt? - jeg har en kul på den andre foten som var liten ifjor, men som bare vokser seg større og større og nå er på tommelfinger størrelse. Jeg tror ikke den er farlig, men jeg ønsker ikke å ha en voksende kul på foten. jeg er forholdsvis ung, 30 år og mener at dette ikke er helt normalt. Men jeg er dårlig til å stå opp for meg selv og er redd for å bli avfeid. Mener dere dette er grunner til å dra til legen? Anonymkode: a8e7a...99b 2
Anononyma Skrevet 16. juni 2025 #2 Skrevet 16. juni 2025 (endret) Start timen med å si at det er 3 ting du vil ta opp også lister du opp en etter en. Skriv gjerne en liten huskelapp på forhånd som du leser opp fra, da blir det enklere å faktisk ta opp alt Endret 16. juni 2025 av Anononyma 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #3 Skrevet 16. juni 2025 Ja, jeg mener det er gode grunner til å dra til legen. Du har plager som går utover funksjonen i hverdagen, og du har en kul som vokser. Selv om du tenker at den ikke er farlig, er det noe en alltid skal sjekke ut. Jeg kjenner meg igjen i følelsen av å være redd for å bli avfeid av legen, eller at det jeg kommer med skal være bagateller. Og jeg har en lege som tar meg på alvor også. Så å gå til legen sitter langt inne. Men den listen du har der tenker jeg er gode grunner til å gå til legen. Du skal ikke ha det slik, når en legetime kan bidra til at du får hjelp med det. Anonymkode: 5e8f7...6d1 2
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #4 Skrevet 16. juni 2025 Tusen takk for svar, det gjorde det litt lettere og jeg har mannet meg opp til time straks. ts Anonymkode: a8e7a...99b 1 3
veronica<3 Skrevet 17. juni 2025 #5 Skrevet 17. juni 2025 Tråden er ryddet for KI-genererte innlegg. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 17. juni 2025 #6 Skrevet 17. juni 2025 Absolutt gode grunner for å dra til legen, alle tre punktene dine. nr. 2 kan være at du har utviklet lymfeødem etter operasjonen, og trenger medisinske støttestrømper og lymfedrenasje (en form for fysioterapi). nr. 3 kan være en senekul eller noe, bør sjekkes ut når den vokser især - og kan sikkert lett opereres bort. Min mor fikk operert bort en slik plagsom kul. nr. 1 er vanskeligere å gjette på hva kan være, men noe du også bør få sjekket ut når det påvirker både søvn og livskvalitet i så stor grad. Anonymkode: a5341...a40
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå