AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #1 Skrevet 15. juni 2025 Har leid ei hytte i helga og ved avreise idag leste vi igjen av strømmen til huseier. Fra vi kom til vi dro har vi brukt 93 kwh tror jeg. Er ikke det veldig mye? Det står at noe strøm er inkludert i hytteleia men hvis folk har høyt strømforbruk så må man betale strømkostnaden selv. 103 kwh fredag til søndag, er det ikke mye? Veldig nysgjerrig på om vi får beskjed om å betale noe. Anonymkode: 91b5c...a30
TBL12 Skrevet 15. juni 2025 #2 Skrevet 15. juni 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har leid ei hytte i helga og ved avreise idag leste vi igjen av strømmen til huseier. Fra vi kom til vi dro har vi brukt 93 kwh tror jeg. Er ikke det veldig mye? Det står at noe strøm er inkludert i hytteleia men hvis folk har høyt strømforbruk så må man betale strømkostnaden selv. 103 kwh fredag til søndag, er det ikke mye? Veldig nysgjerrig på om vi får beskjed om å betale noe. Anonymkode: 91b5c...a30 Om dere ankom hytta kl 18 fredag og reiste 18 søndag blir det 48 timer. 103 kWh / 48 timer = 2,1 kWh pr time. Har dere ladet elbil ved hytten? Da kan det være naturlig. Er forbruket bare til litt oppvarming, gjerne varme i gulvet på badet, varmtvann, lys, og koketopp / stekeovn og oppvaskmaskin til to middager høres det mye ut. Selv bruker jeg 20 - 30 kWh pr døgn nå, inkludert varme på bad, vaskemaskin, tørketrommel oppvaskmaskin. (Ikke inkludert lading av elbil.)
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #3 Skrevet 15. juni 2025 Hvordan mener du egentlig at vi skal vurdere strømforbruket til ett ukjent antall personer, på ett ukjent antall kvadratmeter/etasjer med ukjent varmekilde, med ukjent antall varme måltider, ukjent og antall dusjer? Hvis dere er 20 personer som dusjet to ganger om dagen, hadde både badstu og boblebad, og ladet fem biler, så er det lite. Er dere to personer som ikke lagde mat på komfyr, ikke dusjet, og knapt hadde på lys, så er det høyt forbruk.... Det er komplett umulig å gjette seg til om det er høyt eller lavt forbruk uten å vite noe annet enn tidsrom og at det er en hytte. Anonymkode: dc959...6ea 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå