Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte en samsung galaxy a35 i en akuttsituasjon i fjor sommer. Var bortreist og klarte å knuse telefonen så jeg måtte bare hastekjøpe en billig en.

Er så utrolig misfornøyd med den jeg kjøpte men vet ikke om det faktisk er telefonen som er dårlig...Hadde selvfølgelig ikke kjøpt denne om jeg visste om alt trøbbelet. Har hadd samsung før og vært fornøyd med dem.

Opplever at øretelefonene (jabra) har lite lyd, den ene kutter lyden fullstendig og av og til skurring. Om jeg gjør en omstart på telefonen så funker det bra igjen til det skjer igjen.

Av og til når jeg skal ringe til barnets ringeklokke så klarer ikke telefonen å gjennomføre anropet. Dette gjelder også når barnet ringer meg. Har ikke problem med andre anrop og far får både ringt barnet og tatt imot anrop.

Ofte så faller nettverket helt ut og det tar lang tid før det funker igjen. Står å vipper mellom 4g og 5g i en evighet.

Det skal da ikke være sånn? Eller er det brukerfeil? 🙈

Noen som vet om dette er typisk ved dårlige mobiltelefoner?

Frister å kjøpe en annen type...

Anonymkode: dfe88...008

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blåtann kan som regel endre kommunikasjonspriotitet. Enten fokusere på lydkvalitet eller stabilitet. Velg det siste om du sliter. 

Har du oppdatert programvaren på telefonen? Og alle appene?

Aktiver VoIP, det er fordelaktig innendørs. Og når mobilen veksler mellom 4G/5G og WiFi. 

AnonymBruker
Skrevet
newman01 skrev (7 timer siden):

Blåtann kan som regel endre kommunikasjonspriotitet. Enten fokusere på lydkvalitet eller stabilitet. Velg det siste om du sliter. 

Har du oppdatert programvaren på telefonen? Og alle appene?

Aktiver VoIP, det er fordelaktig innendørs. Og når mobilen veksler mellom 4G/5G og WiFi. 

Hvordan endrer man kommunikasjonsprioritet?

Har kjørt oppdatering på telefonen når det er oppdatering tilgjengelig. Appene likeså.

Skal forsøke å aktivisere VolP.

Takk.

Anonymkode: dfe88...008

Skrevet (endret)

Som regel endrer man kommunikasjonsprioritet i appen som følger med hodetelefonene. 

På Android kan man også endre hvilken codec man skal bruke i operativsystemet. Forskjellige mobiler støtter forskjellige typer.

På telefonen din heter VoIP "WiFi tale". Let etter det 

Telefonen din støtter visst ikke aptXHD eller LDAC. 

aptX HD/Lossless og LDAC er bra, mens SBS og AAC ikke er så mye å juble for. Men LDAC spiser batteri, og kan tidvis være litt følsom for dekning/avstander. 

Så både telefon og hodetelefoner må støtte begge deler. 

Here's a more detailed breakdown:
  1. 1. Enable Developer Options:
    • Open the Settings app on your Android device.
    • Scroll down and tap on "About phone".
    • Locate and tap on "Build number" repeatedly (usually seven times) until you see a message indicating that Developer options have been enabled. 

2. 2. Access Bluetooth Audio Codec Settings:
    • Go back to the main Settings menu.
    • Tap on "System" (or "Developer options" directly if it's visible).
    • Tap on "Developer options".
    • Scroll down until you find the "Bluetooth audio codec" setting. 

3. 3. Choose your codec:
    • Tap on "Bluetooth audio codec".
    • Select the desired codec from the list. If a codec is grayed out, it means your device or the connected Bluetooth device doesn't support it. 

Some common codecs you might see include:
  • SBC:
    The default, universal codec, usually a safe choice but not always the best for audio quality.
  • AAC:
    Generally preferred for Apple devices, but can also work well on some Android devices. 

• aptX:
    A popular codec for Android that offers good audio quality and lower latency than SBC. 

• LDAC:
    A high-resolution codec developed by Sony, known for its superior audio quality but may require specific hardware support. 

Endret av newman01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...