AnonymBruker Skrevet 15. juni #1 Skrevet 15. juni Forrige helg ble mannen sin barndomskompis funnet død i leiligheten sin, og hadde ligget der en stund. Naturlig dødsfall viser obduksjon. Han bodde alene. Kompisen har fra 20 årene strevd mer depresjon i perioder, og var veldig trydlig på at han da ville være i fred . BmDet har vi respektert. Vi har også vent oss til at han ikke alltid dukket opp i bursdager eller jul/nyttårsaften feiring grunnet depresjon. Søster til avdøde og min mann ble forrige uke litt ekstra bekymret , uten at de kunne sette fingeren på hvorfor. Tlf kom de ikke igjennom på, og sms ble ikke bevart. De valgte å dra dit søster hadde nøkkel, hun fant han. Min mann sier det går bra, jeg sliter med å finne Min rolle i dette? Støtte han, delta i begravelsen etterhvert (blir begravelse noen timers kjøring, legges i en familiegrav), snakke om det/ikke snakke om det(drt går bra sier han). aldri opplevd dette før. Obduksjon sier dødsdato rundt 1.4😪 hva gjør jeg liksom? Anonymkode: e431d...929
Macro Skrevet 15. juni #3 Skrevet 15. juni Dette kunne du ha anonymiset mye, mye bedre. Regner med du kjenner din mann så godt at du klarer å lese han litt? Ellers er sorg noe som kan og ofte vil komme. Sorg er naturlig og trenger ikke å "fikses". Det er fælt å se folk ha det vondt men sorg må gå sin gang. 5 6
Rotemor Skrevet 15. juni #4 Skrevet 15. juni Tenker du skal slutte å få dette til å handle om deg. 12
AnonymBruker Skrevet 15. juni #5 Skrevet 15. juni Jeg tenker at det beste du får gjort nå, er å si (og vise) at han kan snakke med deg og lene seg på deg, om han skulle trenge det. Ikke vær redd for å snakke om bestekompisen hans, nevn gode minner dere hadde sammen, spør mannen din hva som var det beste med vennen hans, spør om det er noen historier fra opp igjennom som du aldri har hørt før. Mange som står rundt, får berøringsangst og tør ikke å nevne den avdøde for de som sørger, mens de som sørger, gjerne vil vite at den avdøde ikke er glemt av omverdenen. Anonymkode: 415f6...cd7 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #6 Skrevet 15. juni Virkelig ikke nødvendig å utlevere på den måten. Kan du be mod justere? Anonymkode: 7aee7...39d 2 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni #7 Skrevet 15. juni Si til mannen din at du er der for han, uansett hva han trenger. Nå er dette nytt og din mann er nok i sjokk, og så vil den fasen gå over i en ny fase. Sorg går ikke over i en fase der det blir mindre og mindre sorg for hver dag som går, men den svinger frem og tilbake over lang tid/år. Anonymkode: f7b57...20a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #8 Skrevet 15. juni Så du har snakket med mannen din som sier det går bra og så vil du ikke akseptere dette eller ønsker du en rolle i dramaet knyttet til dette eller hva er greien TS? Det er grusomt for søsteren å finne sin bror dør. Det er selvsagt tungt for din mann å vite at kompisen har vært død lenge osv men HAN sier det "går bra" så da må du gi han litt space tenker jeg, og hvis han SPØR deg om å bli med i begravelse så gjør du selvsagt det - men ellers tenker jeg du må respektere familie og venner her.. Var du en venn av din manns kamerat? Anonymkode: 1faee...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #9 Skrevet 15. juni Hva var poenget med å ta med dødsdatoen og alt det andre? Anonymkode: 7ee89...e80 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #10 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min mann sier det går bra, jeg sliter med å finne Min rolle i dette? Trenger du å ha en rolle? Anonymkode: 65114...6a1 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #11 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Forrige helg ble mannen sin barndomskompis funnet død i leiligheten sin, og hadde ligget der en stund. Naturlig dødsfall viser obduksjon. Han bodde alene. Kompisen har fra 20 årene strevd mer depresjon i perioder, og var veldig trydlig på at han da ville være i fred . BmDet har vi respektert. Vi har også vent oss til at han ikke alltid dukket opp i bursdager eller jul/nyttårsaften feiring grunnet depresjon. Søster til avdøde og min mann ble forrige uke litt ekstra bekymret , uten at de kunne sette fingeren på hvorfor. Tlf kom de ikke igjennom på, og sms ble ikke bevart. De valgte å dra dit søster hadde nøkkel, hun fant han. Min mann sier det går bra, jeg sliter med å finne Min rolle i dette? Støtte han, delta i begravelsen etterhvert (blir begravelse noen timers kjøring, legges i en familiegrav), snakke om det/ikke snakke om det(drt går bra sier han). aldri opplevd dette før. Obduksjon sier dødsdato rundt 1.4😪 hva gjør jeg liksom? Anonymkode: e431d...929 Du legger ut all denne informasjonen om en død person på en åpen nettside? Hvor er fintfølende din? Hvor er moralen din? For naboer og andre kjente av denne mannen er dette lite hyggelig lesning. Skjerp deg og begynn å bruke hodet, menneske! Anonymkode: 6b49d...301 1 6
AnonymBruker Skrevet 15. juni #12 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Virkelig ikke nødvendig å utlevere på den måten. Kan du be mod justere? Anonymkode: 7aee7...39d Ja herregud, hva tenker folk med 🙄 Anonymkode: 7a4dd...c24 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #13 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Du legger ut all denne informasjonen om en død person på en åpen nettside? Hvor er fintfølende din? Hvor er moralen din? For naboer og andre kjente av denne mannen er dette lite hyggelig lesning. Skjerp deg og begynn å bruke hodet, menneske! Anonymkode: 6b49d...301 Alle er ikke på KG, og jeg skjønner ihvertfall ikke hvem eller hvor. Din rolle i dette er å støtte mannen din, og prate med han når/om han vil prate om det. Om han vil ha deg med i begravelsen så blir du med. Anonymkode: 83eae...360 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni #14 Skrevet 15. juni Dette var veldig utleverende. Selv jeg som ikke har noe kjennskap til saken, klarte lett å finne opplysninger som identifiserer ut fra det du skrev. Synes du bør be om moderering. Anonymkode: 08137...359 3 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni #15 Skrevet 15. juni Takket være opplysningene du har lagt ut så fant jeg vedkommende. Kanskje mod burde komme å enten slette innlegget eller modifisere det. Anonymkode: b47bb...7da 3 5
AnonymBruker Skrevet 15. juni #16 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takket være opplysningene du har lagt ut så fant jeg vedkommende. Kanskje mod burde komme å enten slette innlegget eller modifisere det. Anonymkode: b47bb...7da Ja, da kjenner vi samme mann. 😉 eller... kanskje TS er som meg, lager innlegg, men bytter mann med kvinne og søster med bror? Og legger på litt her og trekker fra litt der. Poenget er der, men totalt umulig å gjenkjenne. Anonymkode: 1965c...9d9
Mozart73 Skrevet 15. juni #17 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takket være opplysningene du har lagt ut så fant jeg vedkommende. Kanskje mod burde komme å enten slette innlegget eller modifisere det. Anonymkode: b47bb...7da Hvordan da. Jeg vil prøve å lete etter noen ukjente jeg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå