k4ren Skrevet 15. juni 2025 #41 Skrevet 15. juni 2025 Man verken går ut, eller poster på sosiale media om man tar en sykedag, da er man hjemme og syk.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #42 Skrevet 15. juni 2025 k4ren skrev (2 minutter siden): Man verken går ut, eller poster på sosiale media om man tar en sykedag, da er man hjemme og syk. Da jeg var sykemeldt gikk jeg lange fjellturer Anonymkode: 0a8ea...dc4 1 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #43 Skrevet 15. juni 2025 Anonym90059005 skrev (4 minutter siden): På KG er det aldri lov å være frustrert over eller stille spm ved andre folks utnytting av verdens beste sykeordninger. ALLE har mest sannsynlig kronisk bakenforliggende sykdommer og ALLE har verdens beste grunner for å skippe jobb og velte lasset over på de som står igjen. Selvfølgelig er det umusikalsk av en som er delvis sykemeldt, og så ber om fri en hel dag fordi ekstra sliten, å legge ut i SoMe om hvor vedkommende er sosial med full aktivitet og moro. OM det så finnes en god grunn, så er det fortsatt umusikalsk. Men på KG vil du alltid beskyttes, uansett. Du misforstår budskapet vårt. Man må ta ansvar for seg selv. Uansett om det er for mye jobb fordi man er underbemannet, dårlig ledelse, høysesong - eller en sykemelding. Det er DITT ansvar å si fra, og gå hjem når timene er jobbet. Dropp martyrrollen mange av dere velger. Anonymkode: 0a8ea...dc4 3 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #44 Skrevet 15. juni 2025 Da jeg var sykmeldt trente jeg tre dager i uka og gikk turer i naturen daglig, midt i arbeidstiden. Dette gjorde jeg for å holde humøret oppe og kroppen sterk nok til at jeg fortsatt fikk stå på venteliste for et nytt organ. Siden jeg ikke orket så mye sosialt samvær, og i tillegg hadde nedsatt immunforsvar, var jeg aktiv på sosiale medier for å holde litt kontakt med kjente. Anonymkode: 6a5bf...536 1 4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #45 Skrevet 15. juni 2025 At du følte du måtte jobbe fordi det var mye å gjøre, og du gikk glipp av avslutningen til din datter, får du skylde deg selv. Er det noen som hadde dødd om du ikke jobbet overtid akkurat den dagen? Avslutningen vil du aldri få tilbake og minnene sitter du igjen uten. Ikke legg skylden på kollegaen din. Anonymkode: 8faa5...983 4
Anonym90059005 Skrevet 15. juni 2025 #46 Skrevet 15. juni 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du misforstår budskapet vårt. Man må ta ansvar for seg selv. Uansett om det er for mye jobb fordi man er underbemannet, dårlig ledelse, høysesong - eller en sykemelding. Det er DITT ansvar å si fra, og gå hjem når timene er jobbet. Dropp martyrrollen mange av dere velger. Anonymkode: 0a8ea...dc4 TS spurte om hun har rett til å være irritert, basert på at kollega deler i SoMe til alle mens de jobber ræva av seg for å dekke, det mener jeg absolutt hun har. Om du snur hele diskusjonen til å gjelde overtid får være din greie, jeg svarte på ts sitt spm. Og alle som har jobbet visse steder vet at det ikke alltid bare er å gå hjem og "ledelsen får fikse" osv. Det funker ikke alltid sånn akkurat der og da. Jobber du steder hvor folk kanskje er 100% avhengig av hjelp, så har ikke arbeidstagere med snev av samvittighet og moral hjerte til å bare slippe alt i henda kl. 16.00 og forlate en uholdbar situasjon for pasienter el.l. 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #47 Skrevet 15. juni 2025 Anonym90059005 skrev (1 minutt siden): TS spurte om hun har rett til å være irritert, basert på at kollega deler i SoMe til alle mens de jobber ræva av seg for å dekke, det mener jeg absolutt hun har. Om du snur hele diskusjonen til å gjelde overtid får være din greie, jeg svarte på ts sitt spm. Og alle som har jobbet visse steder vet at det ikke alltid bare er å gå hjem og "ledelsen får fikse" osv. Det funker ikke alltid sånn akkurat der og da. Jobber du steder hvor folk kanskje er 100% avhengig av hjelp, så har ikke arbeidstagere med snev av samvittighet og moral hjerte til å bare slippe alt i henda kl. 16.00 og forlate en uholdbar situasjon for pasienter el.l. TS valgte å jobbe over, og droppe datters avslutning. For så å ta ut frustrasjonen på et forum. Er det TS sin skyld, lederen sin skyld (hører ingenting om kommandering, typ helsevesen, her), eller kollegaen sin skyld? Anonymkode: 0a8ea...dc4 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #48 Skrevet 15. juni 2025 Når man ofrer seg for jobben til fordel for familielivet, så skjønner jeg at du blir bitter av å se slikt. Så du burde nok bare avfølge denne personen i sosiale medier, og ta opp med lederen din at dere må få inn en vikar for sykemeldingen til kollegaen, da du ikke ønsker å gå glipp av slike ting igjen. Tviler ikke det grann på at mange misbruker sykelønnsordingene, og at noen rett og slett er dårlig i jobbene sine. Begge deler er tilfelle på min egen arbeidsplass, og der har begynt å blitt tatt tak i nå. Vi har aldri hatt så lite fravær som nå, da hele 5 stk er anmeldt for svindel. De sykemeldte seg hos oss mens de jobbet svart et annet sted. Stillingsvernet synes jeg er helt bak mål når det blir fortalt at de ikke kan sparkes. Ikke en gang om det faller en dom mot dem. Men de får problemer om de sykemelder seg igjen. Vet ikke om det er pga de da ikke får mer penger fra staten, eller at det blir en grunn til å si opp den ansatte. Anonymkode: 7d05e...695
Anonym90059005 Skrevet 15. juni 2025 #49 Skrevet 15. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): TS valgte å jobbe over, og droppe datters avslutning. For så å ta ut frustrasjonen på et forum. Er det TS sin skyld, lederen sin skyld (hører ingenting om kommandering, typ helsevesen, her), eller kollegaen sin skyld? Anonymkode: 0a8ea...dc4 Flere episoder, flere kollegaer reagert og ts spør om det er innafor å irritere seg over kollega sine handlinger. 100 % ja. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #50 Skrevet 15. juni 2025 Anonym90059005 skrev (Akkurat nå): Flere episoder, flere kollegaer reagert og ts spør om det er innafor å irritere seg over kollega sine handlinger. 100 % ja. Men hun kunne godt etter 8 timer, og fått med seg datterens avslutning? Anonymkode: 0a8ea...dc4 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #51 Skrevet 15. juni 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men hun kunne godt* etter 8 timer, og fått med seg datterens avslutning? Anonymkode: 0a8ea...dc4 *gått Anonymkode: 0a8ea...dc4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #52 Skrevet 15. juni 2025 k4ren skrev (48 minutter siden): Man verken går ut, eller poster på sosiale media om man tar en sykedag, da er man hjemme og syk. Kollegaen hadde en fridag, ikke sykedag, og jo, om formen tillater det kan man være ute med god samvittighet selvom man er for syk til å jobbe en dag! Anonymkode: 2f2f9...f6a 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #53 Skrevet 15. juni 2025 Jeg har kollegaer som jobber 40% (av 80) og presterer ofte å komme sent og dra midt på dagen fordi de har legetimer, fysio, greier med unger og gud vet hva. De jobber max 2 dager i uka og greier ikke å få til avtaler de tre andre dagene i uka de har fri. Anonymkode: b75d5...194 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #54 Skrevet 15. juni 2025 Må legge til at når kollegaen er på jobb så jobber hen ikke, bare stikker til butikken hele tiden. Er hen så sliten så mener jeg at da er det bedre med 100% sykemeldt. Og som jeg har nevnt så har ikke jeg noe med hva folk gjør når de er sykemeldt. Men hun har vist en mangel på respekt for sine kollegaer ikke bare ved å ta en sykemelding og gjøre morsomme ting. Men andre ting som har skjedd på jobb. Jeg synes vi har vært rause og tatt hensyn til at hen er i en vanskelig periode. Men en grense går det og flere av oss merker at hen utnytter situasjonen til de grader. Anonymkode: 0f6b9...976
Maskinfører Skrevet 15. juni 2025 #55 Skrevet 15. juni 2025 Kolleger som ikke viser hensyn er irriterende 😠
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2025 #56 Skrevet 15. juni 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kollegaen hadde en fridag, ikke sykedag, og jo, om formen tillater det kan man være ute med god samvittighet selvom man er for syk til å jobbe en dag! Anonymkode: 2f2f9...f6a Kollegaen hadde ikke fri. Hxn tok seg fri for hxn var så sliten å trengte å hvile. Anonymkode: 25c7b...cfa
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #57 Skrevet 16. juni 2025 Ville vurdert å byttet jobb dersom slikt ikke blir tatt tak i, for da blir det erfaringsmessig sjelden særlig bedre. Syntes du for ufortjent mye pes i tråden, for jeg syntes heller ikke det vitner om respekt når man legger ut bilder av samvær og balluba i arbeidstiden mens man har brukt egenmelding/sykmelding. Anonymkode: f1a8a...821
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2025 #58 Skrevet 16. juni 2025 AnonymBruker skrev (På 14.6.2025 den 13.12): Overreager jeg nå eller har jeg rett til å være litt irritert. Har en kollega som er delvis sykemeldt og jobber egentlig kortere dager, hen tok fri den ene dagen fordi hen var sliten og trengte ro og hvile. Så ser jeg i sosiale medier at hen er på ting med venner, fysiske ting som krever mye. Jeg måtte jobbe overtid den dagen og rakk ikke hele avslutningen til min datter. Jeg druknet så og si i arbeid fordi vi var for få. Jeg var utrolig sliten i hodet når jeg kom hjem. Og kjente at jeg ble irritert på den kollegaen. Altså hva man legger ut på sosiale medier og hva man velger å gjøre når man er sykemeldt er ikke mitt problem. Men jeg føler det er en mangel på respekt når du vet du har dine kollegaer på sosiale medier og legger ut sånne ting. Jeg vet ikke om jeg skal ta det opp med lederen eller bare svelge det i meg. Anonymkode: 0f6b9...976 Og hvorfor driver du og ser på en kollega sine sosiale medier? Snoking, og snitching på KG er verre enn hva din kollega gjør. Anonymkode: c32a0...e4e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå