Gå til innhold

Det beste dere vet med rabarbra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått så mye rabarbra, men har egentlig ikke brukt det noe særlig før. Har laget pai, men ellers vet jeg ikke hva som er snadder å lage 😛 gi meg gjerne tips. Setter stor pris på oppskrift også om dere har det 🙊

Anonymkode: e3df5...ddd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Likør.

Anonymkode: 49185...3b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

syltetøy🤩

Anonymkode: e2fd4...21d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Saft

Anonymkode: 2eb7b...33f

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg er veldig glad i smuldrepai, men ser du alt har laget det. Rabarbrasyltetøy med kanel og vanilje er rågode! Prøv det til kjøleskapsgrøten 😋

I smoothie er det godt sammen med blåbær og/eller jordbær. Vanilje vil ta litt av det sure. 

Jeg har noen ganger laget et raskt syltetøy med fryste jordbær, og biter av rabarbra. Tiner det bittelitt, men ikke fullt. Bare moser med stavmikseren, og tilsetter litt chiafrø for å suge opp væsken og få mer syltetøykonsistens. Veldig fint å fryse ned i små porsjoner for å ha til helgefrokosten eller med seg til kjøleskapsgrøt. Den er tint til lunsj, men enda kald og god som topping på varme sommerdager 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mye godt 😍 jeg skal prøve mye av det her ser jeg 😋😋

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har så gode barndomsminner med ganske enkelt å dyppe rabarbraen i et eggeglass med sukker 😁

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Rabarbra og banan smoothie :D (kan legge til andre ting og, men fungerer bra med bare de to også (jeg bruker litt eldre bananer, da de er søtere (de med brune prikker til helt brune bananer)

• Nyttig 1
Skrevet

Iskald rabarbra-suppe. Ingenting er så godt som en kopp med det når det er skikkelig varmt ute.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rabarbrasuppe, varm med is, eller avkjølt. Rabarbragrøt. Rabarbrakaker - mange forskjellige. Pai og smuldrepai. Syltetøy, gjerne blander med jordbær.

Anonymkode: 0fb4e...626

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men nå er jeg glad jeg har så mange kilo med rabarbra 🙈 så mye godt dere kommer med! Satser på at jeg får det til 🙊

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...