Goosebump Skrevet 18. mars 2006 #1 Skrevet 18. mars 2006 Trenger ditt beste tips mot å bli kvitt hvitløksånden!! Syns ikke persille hjalp. hjelp
Gjest LoisLane Skrevet 18. mars 2006 #2 Skrevet 18. mars 2006 Tja, mitt beste tips er vel persille. Pøs på med pastiller, tyggis og Frisk. Er det ille: Skift klær og dusj.
Brunhilde Skrevet 18. mars 2006 #3 Skrevet 18. mars 2006 Spis et eple. Du kan også prøve zinktabletter.
Gjest Elfrida Skrevet 18. mars 2006 #4 Skrevet 18. mars 2006 Når du pusser tennene, puss tunga og litt rundt i ganen også. Gurgle med litt vademecum. Neste gang: tving kjæresten til å spise hvitløk også. Hvis du bare har hvitløksånde er det ikke så mange andre som merker det.
Leo Skrevet 18. mars 2006 #5 Skrevet 18. mars 2006 Tygg anisfrø! I innvandrerbutikker får du faktisk kjøpt drasjert anis som er ment å nøytralisere dårlig ånde etter inntak av sterkt krydret mat.
Goosebump Skrevet 18. mars 2006 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2006 Han har spist hvitløk, men jeg syns jeg lukter så mye at jeg ikke kan gå ut blant folk idag. det er seriøst ille.... Spiser tyggis for harde livet, men kjenner det bare så utrolig godt. Skal gå og spise et eple...
Gjest Elfrida Skrevet 18. mars 2006 #7 Skrevet 18. mars 2006 Nå ble jeg litt nysgjerring; hvor mye hvitløk har du egentlig spist?
Goosebump Skrevet 18. mars 2006 Forfatter #8 Skrevet 18. mars 2006 Lagde en salatdressing igår med et fedd hvitløk (eller, det var igrunn ikke et fedd, måtte skjære den opp selv. kanskje den typen hvitløk er sterkere?) tror kanskje ikke jeg hakket den opp smått nok, for jeg fikk en bitteliten hvitløksbit i munnen som jeg tygde...
Gjest piaf Skrevet 18. mars 2006 #9 Skrevet 18. mars 2006 Tips til neste gang du skal ha rå hvitløk i salatdressing: Mos feddet på skjærebrett med knivbladet og bruk litt salt som "slipemiddel", slik at hvitløken blir en slags puré. Da blander den seg bedre med dressingen og du slipper biter - smaken blir for aggressiv når man tygger dem hele (og de er kanskje litt tøffe å fordøye?).
Goosebump Skrevet 18. mars 2006 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2006 takk for tipset. skal virkelig huske det til neste gang
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2006 #11 Skrevet 18. mars 2006 Første råd: Dusj, vask håret, skift rene klær, puss tenna. Da reduserer du lukta med 50%. Ellers har jeg ikke andre tips. Resten av lukta må vel gå ut av seg selv, har jeg erfart. (Ett fedd var da ingen stor mengde...)
Gjest Gjest_Mia_* Skrevet 18. mars 2006 #12 Skrevet 18. mars 2006 Er det forresten vanlig å begynne å lukte etter inntak av kun ett fedd?
Gjest Gjesta Skrevet 18. mars 2006 #13 Skrevet 18. mars 2006 Kinesisk hvitløk, som er av den typen som ikke har fedd, lukter ikke noe sterkere enn vanlig hvitløk, selvom det kanskje kan kjennes sånn nå....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå