Gå til innhold

Rar tid vi lever i,influensere og hatere..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sitter å tenker på hvordan det har blitt de siste årene. Mennesker som lever av å vise seg fram,står midt på gata med trutmunn og tar bilder av seg selv. De "jobber" hele tiden,og har aldri ferie...(ifølge dem selv) De opererer seg,og fyller på her og fjerner der,som den mest naturlige ting i verden. De har et vanvittig forbruk,som er mulig fordi de tjener ufattelige summer på å dele disse bildene. Når de får barn får de nytt innhold å dele,og enda flere følgere. Fødsel fenger!  De blir som venninner med følgerne sine,som føler de må støtte opp og handle dyre ting. En absurd bransje..

På den andre siden har du "haterne". De som vier livet sitt til å "ta" influensere de ikke liker. De sitter timesvis på nett og diskuterer alt fra snakkemåte,vekt til hva de har på seg,og hva de spiser. De leter med lupe etter feil,og har screenshots fra år tilbake som bevis. De melder til forbrukerrådet og de melder til barnevernet. De søker opp informasjon om byggesaker i kommunen,og om bedrifters økonomi. De som drar det lengst,kontakter til og med disse privat.

Og alt dette er jo selvfølgelig med på å øke oppmerksomheten og dermed inntekten til dem de misliker så sterkt. 

For en merkelig verden det har blitt! 

Noen tanker?

(Nå mener jeg ikke at alle som kritiserer feks barneeksponering er "hatere",mye av kritikken er selvsagt berettiget.) 

Anonymkode: 13724...5ef

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Det som fascinerer meg er symbiosen disse lever i, og jeg er usikker på om influenserne ville fått så mange klikk, og da penger, uten disse kritikerne. De holder interessen oppe når hvermannsen er skitlei. Det er et festlig fenomen! 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
BobbySocks skrev (6 timer siden):

Det som fascinerer meg er symbiosen disse lever i, og jeg er usikker på om influenserne ville fått så mange klikk, og da penger, uten disse kritikerne. De holder interessen oppe når hvermannsen er skitlei. Det er et festlig fenomen! 

Ikke sant! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sitter å tenker på hvordan det har blitt de siste årene. Mennesker som lever av å vise seg fram,står midt på gata med trutmunn og tar bilder av seg selv. De "jobber" hele tiden,og har aldri ferie...(ifølge dem selv) De opererer seg,og fyller på her og fjerner der,som den mest naturlige ting i verden. De har et vanvittig forbruk,som er mulig fordi de tjener ufattelige summer på å dele disse bildene. Når de får barn får de nytt innhold å dele,og enda flere følgere. Fødsel fenger!  De blir som venninner med følgerne sine,som føler de må støtte opp og handle dyre ting. En absurd bransje..

På den andre siden har du "haterne". De som vier livet sitt til å "ta" influensere de ikke liker. De sitter timesvis på nett og diskuterer alt fra snakkemåte,vekt til hva de har på seg,og hva de spiser. De leter med lupe etter feil,og har screenshots fra år tilbake som bevis. De melder til forbrukerrådet og de melder til barnevernet. De søker opp informasjon om byggesaker i kommunen,og om bedrifters økonomi. De som drar det lengst,kontakter til og med disse privat.

Og alt dette er jo selvfølgelig med på å øke oppmerksomheten og dermed inntekten til dem de misliker så sterkt. 

Noen tanker?

(Nå mener jeg ikke at alle som kritiserer feks barneeksponering er "hatere",mye av kritikken er selvsagt berettiget.) 

M65: Meget interessant og lesverdig innlegg. Takk. 
Hvilken som helst kvinne må gjerne fylle lepper og pupper for å oppnå det utseendet de ønsker. Det kan til og med være både vakkert og sexy. 
Men; influencere som lever av seg selv på sosiale medier, de har aldri skapt noe som helst av verdi i samfunnet, de lever av mennesker som ikke har egen vilje, ikke har egen identitet og ikke har noen selvrespekt. Jeg hater ingen av dem, men jeg respekterer heller ingen av dem. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg respekterer alle som har lovlig skattbar inntekt uansett hva de gjør

Anonymkode: fdef7...088

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Gentleman59 skrev (2 timer siden):

M65: Meget interessant og lesverdig innlegg. Takk. 
Hvilken som helst kvinne må gjerne fylle lepper og pupper for å oppnå det utseendet de ønsker. Det kan til og med være både vakkert og sexy. 
Men; influencere som lever av seg selv på sosiale medier, de har aldri skapt noe som helst av verdi i samfunnet, de lever av mennesker som ikke har egen vilje, ikke har egen identitet og ikke har noen selvrespekt. Jeg hater ingen av dem, men jeg respekterer heller ingen av dem. 

Mange av de betaler mye i skatt, mer enn den gjennomsnittlige så at de ikke har verdi i samfunnet er jo ikke sant

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg respekterer alle som har lovlig skattbar inntekt uansett hva de gjør

Jeg er usikker på om jeg klarer det samme. Jeg føler så sterkt imot de som tjener til livets opphold ved å filme seg selv reklamere for produkter, og som må jobbe med dette hele tiden. Hørte en podcast hvor de ble omtalt som den nye arbeiderklassen, og mener det er mye rett i det. Om noen år tror jeg influenser-yrket blir sett på omtrent samme måte som prostitusjon, det er jo det det er. Likevel prøver jeg å respektere både prostituerte og influensere. Og bruker lite tid på å snakke begge grupper ned. Min måte er at jeg er aktivt uinteressert i alle influensere - «ser bort» der de omtales osv. Derfor vet jeg ikke noe om hva de gjør, reklamerer for, heter mm. Og kjøper selvfølgelig aldri noe produkt som er et influenser-samarbeid.  Og det anbefales! Det går helt fint å ikke forholde seg til influensere og deres produkter. 

Anonymkode: 5ca2a...11f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Rampelys her jo på forumet er jo det største eksemplet på de som har dedikert seg selv til å "ta" ulike influensere. Det er bare å trist å se hvor mye de legger i noe så meningsløst som dette.

Anonymkode: 97010...4ed

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Rampelys her jo på forumet er jo det største eksemplet på de som har dedikert seg selv til å "ta" ulike influensere. Det er bare å trist å se hvor mye de legger i noe så meningsløst som dette.

Anonymkode: 97010...4ed

hvor enn hadde vi vært uten disse digitale detektivene, som med sitt utrettelige engasjement sørger for at ingen influencere får leve et normalt liv i fred igjen? det er rørende å se hvor mange timer de ofrer daglig..

fra spøk til alvor. jeg tror de delvis holder disse influencerne relevante. veldig mange influencere har jeg ikke engang hørt om, før jeg har kommet over en eller annen dissetråd her på forumet tilfeldig. 

syns det er en ting å være i kommentarfelt/diskusjoner på enkeltsaker som gjelder noe spesifikt i nyhetsbilde som eksempel eksponering av barn/andre ting som er relevant. 

men å sitte dag inn å dag ut å leite med lupe på en enkelt influenser er ikke greit. man bør fokusere på bransjen som en helhet og ikke sikte seg inn på en enkelt en. mye rart ute å går. 

Anonymkode: 0ee76...f59

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Noen tanker?

Det er mer enn merkelig, det er en dritt verden vi lever vi. Var akkurat på Twitter og når jeg leser den mengde tull der, lurer jeg virkelig om mennesker var alltid så dumme eller om det er noe nytt. Tenker virkelig at social media skulle være forbudt rett og slett. De er giftige. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ikke hvor du vil med innlegget. Er det slik at alle har feil og du har funnet veien? 

Anonymkode: a7207...60e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er usikker på om jeg klarer det samme. Jeg føler så sterkt imot de som tjener til livets opphold ved å filme seg selv reklamere for produkter, og som må jobbe med dette hele tiden. Hørte en podcast hvor de ble omtalt som den nye arbeiderklassen, og mener det er mye rett i det. Om noen år tror jeg influenser-yrket blir sett på omtrent samme måte som prostitusjon, det er jo det det er. Likevel prøver jeg å respektere både prostituerte og influensere. Og bruker lite tid på å snakke begge grupper ned. Min måte er at jeg er aktivt uinteressert i alle influensere - «ser bort» der de omtales osv. Derfor vet jeg ikke noe om hva de gjør, reklamerer for, heter mm. Og kjøper selvfølgelig aldri noe produkt som er et influenser-samarbeid.  Og det anbefales! Det går helt fint å ikke forholde seg til influensere og deres produkter. 

Samme her. Støtter ikke narsissme. Enkelte av dem er så selvopptatte og oppmerksomhetssyke at man blir kvalm. 

Jeg har deltatt med noen innlegg selv, men da har jeg vært med på at de fremstiller et uvirkelig bilde av seg selv og at de ikke fremmer noe konstruktivt. 

Kjøper heller ikke produkter de samarbeider med.  Ikke klikker jeg inn på overskrifter av dem i vg eller dagbladet heller. Vil helst ikke gi sånne mer oppmerksomhet fra min side.

AnonymBruker
Skrevet

Er så enig så enig så enig !!!

Latterlig utvikling !! 

Verden er helt ødelagt pågrunn av blant annet dette. Alt er kunstig 

Anonymkode: 13031...239

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Skjønner ikke hvor du vil med innlegget. Er det slik at alle har feil og du har funnet veien? 

Anonymkode: a7207...60e

Må ting være rett eller feil? Kan man ikke fascineres uten at det betyr noe mer en at man er fascinert? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Noen tanker?

Det er fordi folk flest i 2025 er dumme som et brød. Det gjelder både såkalte "influensere", som selger kropp, familie og barn på nett for å få penger fra sponsorer/reklame, og folk som har så lite å ta seg til, at de bruker mye tid på å søke opp disse "influenserne", lese innleggene deres og skrive hatkommentarer. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Så er det jo forskjell på influencers og content creators også da, med en noe uklart linje noen ganger. Det er noen som bruker kanalen sin til å provosere altså alle, fordi det tjener de masser på. Feks de som lager innehold at faren i familien ikke vil holde datteren sin fordi han angivelig ikke liker jentebarn. Men, de riktige content creators (ikke de som bare kopierer andre) jobber veldig mye og det er faktisk en helt grei jobb syns jeg. Jeg er glad de finnes så jeg har noe å skrolle  på. 

Anonymkode: d0935...c02

AnonymBruker
Skrevet

Det som er trist hvor opphengt folk blir av alle disse. De følger de fult opp. Alt de deler. Så i tillegg skal de følge opp tråder med de på div forum. Dette gjør de med øyne festet på skjermen.  I mens går livet dems . Hva med å nyte livet se seg rundt. Muligheter du ikke får med deg. Er glad jeg var ung for 20 år siden. Å slapp alt dette. 

Anonymkode: 91c04...3e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det som er trist hvor opphengt folk blir av alle disse. De følger de fult opp. Alt de deler. Så i tillegg skal de følge opp tråder med de på div forum. Dette gjør de med øyne festet på skjermen.  I mens går livet dems . Hva med å nyte livet se seg rundt. Muligheter du ikke får med deg. Er glad jeg var ung for 20 år siden. Å slapp alt dette. 

Anonymkode: 91c04...3e7

Sant!!!

Anonymkode: 0ee76...f59

Gjest Måne69
Skrevet

Selv har jeg blitt servert at enkelte influensere tjener millioner på å Jabbe rundt med meningsløse ting og tang rundt forbi på Snapchat  , det siste jeg  hørte var minutt for minutt med fødsel. Hjelpes meg, beklager om jeg har detti ut og ikke følger med , men dette er så hinsides, spør du meg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2025 den 22.50):

Det er jo det butikker og salgssteder har gjort til alle tider - reklame. Promotere seg selv. 

Og vi har hatt modeller til alle tider, som tjener utelukkende på eget utseende. 

Jeg er stø nok i meg selv til å kjøpe produkter jeg liker, og ønsker meg, helt uavhengig av hvem som promoterer det. 

Anonymkode: 6380c...2af

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...