Gå til innhold

Liker dere at gutten bruker kondom jenter?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det like godt med kondom som uten?

Synes dere at gutten skal bruke kondom?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Det er ikke like godt, men så lenge man ikke er i et fast forhold hvor begge har sjekket seg bør man bruke det ja

Gjest gjesta
Skrevet

Jeg synes kondom er noe herk. Ødelegger sponaniteten.

Men jeg skjønner at i visse situasjoner er det helt nødvendig.

Sånn er det bare.

Gjest Gjest
Skrevet

Men hvis man ikke bruker annen prevensjon eller ikke begge er sjekket for sykdommer synes jeg det er best med. rett og slett fordi jeg ikke klarer å slappe ordentlig av hvis vi ikke bruker det i slike situasjoner. (store skrekken er å bli gravid :overrasket: )

Men i fast forhold bruker jeg det helst ikke :)

Skrevet

En av de få tingene jeg ikke fikser. Lar det faktisk heller være...

Gjest Gjest
Skrevet

Synes kondom er det mest praktiske prevensjonsmiddelet. Svaret på spørsmålet er nei det er ikke like godt med fordi jeg liker å kjenne at han kommer i meg. Ja jeg synes han skal bruke kondom for å unngå svangerskap. Da de fleste preventiver for kvinner medfører bivirkninger. Til dels store bivirkninger. Det er egoisme å utsette sin partner for noe sånt. Dersom man ikke er i et tryggt og stabilt forhold mener jeg det er sinnsykt å ikke bruke kondom.

Over på et lite sidespor. Så en dokumentar fra en amerikansk bordell. Kvinnene brukte munnen og trikset på et kondom når mennene nektet å bruke det. Mennene merket ikke noe. :overrasket: Så dette med nedsatt følsomhet for mennene sitter kanskje i psyken?

Jeg måtte jo straks teste ut teorien da, på min mann. Han merket faktisk ikke noe før han fant kondomet etter sex. Helt sant!

Skrevet

Jeg merker ingen forskjell.

Ingen kommer i nærheten av meg uten kondom, uten å ha sjekket seg for kjønnskydommer, og vi er i et fast forhrold.

Det hender faktisk at jeg og sambo bruker kondomer nå også, selv om jeg bruker p-piller. For da slipper jeg at "gugga" driver å renner ut.

Skrevet

Foretrekker helst uten, men før vi fikk barn hadde han en gang en kondom som var god - for meg i alle fall ;) . Har ikke peiling på merker og sånn på kondomer, men den her var litt knudrete :):)

Gjest Louisa
Skrevet

Det hele er bedre uten kondomer i et fast forhold, av praktiske hensyn (er så mye styr). Men hvis jenta ikke tåler hormonpreparater ville jeg ha gått for kondom hver eneste gang!

Ved ONS/mer tilfeldige flings (som varer noen uker eller et par måneder) er det et must med kondomer! Jeg synes det da føles like bra!

Skrevet

synes ikke det er like godt med som uten, men det er ikke noe spørsmål engang om gutten skal bruke det eller ikke.

både pga sykdommer og graviditet, har ikke lyst på sykdommer og graviditet passer best når man er i ett godt etablert forhold og planlegger det, DA kan kondomen få hvile.

Skrevet

Jeg merker ikke noe til det, men det er så nedtur og måtte "stoppe" opp og ta det på... Har lært noen fancy teknikker etterhvert da, så det kommer seg :sjarmor: Men foretrekker i det store og hele uten. Er i fast forhold, men bruker naturmetoden/PFC som prevensjon, så noen ganger er kondom påbudt i vårt tilfelle.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Jeg liker at han bruker det når i begynnelsen av ett forhold, fordi det viser at han er ansvarlig. (I tillegg til at jeg krever det.) Men i ett fast forhold synes jeg det ødelegger litt av sponataniteten med sex, som man etterhvert utvikler seg i mellom. Selve samleie kjennes ikke noe annerledes ut, det eneste er at man kan få større behov for bruk av glidemiddel når man bruker kondomer.

Skrevet

Er det et faretegn at en jente ikke vil at guttenskal bruke kondom når de ikke er i fast forhold, eller er det bare å overse?

En gutt vet jo ikke om hun bruker prevensjon, må jo bare ta henne på ordet.

Skrevet

Tja, hvis hun håper på å bli gravid så er det vel det? Men får da håpe du ikke har kommet ut for en sånn jente! :forvirret:

Jeg liker best uten ;) , men ville heller aldri latt være å bruke kondom når det er et one night stand ol. -gutten må ha sjekka seg før jeg jeg kaster kondomet ut av vinduet for å si det sånn! Det burde jo egentlig være sånn for guttene også at de faktisk tenker over at dama kan være smittet av noe!

Synes du bare skal si til dama at nekter å ikke bruke kondom jeg! Hvis det er et reelt tilfelle du snakker om da?

Skrevet
jeg hater kondom! Kanten gjør vondt!

*hviske diskrèt: den må rulles helt på, Towelie* :grine2:

Gjest Gjest
Skrevet
Er det et faretegn at en jente ikke vil at guttenskal bruke kondom når de ikke er i fast forhold, eller er det bare å overse?

Er du ikke redd for å bli pappa etter ONS? Hvis denne jenta aldri bruker kondom ved ONS er jo sjansen for at hun har sykdommer til stede. Både de vanlige kjønnssykdommene, men så har vi jo også HIV da, som faktisk finnes her i Norge. Det er ikke bare homofile som får det. Mange som lukker øynene for denne faren og lar det stå til uten kondom. Hvis mange nok gjør det, jo raskere vil kjønnssykdommene spre seg :forvirret::sur:

*hviske diskrèt: den må rulles helt på, Towelie*  :grine2:

Ja, desverre er det mange som ikke vet hvordan kondomen skal brukes. Får håpe deres dårlige erfaringer ikke fører til at andre heller ikke ønsker å bruke kondom :forvirret::tristbla:

Gjest Gjest
Skrevet

Ja det er lov til å bruke hodet. Det som sitter på toppen av nakken din.

Dersom du ikke er likgyldig til muligheten for å betale barnebidrag de neste tyve årene ville jeg absolutt anbefale å ta ansvar for prevensjon selv.

Kjønnsykdommer går jeg ut fra at du allerede har hørt om?

Gjest Jalileh
Skrevet

* Nei.

* Syns vi begge skal sørge for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...