Gå til innhold

Gode sko som ikke skriker "turist"

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal til Paris i juli. Det blir garantert mye gåing, og sikkert så varmt at jeg trenger kjole og kjørt.

Så er spørsmålet: hvilke sko er fine nok og samtidig gode å gå med? Det er jo greit med joggesko, men personlig syns jeg ikke det ser så stilig ut

Anonymkode: 19333...db7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Skal til Paris i juli. Det blir garantert mye gåing, og sikkert så varmt at jeg trenger kjole og kjørt.

Så er spørsmålet: hvilke sko er fine nok og samtidig gode å gå med? Det er jo greit med joggesko, men personlig syns jeg ikke det ser så stilig ut

Anonymkode: 19333...db7

Unngå sandaler i byen.

I Paris liker jeg å gå i mokasiner, loafers og ballerinasko. ( husk lave sokker )

3-pack svært lave sokker - Tåkerosa/Cream/Mørk grå - DAME | H&M NO 1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte disse fra Gabor i Paris nylig. Gikk 20-30.000 skritt daglig uten å få vondt i beina☺️

Anonymkode: 03b09...90a

Skrevet

Jeg sverger til Ecco Softwalk 2.0, Soft 7W er også fine :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Roci skrev (27 minutter siden):

Jeg sverger til Ecco Softwalk 2.0, Soft 7W er også fine :) 

De brukte jeg på min forrige byferie

AnonymBruker
Skrevet

Sneakers trender, også i franske Vogue 🥐 Litt sånn retro.design som er inn nå.

Anonymkode: 79e7f...36a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker Adidas Tokyo. De er i semsket skinn, veldig behagelige low profile sko. Finne hverdags sko.

Anonymkode: 47508...3bb

AnonymBruker
Skrevet

Hvite HOKA. Jeg liker personlig Bondi 9 veldig godt (stor forskjell på 8 og 9). Tar du hvit ser det ikke så teit ut som på de sorte med store hvite HOKA bokstaver. 

Anonymkode: 0494e...a32

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

TS: hva slags sko skal jeg velge, jeg synes ikke joggesko er særlig fint? 

7 av 8 svar på KG: sneakers 

:murvegg:

Anonymkode: 3c71c...54b

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS: hva slags sko skal jeg velge, jeg synes ikke joggesko er særlig fint? 

7 av 8 svar på KG: sneakers 

:murvegg:

Anonymkode: 3c71c...54b

Mulig det bare er meg, men etter min oppfatning er det en forskjell mellom joggesko og sneakers. Med utgangspunkt i denne tråden, så synes jeg f.eks. at Hoka og Sketchers er mer typisk joggesko, de er litt mer "klumpete" med kraftig, ergonomisk såle, ofte mer farger, og ser ut som om de kan brukes til en joggetur.

Sneakers er nettere, ofte i skinn og litt mer "strømlinjeformet", slik som Ecco og de skoene fra Gabor som det er lenket til. Når ts da skrev joggesko, så tenkte jeg altså ikke på sneakers som joggesko :) 

Ballerinas, loafers og mokasiner som en bruker foreslår, er absolutt alternativer, men min erfaring er at denne typen sko ofte er litt for flate og tynne i sålen til at det er behagelig å gå med dem en hel dag, derfor var mitt forslag Ecco :) 

• Liker 11
Skrevet

Jeg støttet også Rocis forslag, da jeg heller ikke oppfatter Ecco Softwalk som som "sneakers". 

Det er jo uansett bare forslag. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvite HOKA. Jeg liker personlig Bondi 9 veldig godt (stor forskjell på 8 og 9). Tar du hvit ser det ikke så teit ut som på de sorte med store hvite HOKA bokstaver. 

Anonymkode: 0494e...a32

Nei nei, ikke Hoka. Det skriker faktisk nordisk turist.

• Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor ikke noen gode sandaler? Selv har jeg flere par i ordentlig skinn. Jeg går aldri i joggesko, men skikkelig skinnsandaler kan jeg gå mye i. F.eks er Ecco Flash-sandalene både behagelige, fine og ser ikke spesielt "turistaktige" ut. :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke liker sneakers, ikke "retro" stilen heller, og ikke vil se ut som turist, med Ecco, Birkenstock eller Hoka, så blir det Chanel-ballerina eller Alaia fishnet. Eller andre sko som er litt vonde å gå i, du må bare tåle det.

• Liker 5
Skrevet

Gå ut skoene før du drar! Nye sko på ferie er drepen for føttene.

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet
Forenkle skrev (11 minutter siden):

Gå ut skoene før du drar! Nye sko på ferie er drepen for føttene.

Ja! Dette er viktig :) Og ta med gnagsårplaster bare sånn i tilfelle ;) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Adidas Taekwondo, de er utrolig behagelige syns jeg. 

Anonymkode: 2dbdb...4da

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...