Gjest Forenkle Skrevet 12. juni 2025 #21 Skrevet 12. juni 2025 Spill og youtube. De har sett barne-TV de kjenner fra før (og har sett på norsk) i engelsk versjon på youtube. Da kjenner de handlingen og karkterene fra før. Skjønner ikke hva som er feil med YouTube, så lenge du er med og velger hva dere ser. Mine er tenåringer nå og kan mye bedre engelsk enn jeg kunne på tilsvarende alder. Takket være gaming og youtube.
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #22 Skrevet 12. juni 2025 Mine barn er eksempel på at Youtube og minecraft har betydning. Barn 1 spilte mye Minecraft og så en del Youtube, barn 2 gjorde ingen av delene så da vi flyttet til engelskspråklig land når yngste skulle starte i 5. trinn og eldste på jr high så var engelskferdighetene til yngste elendig, brukte et halvt år med masse høytlesing hjemme, masse prat på skolen og med venner, men det var et par måneder skoledagene var tunge og forsto knapt noe. Eldste gikk rett inn i vanlig skole og hadde samme engelsk som de som var oppvokst der. Fikk B i engelsk uten noen tilpasninger. Han hadde jo ikke lest like mange bøker og hadde samme ordforråd siden engelsklæringen før vi dro var mer passiv og grammatikken hadde han selvfølgelig ikke gått gjennom på samme nivå før. Anonymkode: 520c4...910 2
Anciol Skrevet 12. juni 2025 #23 Skrevet 12. juni 2025 Big Muzzy, Muzzy in Gondoland, fantastisk lærerrikt og underholdende for barn, episodene ligger på youtube, brukte de til å lære mine barn engelsk!
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #24 Skrevet 12. juni 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva er deres tips til å lære barn 6-7 år engelsk? (Som ikke er YouTube) Anonymkode: 75c8a...d39 Vi hadde et spill som het "shopping list" som er litt kryssing mellom bingo og memory, mener jeg å huske, som ungene syntes var gøy. Alle har hver sin "handlevogn" (brett) med 6 plasser, De får også en individuell "shopping list" Der det står hva de skal handle (Med bilde ved siden av.) Og så skal alle snu brikker etter tur, og det er om å gjøre å finne alle sine ting først. Morsom læring. Mye frukt og grønnsaker og sånt, men også klær andre ting. Ellers anbefaler jeg også gode barneprogrammer på Youtube. Vi så en del på "Tikkabilla" (Engelsk barneprogram) på TV da mine barn var yngre. Og mye av det finnes på Youtube. Alternativt kan dere jo synge engelske varianter av kjente barnesanger, med bevegelser? My hat it has three corners, Little green frog, Head, shoulders, knees and toes... Anonymkode: 9ea5f...8cb
Uglems Skrevet 12. juni 2025 #25 Skrevet 12. juni 2025 Det er faktisk mye bra på youtube, man må bare passe på. Ikke alt på youtube er dritt. Eldste på åtte snakker nå flytende engelsk fordi hun ser bluey på youtube og diverse tutorials. Før så hun må noe som heter elsia and annia som er ordentlig rollespill med Barbie dukker, så en australsk jente som har redigert Barbie videoer. Sønnen min på fire elsker å se på slanger, øgler og edderkopper. Det er dårlig utvalg på nrk super og netflix når du kun vil se på en viss type dyr, så da går det mye i engelske dyreprogrammer. Nå kan han mange ord på engelsk. Jeg får sett mine indiske og arabiske serier. Barna har tatt til seg mange ord nå, og det er bare positivt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #26 Skrevet 12. juni 2025 Det beste er å være sammen med folk som snakker det språket man ønsker å lære. Ikke bare være passiv lytter som man er med TV, men faktisk måtte bruke språket og gjøre seg forstått. Anonymkode: 4856e...fd6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #27 Skrevet 12. juni 2025 Min kunne engelsk i bhg pga læringsapper på engelsk på iPad. Er nå 9 og ser filmer og serier på engelsk uten problem. Anonymkode: fecaf...658
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #28 Skrevet 12. juni 2025 De er såpass omringet av engelsk at det sannsynligvis kommer av seg selv. Våre barn har engelsk som hjemmespråk da vi begge har det som førstespråk og jeg har blitt imponert over deres helnorske venner som har null problem med å ha fullverdige samtaler med våre barns fettere og kusiner når de er på besøk i Norge. Dette er snakk om 8-9 åringer. Anonymkode: ef78f...de8 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #29 Skrevet 12. juni 2025 Masse bra på YouTube som er lærerikt på flere måter. F eks Blippi. Anonymkode: c93d8...e43 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2025 #30 Skrevet 12. juni 2025 Mitt barn har hatt godt utbytte av online gaming og youtube. Han kan sitte å spille et spill på nettbrett også følger han med på youtubere som spiller å snakker om det samme spillet. Han har utfordringer med fag som norsk og matte. Men snakker og skriver flytende engelsk, går på barneskolen. Anonymkode: 79015...35d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå