AnonymBruker Skrevet 11. juni #1 Skrevet 11. juni Hva er deres tips til å lære barn 6-7 år engelsk? (Som ikke er YouTube) Anonymkode: 75c8a...d39
AnonymBruker Skrevet 11. juni #2 Skrevet 11. juni Barnebøker og filmer de kjenner bare på engelsk. Anonymkode: b3a3e...7f1 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #3 Skrevet 11. juni Tegnefilm med engelsk tale, bøker på engelsk, bruke ting rundt dere i dagligtalen Anonymkode: 03eb9...c95 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #4 Skrevet 11. juni Og jeg som kom inn for å si YouTube 🤣. Det var litt hell i uhell med pandemien, da kom engelsken fort. Anbefaler selvsagt andre metoder i den alderen, men å se på engelske serier med undertekster er absolutt en høydare. Anonymkode: d6cbd...3c8 1 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Og jeg som kom inn for å si YouTube 🤣. Det var litt hell i uhell med pandemien, da kom engelsken fort. Anbefaler selvsagt andre metoder i den alderen, men å se på engelske serier med undertekster er absolutt en høydare. Anonymkode: d6cbd...3c8 Ja, YouTube-engelsk er overhodet ikke aktuelt 😂😆 Anonymkode: 75c8a...d39 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, YouTube-engelsk er overhodet ikke aktuelt 😂😆 Anonymkode: 75c8a...d39 Hva er galt med YouTube-engelsk? Jeg har lært både fransk og persisk med YouTube, masse kvalitetsmateriale der. Finnes mye bra innhold der for alle aldre. Anonymkode: 9ab7a...2d7 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva er galt med YouTube-engelsk? Jeg har lært både fransk og persisk med YouTube, masse kvalitetsmateriale der. Finnes mye bra innhold der for alle aldre. Anonymkode: 9ab7a...2d7 Du er voksen. Anonymkode: 75c8a...d39 2 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni Les engelske bøker, engelske filmer, og si alt du sier på norsk og engelsk. Anonymkode: 2bce4...880 1
Luringa Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni Niesa mi snakker flytende engelsk (7 år), pg der har youtube en stor del av æren. Hun sitter ikke hele dagen foran skjerm, men hun lærer fort. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni Det er enorm forskjell på you tube og you tube. Masse klassikere fra BBC ligger der, man trenger ikke se indonesiske unger åpne leker mens de bæljer Aaaaah woooooow that's sooo greeeeeeeat. Anonymkode: ef78f...de8 5
Millimani Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni La barnet se på engelsk barne-tv, først med norsk tekst, og få barnet interessert i det. Så kan du fortelle barnet at "apple" betyr eple osv., og få barnet interessert slik at dere kan snakke om det. Barnet kan bli nysgjerrig og spørre om hva det og det betyr, og etter hvert får dere små setninger ut av det.
AnonymBruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni YouTube, spilling med venner, og online funker for våre Anonymkode: 11dd3...748 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni Barnet mitt på 6 år teller til 20, kan de fleste fruktene som er vanlige å spise i løpet av et år og høflighetsfraser på engelsk. Hun er nysgjerrig og vi leker mye med språk. Teller til 10 på både tysk og spansk og kan enkelte ord, og noen høflighetsfraser fra begge språkene (prosit, takk, god morgen/dag/kveld og lignende) Hun leser situasjon og sammenheng, jeg begynte tidlig med forsterket kroppsspråk Feks "would you like a strawberry?" mens jeg holder opp jordbæret. Anonymkode: 43997...7ca 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni Eldstemann lærte mye ved å spille minecraft. Anonymkode: 520c4...910 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva er deres tips til å lære barn 6-7 år engelsk? (Som ikke er YouTube) Anonymkode: 75c8a...d39 Hva er galt med youtube? Mitt barn lærte seg engelsk gjennom gaming og youtube tutorials. Leste selv engelske gaming bøker i 2 klasse og snakket med god uttale i 2 klasse. 3 klasse var det helt perfekt. Gikk ut av ungdomsskolen med 6 i engelsk. Den beste måten å lære engelsk er å la barnets interesser gjøre jobben. Da kan mann bare lene seg tilbake og ikke gjøre noe som helst. Youtube er en veldig bra kanal for læring ikke undervurder den. Anonymkode: b64a8...08c 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #19 Skrevet 11. juni Spør på facebook om det er noen som er interessert i å delta på en lekegruppe som skal foregå på engelsk. Eventuelt så kan du sjekke om det er en internasjonal skole der du bor og høre om hun kan delta på deres fritidsaktiviteter, ofte har de egne aktiviteter på ettermiddag/kveld gjennom skolen. Jeg tenker det er viktig å oppleve at det er mange måter å uttale ulike ord, derfor er menneskemøter nyttige. Anonymkode: 969a4...ab6 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #20 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva er deres tips til å lære barn 6-7 år engelsk? (Som ikke er YouTube) Anonymkode: 75c8a...d39 YouTube. Du vet at Peppa gris, Sauen Shaun, Lokomotivet Thomas, Fragglene og enormt mange andre britiske serier for og med barn ligger på YouTube ja? Anonymkode: 0adc3...e8a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå