Gå til innhold

Hvorfor begynner eldre damer å kle seg litt eksentrisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser mange damer  som begynner å kle seg mer eksentrisk når de kommer i 60-70 årene, og da mener jeg:

Asymmetrisk hårfrisyre

Én lang øredobb, gjerne litt kunstnerisk stil

Vide ponchoer

Markert brilleinnfatning-sterk farge/ form

Knallfarge på leppestift

Knallfarge på klær

Anonymkode: 0d39b...dad

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Litt som Petter Stordalen? Er som regel fordi de ønsker oppmerksomhet. Ungdommen avtar og klær overtar.

Anonymkode: d7490...b0b

• Liker 8
Skrevet

Som middelaldrende og "godt voksen" kvinne selv må jeg si: Det har jeg aldri skjønt. Det er så stygt!

Foreløbig er jeg selv i femtiårene, og ser med gru på de jevnaldrende kvinnene og eldre som plutselig skal bli så "farlig sexy" (tror de) og kle seg i leopardmønstrede tettsittende topper eller (skrekk og gru) tights med samme mønster. Eller kåper med det mønsteret.

De fleste klipper seg også kort lenge før de kommer i min alder, og det kommer jeg aldri til å gjøre. Mine venninner har hår til skuldrene eller lengre, og de er på samme alder som meg. Jeg har lengde på håret og kommer aldri til å klippe det kort. Setter det i hestehale eller knute da, men kortklipt skal jeg ikke ha det.

Eier ikke et eneste plagg med knallfarger eller leopardmønster! Ikke tights heller, for den delen, selv om jeg ser at de brukes av yngre også. Men da i roligere mønster og farger enn gamle kjerringer gjør.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det er fordi eldre damer endelig er fri fra andres meninger eller forpliktelser man har (eller så gir man endelig beng i det), og at vi kan tøyse og tulle og gjøre som vi vil.

Har ikke leopardklær jeg heller, men rosa hår og tyllskjørt.

Anonymkode: 9cd19...e6f

• Liker 28
  • Hjerte 4
  • Nyttig 17
AnonymBruker
Skrevet

Desto eldre man blir desto mer gir man faen i hva andre synes og mener. Heldigvis.

Anonymkode: a1ef9...978

• Liker 25
  • Hjerte 2
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (8 minutter siden):

Som middelaldrende og "godt voksen" kvinne selv må jeg si: Det har jeg aldri skjønt. Det er så stygt!

Foreløbig er jeg selv i femtiårene, og ser med gru på de jevnaldrende kvinnene og eldre som plutselig skal bli så "farlig sexy" (tror de) og kle seg i leopardmønstrede tettsittende topper eller (skrekk og gru) tights med samme mønster. Eller kåper med det mønsteret.

De fleste klipper seg også kort lenge før de kommer i min alder, og det kommer jeg aldri til å gjøre. Mine venninner har hår til skuldrene eller lengre, og de er på samme alder som meg. Jeg har lengde på håret og kommer aldri til å klippe det kort. Setter det i hestehale eller knute da, men kortklipt skal jeg ikke ha det.

Eier ikke et eneste plagg med knallfarger eller leopardmønster! Ikke tights heller, for den delen, selv om jeg ser at de brukes av yngre også. Men da i roligere mønster og farger enn gamle kjerringer gjør.

De klipper seg kort fordi håret blir tynt pga overgangsalder og det er lettere å farge når håret er grått, så det skjønner jeg faktisk.

Ts

• Liker 8
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (7 minutter siden):

Jeg synes det er mer sært å henge seg opp så mye i andres hårfrisyrer og klesstil, enn at folk har en litt rar/stygg stil. Spesielt når du er over femti. Regner med at de synes det er fint og har sluttet å bry seg om å være attraktive eller appellerende for andre kvinner og menn.

Anonymkode: 52e9c...e47

• Liker 17
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

De gir endelig faen, og går som de vil. Ikke alle vil være en grå mus. Selv går jeg nesten kun i jeans og sort, men det er fordi jeg gir ennå mer faen. 

Anonymkode: 55cae...e4a

• Liker 14
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror det er fordi eldre damer endelig er fri fra andres meninger eller forpliktelser man har (eller så gir man endelig beng i det), og at vi kan tøyse og tulle og gjøre som vi vil.

Har ikke leopardklær jeg heller, men rosa hår og tyllskjørt.

Anonymkode: 9cd19...e6f

Jeg tror også det er dette som er kjernen. Det er neppe for å være "sexy" eller tro man er yngre enn man er. Jeg syns det er befriende.

Er selv et par år unna 50, og jeg merker jo at jeg gir mye mer blaffen nå enn for si 10 år siden. Det er deilig. Jeg kommer neppe til å kjøre rosa hår og asymmetrisk klipp selv, men tror og håper jeg kommer til å føle meg enda friere i fremtiden enn jeg gjør nå.

Anonymkode: 2c01f...f06

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Leopard er blitt en klassiker. Det er stoffet/tøyet og snittet som avgjør om det er tacky eller ei. 

Anonymkode: 3d722...31c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Million skrev (17 minutter siden):

Er også i femtiårene og jeg ser med glede på andre kvinner som kler seg nøyaktig som de ønsker. Jo "verre", jo kulere synes jeg det er. Elsker at folk skiller seg ut. 

Gir så blaffen i andres valg av klær og hår og gir også fullstendig blaffen i hva andre tenker om meg. 

Du er nok bare "en i mengden" og virker litt kjedelig, om jeg kan si det. 

Anonymkode: 61bf2...5a5

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Den stilen med lag på lag med flagrende gevanter, har jeg aldri skjønt. Før nå, som jeg har kommet i overgangsalderen selv. Når temperaturen svinger fra iskald til kokvarm på sekunder, er det godt å kunne regulere temperaturen raskt med av/på med klær. I tillegg takler jeg ikke tettsittende klær lengre, føler at jeg "kveles" i det. 

Håret er også tynnere og mer sprøtt, og da syns jeg en kortere frisyre er mer kledelig en langt, pistrete hår. 

Farger på lepper, øyenbryn/vipper o.l. blir blassere, og da kan markante briller veie litt opp med å tilføre ansiktet farge. 

Og ja, man gir mer blaffen i hva andre tenker, og kler seg som man selv vil. 

Pluss at hver alder har vel  sin "uniform", og når man er i den alderen, liker man gjerne en viss stil. På lik linje som om ungdommen har sin stil, de eldre har sin stil osv. 

Anonymkode: 47bf8...f55

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Litt som Petter Stordalen? Er som regel fordi de ønsker oppmerksomhet. Ungdommen avtar og klær overtar.

Anonymkode: d7490...b0b

eller så er det fordi de rett og slett gir en god dag i hva andre mener og trives med å være seg selv helt og fullt.. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ser mange damer  som begynner å kle seg mer eksentrisk når de kommer i 60-70 årene, og da mener jeg:

Asymmetrisk hårfrisyre

Én lang øredobb, gjerne litt kunstnerisk stil

Vide ponchoer

Markert brilleinnfatning-sterk farge/ form

Knallfarge på leppestift

Knallfarge på klær

Lever du i 1995?

Anonymkode: 4cfca...a73

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Hva er denne sykelige besettelsen av kvinners påkledning i alle aldre? 

Anonymkode: 4cfca...a73

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke 60 enda selv om jeg nærmer meg. Har stor sans for poncho som er enkelt å slenge over uansett hva man har på seg, jeg ville aldri følt meg vel i leopardmønstrede klær men bryr meg ikke om hva andre kler seg i. LJeg lker farger (har jeg alltid gjort), har finere hår enn jeg har hatt siden jeg fylte 20 - så har ikke klippet det kort. Bryr meg ikke om hva andre mener om min "stil", jeg har vel alltid hatt sansen for "formingslærerstil". Noen dager føler jeg for farger, andre ganger føler jeg meg mer vel i marine eller sort. Det viktigste er at klærne er funksjonelle.

Så jeg kler meg som jeg vil - for meg selv. I dag syr jeg på et rødt seleskjørt med hvite prikker. Det er moro å leke med litt farger og å sy sine egne klær. Da kan jeg også tilpasse fasongen (og som høy dame lengden) etter hva jeg liker og min kropp, og jeg bruker klærne mye lenger enn de jeg kjøpte da jeg var yngre og reparerer/lapper/syr om etter hvert som klærne slites. 

Anonymkode: e6ac0...2ac

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Tiden går fort og når skal de kunne slå seg løs om ikke nå da? Hovedsaken er at de har det bra, kanskje til og med gøy, så jeg smiler og syns det er bra at de ikke bryr seg om hva trådstartermenneskene syns. Lev livet som en selv vil det. LEV!  :tommelopp2:

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 45 og elsker folk som kler seg slik du beskriver. Trude Drevland, eller min favoritt Esme Young 

sewing-bee-esme-young-666022ba8ce22.jpg?

Anonymkode: 4f5c9...c10

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Fordi vi er trygge på oss selv og vet hva vi liker. Mange eldre damer som elsker farger.

• Liker 6
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...