Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er ditt beste tips??

Anonymkode: fb80e...3db

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du? 

Anonymkode: 96855...8cd

Skrevet (endret)

Feil sted. Bare slett

Endret av ForumMaria
Feil
AnonymBruker
Skrevet

Tidligere strikket jeg mønster strammere enn ensfarget, da byttet jeg til en halv pinnestørrelse større på mønsteret :) 

Anonymkode: 70b6e...9f5

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Tror jeg griper litt annerledes i strikketøyet når jeg strikker med flere farger enn bare ensfarget, strekker det liksom litt fra hverandre sidelengs hele tiden for at det ikke skal bulke seg, noe som lett kan skje når det er mange masker etter hverandre mellom detaljene.  Det er også best å tvinne trådene etter 2-3 masker for å unngå lange tråder på baksiden.  (umulig å forklare)

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vær konsekvent med hvilken tråd du har nederst og øverst på fingeren (dominant/ikke-dominant farge)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 10.34):

Tidligere strikket jeg mønster strammere enn ensfarget, da byttet jeg til en halv pinnestørrelse større på mønsteret :) 

Anonymkode: 70b6e...9f5

Signerer denne.

Anonymkode: eb98c...2e2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 9.18):

Hva er ditt beste tips??

Anonymkode: fb80e...3db

Det er en kunst, som må læres. Noen lærer raskt, andre lærer aldri. 
Se på koftegruppa på Facebook. Mye stygt der, der mønsteret er så stramt og skjevt at det er vondt å se på.

Beste tips? Rundpinne og hele tiden strekke ut maskene som har kommet over på høyre pinnenesiden, slik at det blir passelig stramt. Pass og på at trådene ligger samme rekkefølge over fingeren hele tiden. Å strikke med tre farger samtidig? Det er et slit. 

Anonymkode: 6c602...a47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaster alltid mønsterfargen. Da blir det ikke for stramt mønster er min erfaring. 

Anonymkode: 8cb5d...ecd

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2025 den 23.57):

Jeg kaster alltid mønsterfargen. Da blir det ikke for stramt mønster er min erfaring. 

Anonymkode: 8cb5d...ecd

Samme her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...