Gå til innhold

Vival for tannlegebesøk ?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Det er noen år siden jeg var hos tannlegen sist. Har vært flink og gått årlig, men de siste tre, fire årene har det skjedd mye og det har gått meg hus forbi. 

Passer jo godt på tennene, men vil jo sjekke fordet, særlig pga dette ned tannstein. 

Uansett. Har sykt angst for den ishakka de trykker ned i tennene, livredd for at det skal gjøre vondt pga tannkjøttet er litt dratt på noen av tennene så det kommer ising. 

Jeg har fått vival når jeg har fått til gynekolog pga angst, men er det vanlig at legen gir ut vival på forespørsel for tannlegebesøk også ? Redd jeg ikke skal tørre å dra dersom jeg ikke får det. 

Livredd for at noe skal gjøre vondt. (Jeg er redd fordi det har gjort vondt tidligere )

Anonymkode: 5749c...b89

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått det flere ganger, men som regel får jeg resept av fastlegen. Bruker det både til tannlege og gynekolog.

Anonymkode: 0510e...434

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har fått det flere ganger, men som regel får jeg resept av fastlegen. Bruker det både til tannlege og gynekolog.

Anonymkode: 0510e...434

Da sender jeg en melding til fastlegen. Takk for tips, er godt kjent med vival så da kan jeg styre dosen selv 

Anonymkode: 5749c...b89

AnonymBruker
Skrevet

Ja man kan absolutt få vival før tannlegebesøk, har hatt det et par ganger tidligere. Fikk da resept av tannlegen i forkant. 

Anonymkode: 64b74...916

AnonymBruker
Skrevet

Ja, får det av fastlegen. 

Anonymkode: 74c43...b7a

AnonymBruker
Skrevet

Har pleid og få det av tannlegen, men du kan jo like gjerne få av fastlegen. Tror jeg ville nevnt det til tannlegen uansett. 

Anonymkode: 9968c...f87

AnonymBruker
Skrevet

Ja, man kan få det for alt som innebærer sporadisk bruk.

Anonymkode: b9204...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du ikke er storforbruker av slikt så pleier ikke legen å være vanskelig. :) 

Anonymkode: e0725...465

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått et eller annet, om det er Vival eller hva aner jeg ikke, men effektivt er det. Men det må planlegges da jeg må komme inn tidligere og få tabletten på eget rom ca en halv time før. Så blir jeg ledet inn i stolen når timen starter.

Anonymkode: 6ca19...5da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...