Gå til innhold

Bekymret for inneklima der jeg leier

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hei, 

leier underetasjen i et eldre mur hus. Bodd der en del år og ting er relativt gammelt. Men jeg har mye plass for ganske rimelig penge, hvis man sammenligner med hvordan leiemarkedet er nå, da spesielt i det område jeg bor i.

MEN jeg tror jeg reager på noe i leiligheten min, merker en snøring/klump følelse i halsen når jeg er der. Kan også få litt breknings følelser, spesielt på morgen. Det forsvinner hvis jeg feks er på besøk hos andre eller er ute  i skogen og telter. Så redd det er noe støv/eller sporer av sopp. Kan derimot ikke se tegn til sopp infeksjon i leiligheten, så veldig usikker på hva det kan være og eventuelt hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke råd til å flytte noe nytt sted i nære fremtid og trives godt i området.

Noe tips? Er dette noe jeg kan kreve at eier utreder, ved å ta en profesjonell sjekk av inneklimaet?

Anonymkode: d5c1d...d4a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

At du har brekningsfølelse/klump i halsen er ikke i seg selv noen større indikasjon på at det er noe feil med inneklimaet. Leiligheter får forøvrig ikke soppinfeksjoner, det er det mennesker som får. 

1. Sjekk ventilasjon. Er det lufteluker på vegg vindu i alle rom, er de åpne? Er det mekanisk avtrekk/vifte på bad som suger fukt ut, eller er det bare luke? Eller ingenting?

2. Sjekk vinduer. Er det kondens eller sort i karmene?

3. Er det noen lukt i noen rom?

4. Bruk avfukter når du tørker klær med mindre du kan tørke på bad og det er tilstrekkelig avtrekk der

5. Ha varme på på bad

Prøv å sov i stua med døren lukket til soverom, kjenner du noen forskjell?

Anonymkode: 92c15...20f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...