Gå til innhold

Fikk klage av naboen

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Altså, hallo?? En må da kunne gjøre ting i sin egen leilighet innenfor visse tider, uten at naboen skal banke i gulvet/veggen eller hva? Skal man alltid klage hvis ting ikke passer en selv???

Anonymkode: a33c8...bdc

Det må være lov å si ifra uten å bli oppfattet som klagete. Det er jo mulig det er mye høyere enn man opplever selv. 

Med din retorikk kan jeg bare banke i veggen fra jeg står opp klokka 7 til jeg legger meg klokka 23 uten å bry meg om naboene...

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Enig, men da kunne naboen ha sendt en melding eller ringt på døra for å spørre. Å banke slik, er en uting! 

Anonymkode: a33c8...bdc

Naboen sendte jo melding. 

jeg er delt, var det midt i ungers leggetid for eksempel skjønner jeg at det ble klage av det for man trenger liksom ikke hamre i vei da.. 

Anonymkode: cc7d3...36c

Hva mener du med å hamre i vei? Ts skriver jo at naboen sendte melding. 

Anonymkode: a30b3...a4d

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hensatt skrev (20 minutter siden):

Det må være lov å si ifra uten å bli oppfattet som klagete.

Tenker jeg også :)

Anonymkode: a30b3...a4d

AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hvordan naboen formulerte seg. Det du gjorde var innafor, men om det hadde kommet høye bankelyder kl 20 på kvelden, midt i legging av barn, så hadde jeg jo lurt på hva jeg sto opp i, ville det være 10 minutter eller 4 timer? 
her jeg bor skal det være stille etter 20 fordi det bor så mange barnefamilier her, men det står vel i husreglene dine hvor sent du har lov til og banke is. 

Anonymkode: 5eed3...f37

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er rart å sende melding etter ti minutter, men det kommer jo veldig an på hvordan den var formulert. For hvis det er noe som er veldig bråkete syns jeg det er ok å spør om hvor lenge det kommer til å vare. 

Også vet jeg også at når min samboer, som er en evig tidsoptimist, sier at han holdt på med noe i ti minutter, så har han egentlig holdt på i en time minst. 

Anonymkode: 83592...fa3

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg syns det er rart å sende melding etter ti minutter, men det kommer jo veldig an på hvordan den var formulert. For hvis det er noe som er veldig bråkete syns jeg det er ok å spør om hvor lenge det kommer til å vare. 

Også vet jeg også at når min samboer, som er en evig tidsoptimist, sier at han holdt på med noe i ti minutter, så har han egentlig holdt på i en time minst. 

Anonymkode: 83592...fa3

Ts her. Jeg fjernet bare litt is for å løsne en skuff i frysedelen av kombiskapet i 20- tiden. Jeg pleier ikke bråke, så ble litt overrasket over hvor kjapt klagen kom. Særlig fordi naboen ikke er spesielt hensynsfull selv. 

Anonymkode: 0ecce...716

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan jo hende naboen var syk (migrene)? 

Anonymkode: cb993...3e3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 8.10):

jeg er delt, var det midt i ungers leggetid for eksempel skjønner jeg at det ble klage av det for man trenger liksom ikke hamre i vei da.. 

Anonymkode: cc7d3...36c

Dine unger skal ikke andre ta hensyn til før klokken 23:00. Er du uenig kan du enten sjekke norsk lov eller kjøpe enebolig.

Anonymkode: c3551...7f4

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Håper det ikke er begynnelsen på en lang rekke masing om lyder, er så forbanna slitsomt med sånne.  

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Naboer er veldig forskjellige. Her klager naboen på pianospilling (inne på dagtid) fordi vinduene er åpne. Bor i villastrøk. 

Anonymkode: 4192c...c01

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en rolig person, men av og til må man gjøre ting som bråker litt. For min del synes jeg det er masete om man stadig skal sende hverandre meldinger for å påpeke at den andre bråker. Virker litt overdrevent for min del å sende nabovarsel for å fjerne litt is fra en skuff. 
ts

Anonymkode: 0ecce...716

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, dette hadde bare trigget meg til å holde på liitt lenger enn jeg egentlig hadde trengt. Hadde også svart tilbake med en litt krass melding. 

Hvis de krever total stillhet så får de flytte da. Ikke bry deg om den naboen, ts. 

Anonymkode: 2e292...724

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Hensatt skrev (På 11.6.2025 den 13.34):

Det må være lov å si ifra uten å bli oppfattet som klagete. Det er jo mulig det er mye høyere enn man opplever selv. 

Med din retorikk kan jeg bare banke i veggen fra jeg står opp klokka 7 til jeg legger meg klokka 23 uten å bry meg om naboene...

Det var jo ikke sammenhengende bråk i 16 timer det var snakk om her! 

Mange som bor i leiligheter holder jo på med oppussing, og da er det mye bråk over lengre tid. Normale naboer finner seg i slikt også. Det finnes tilogmed folk som har fest med mye bråk, men der vil jeg si det er lov å si ifra. Det går an å ha fest uten bråk, men mye annet må nødvendigvis bråke.

Og det å banke litt is i et kombiskap kan da umulig bråke særlig mye! Da ville skapet bli ødelagt.

Anonymkode: eaf3f...200

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 20.39):

NTA

Men tips til en annen gang fra en jeg kjente fra diplom is: dra ut kontakten på fryseren og tøm den. Så kok opp vann, ha vann i ei gryte eller to, eller en pøs som tåler varme (jeg bruker underlag under gryta) og sett gryta oppi fryseren. Lukk fryseren og vent. Så løsner isen i store flak, er bare å skrape det ut med en plast deigskrape eller isskrape. Det tar ikke lang tid og er lydløs. Kan også gjøres i kombiskap, og nei du MÅ ikke dra ut kontakten, men det hjelper.

Anonymkode: b25ba...e9d

Er ikke dette den vanlige måten alle bruker for å avfryse fryseren…? 

Anonymkode: aee12...675

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvordan husordensreglene er, her jeg bor er det ikke lov med bankelyder etter kl 19.30.

Anonymkode: ec6a2...787

Skrevet

Enebolig!

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Er ikke dette den vanlige måten alle bruker for å avfryse fryseren…? 

Anonymkode: aee12...675

Jo, det er den vanlige måten å avrime på, og helst bør man gjøre det når det er kuldegrader ute. Da kan man sette frysevarene ut og hindre at de tiner.

I TS sitt tilfelle var det bare litt is som måtte fjernes for at hun skulle få opp skuffen, men bør sikkert ta en avrimingsrunde. Gjelder visst meg også 🙈

• Liker 1
Skrevet

Hadde bare latt være å svare. Sånne naboer er slitsomme. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.6.2025 den 0.34):

Dine unger skal ikke andre ta hensyn til før klokken 23:00. Er du uenig kan du enten sjekke norsk lov eller kjøpe enebolig.

Anonymkode: c3551...7f4

Glad jeg har en halv km til nærmeste nabo 😂 

AnonymBruker
Skrevet

Naboen din burde ha bodd her. Ungen over løper og tramper over gulvet her i mange timer nesten hver dag 

Anonymkode: b6a53...eaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...