Gå til innhold

Elsykkel/elsparkesykkel og liten hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å gå til innkjøp av elsykkel eller elsparkesykkel og vil gjerne kunne ta med meg hunden i blant. Er det tryggest med sete bak på en sykkel eller i sekk på ryggen med en elsparkesykkel? Ser fordeler og ulemper med begge og vil velge det som blir tryggest for hunden. 

Anonymkode: 3accb...364

Skrevet

Sykkelvogn. Slik man har barn i er tryggest. Hvordan skal du få en hund til å sitte rolig i et sete bak på en sykkel? 

Skrevet
newman01 skrev (12 minutter siden):

Sykkelvogn. Slik man har barn i er tryggest. Hvordan skal du få en hund til å sitte rolig i et sete bak på en sykkel? 

Takk for tips. Nei jeg vet ikke, de selger jo hundeseter for sykkel så regnet ikke med at det var så uvanlig.

Anonymkode: 3accb...364

Skrevet (endret)

Jeg ville nå vurdert å kalle det sykkelkurv for hund. Litt mindre forvirrende enn hundesete. 
Men hvor mye penger har du? Elsykkel med sykkelvogn koster fort 30’000, mens elsparkesykkel og en sekk koster 3-4k

https://www.proshop.no/Hund/Trixie-Timon-ryggsekk-for-smaa-hunder-og-katter-opptil-12kg/3043688?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=searchengine&gad_source=1&gad_campaignid=22043008784&gbraid=0AAAAADuUrFFK9N8PO5pDxS1PivUipI8Vr&gclid=CjwKCAjwr5_CBhBlEiwAzfwYuFl4ltBKCxSMhikGvfU0PShY-UQKHRJeXJeyRPvoT6gT-w8fXKpwNRoCvxkQAvD_BwE

Endret av newman01
  • Liker 1
Skrevet

Ikke noe problem å lære de å sitte på skykkel i kurv/sete. Ville hatt foran så jeg kunne følge med på om den blir redd/ukomfortabel.

Hvor liten er den? Jeg har hatt liten hund som elsket å løpe/ «trekke» sykkel sammen med de store. Hun lå i sekk når hun ble sliten. 

Skrevet

Jeg brukte Trixie sykkelkurv når yngste hunden var valp. Den festes på bagasjebæreren. Fungerte veldig fint. Mine har fått løpe ved siden av sykkelen fra de var 14-15 mnd gamleScreenshot_20250610-200452.thumb.png.07aa2196d3e9e003c832d231654ef91f.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...