Gå til innhold

Eldre barn som sitter på fang?

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Anonym førti skrev (1 time siden):

Ja, nå kjenner ikke jeg alle som jobber på Aks, men her gjaldt det en magefølelse som ikke var helt i orden. Når man aktivt jobber med å få i utgangspunktet motvillige jenter opp på fanget ved å distrahere de med noe spennende eller lignende, så synes jeg man skal respektere signalene til barnet. Mange jenter på 9 år vil av seg selv ikke sitte på fanget til eldre menn. 

Da sier du til mannen «hun vil ikke, hun er opptatt». Og når han går snakker du med datteren din om dette. Helt hårreisende at du står der passivt og synes det er «creepy» og ikke gir datteren din noen verktøy!! 

Jeg har snakket med barna mine hver gang en voksen har gått over streken, selv i lek. Har tatt barna mine i forsvar. Har satt ned foten på vegne av dem. Har snakket med barna om at de aldri må gjøre noe de ikke føler seg komfortabel med. At de gjør lurt i å ikke oppsøke den voksne som ikke slutter å kile når de sier «stopp». 

Anonymkode: 009b4...867

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Anonym førti skrev (2 timer siden):

Nei, og det skrev jeg heller ikke.. vel? 

Jeg forstår ikke hvorfor du går i angrep…? Jeg ga bare et svar på hva jeg tenkte og følte jeg sa ingenting om hva du hadde sagt.

Anonymkode: 38f84...f79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er overbevist om at det er større sannsynlighet at et familiemedlem forgriper seg på et barn i familien enn noen som jobber i barnehage og SFO. Det er mange som aldri blir oppdaget nettopp fordi det er familie.

SFO og barnehage ansatte er alltid under oppsikt nettopp fordi det er alltid en eller annen sak i nyhetene. Men hvor ofte går man og tenker slikt om egne familiemedlemmer?

En annen ting er jo at mange ikke åpner seg om slike ting før de selv er voksne og da er det jo ofte for seint å gjøre noe med saken, de havner vel kanskje ikke i en statistikk heller. Gutter er enda tregere med å gi beskjed om hva de har opplevd. 

Anonymkode: b09e0...c73

Det er du! Jeg skreiv en kommentar hvor jeg refererte til kilder som bekreftet nettopp dette, men den kommentaren fikk ikke lov å stå. Forstår det den som kan.

Anonymkode: 38f84...f79

AnonymBruker
Skrevet

Jeg satt på fanget til noen familiemedlemmer i den alderen, fordi de tok meg opp på fanget. Det skjedde ingenting ekkelt, men jeg syntes at det var ubehagelig. Men jeg ville være snill.

Anonymkode: 0eb87...088

AnonymBruker
Skrevet

Det er så ufattelig trist at siden noen har onde hensikter, så har "alle" onde hensikter. På samme måte som at man skal aldri haike med noen fordi det kan gå galt, er så trist at det er blitt sånn. Det å sitte på fanget til trygge gode voksne burde jo være innafor. Husker selv når jeg var liten, og ville ha kos, klem og nærhet, men ble opplært til at det var KUN mamma, pappa, og helt nærmeste familie, alle andre var "overgripere" er så trist 😕

Anonymkode: eaa10...a6a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...