AnonymBruker Skrevet 10. juni #21 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Markedet var tregt og jeg hadde ikke troen på at det ville bedre seg den gang, med høy inflasjon, renter mv. Jeg hadde ikke kjøpt noe nytt og hadde ingen lån på den heller, men skal snart pensjonere meg og solgte derfor boligen. Anonymkode: 1461a...ca1 Bør du ha verge? Anonymkode: 2bc80...f80 9 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #22 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Spør du om det er noen måte overtakelsen i 2023 kan omgjøres nå i 2025? Forstår jeg deg riktig? Anonymkode: a09b9...42c ja, ettersom han holdt igjen penger for noe som bare var tull Anonymkode: 1461a...ca1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #23 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Markedet var tregt og jeg hadde ikke troen på at det ville bedre seg den gang, med høy inflasjon, renter mv. Jeg hadde ikke kjøpt noe nytt og hadde ingen lån på den heller, men skal snart pensjonere meg og solgte derfor boligen. Anonymkode: 1461a...ca1 Men du skjønner at det ikke er noe å gjøre med nå, eller hva er det egentlig du vil med innlegget ditt? Anonymkode: e52ca...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #24 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Markedet var tregt og jeg hadde ikke troen på at det ville bedre seg den gang, med høy inflasjon, renter mv. Jeg hadde ikke kjøpt noe nytt og hadde ingen lån på den heller, men skal snart pensjonere meg og solgte derfor boligen. Anonymkode: 1461a...ca1 Ja da kan du jo takke deg selv. Anonymkode: 63a30...e1f 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #25 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ja, ettersom han holdt igjen penger for noe som bare var tull Anonymkode: 1461a...ca1 Snu på det. Du fikk prisen du var villig til å selge for og heldigvis fikk han ingen prisavslag på grunn av mangler i ettertid. Anonymkode: 2bc80...f80 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni #26 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snu på det. Du fikk prisen du var villig til å selge for og heldigvis fikk han ingen prisavslag på grunn av mangler i ettertid. Anonymkode: 2bc80...f80 Ja, det fikk han,men fra boligselgerforsikringen min, ikke meg personlig Anonymkode: 1461a...ca1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #27 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, det fikk han,men fra boligselgerforsikringen min, ikke meg personlig Anonymkode: 1461a...ca1 Så bra for han som da kjøpte noe med mangler. Og bra at du hadde forsikring. Anonymkode: 2bc80...f80 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #28 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så bra for han som da kjøpte noe med mangler. Og bra at du hadde forsikring. Anonymkode: 2bc80...f80 det var småtterier, det var som sagt en leilighet i et relativt nytt bygg, god isolasjon, energimerkning, lydtett, lite støy, veletablert sameiet. Veldig få som har hatt problemer der tror jeg. Anonymkode: 1461a...ca1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #29 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): det var småtterier Anonymkode: 1461a...ca1 Mulig det var småtterier i følge deg men ifølge forsikringen var det nok til at det ble utbetaling. Fortsatt fikk du prisen du var villig til å selge for og han fikk hjelp av forsikringen. Alle bør være fornøyd. Anonymkode: 2bc80...f80 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni #30 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): ja, ettersom han holdt igjen penger for noe som bare var tull Anonymkode: 1461a...ca1 Det er helt sinnsykt å engang tenke at det skulle vært mulig TS, unnskyld, men jeg forstår virkelig ikke hvordan du tenker her 😅 Du har jo selv tatt valget om å selge pga nedgangstid (helt sinnsyk avgjørelse!) og du valgte å akseptere en bud langt under prisantydning (ble du truet med pistol?!), så her er det jo, dessverre, bare snakk om en ekstremt dyrkjøpt lærdom... Anonymkode: a09b9...42c 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #31 Skrevet 10. juni Men hvorfor solgte du på et så tåpelig tidspunkt? Anonymkode: e52ca...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #32 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er helt sinnsykt å engang tenke at det skulle vært mulig TS, unnskyld, men jeg forstår virkelig ikke hvordan du tenker her 😅 Du har jo selv tatt valget om å selge pga nedgangstid (helt sinnsyk avgjørelse!) og du valgte å akseptere en bud langt under prisantydning (ble du truet med pistol?!), så her er det jo, dessverre, bare snakk om en ekstremt dyrkjøpt lærdom... Anonymkode: a09b9...42c Ja, det trenger du ikke å gni inn. Jeg blir sinna bare jeg tenker på opplevelsen. Det eneste gode ved ham var vel kjæresten hans, hun virket høflig og fornuftig, han var fullstendig på bærtur, men dessverre er det han som har fått denne verdistignina, ikke hun.... Anonymkode: 1461a...ca1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #33 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Markedet var tregt og jeg hadde ikke troen på at det ville bedre seg den gang, med høy inflasjon, renter mv. Jeg hadde ikke kjøpt noe nytt og hadde ingen lån på den heller, men skal snart pensjonere meg og solgte derfor boligen. Anonymkode: 1461a...ca1 Du måtte ikke selge, men VALGTE likevel å selge i tregt marked, og til og med godta et veldig lavt bud for å få solgt. Hvorfor? Hvis du ikke måtte selge, så hadde det vel vært bedre å fortsette å bo der? (Eller er det ikke der du bor, men en leilighet du hadde for å tjene penger på boligprisstigning?) Anonymkode: 0cbf3...4cc
fjellglad Skrevet 10. juni #35 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg hadde en fin 3. roms i oslo som var ca 75m2 stor og i et forholdsvis nytt bygg og i veldig god stand. Jeg solgte den til pris X høsten 2023 til en ung business-fyr som til og med var frekk nok til å holde en del av kjøpesummen igjen fordi han mente jeg hadde skjult mangler, men etter et par mnd frigjorde han dem til oss. I mellomtiden har den steget med ca 1,8 million i verdi, det ser jeg når en vår nabo (som vi fortsatt har litt kontakt med) nå selger. Jeg angrer skikkelig på salget, men det er vel lite å gjøre med dette, nå som han ikke lenger holder penger igjen og har utbetalt hele den latterlig lille kjøpesummen i kontrakten.... Jeg husker at jeg bare ville bli ferdig med boligen den gang, selv om han betalte flere hundretusen under prisantydning, hadde jeg leid den ut i 2023 til i dag, hadde jeg kunne kose meg med 1,8 millioner mer. Den er bitter.. Anonymkode: 1461a...ca1 Nei det er selvsagt ingenting å gjøre med, du takket ja til budet og leiligheten er solgt. Det beste du kan gjøre er å la være å tenke på dette, ja det var et dumt valg du tok, men alle har gjort ting de angrer på i livet. Solgt er solgt, gå videre og fokuser på annet. 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni #36 Skrevet 10. juni På tide å gå videre. Å gå å gnage på dette er ikke bra for deg Anonymkode: bc617...525 2 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni #37 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, det trenger du ikke å gni inn. Jeg blir sinna bare jeg tenker på opplevelsen. Det eneste gode ved ham var vel kjæresten hans, hun virket høflig og fornuftig, han var fullstendig på bærtur, men dessverre er det han som har fått denne verdistignina, ikke hun.... Anonymkode: 1461a...ca1 Har du en tendens til å grave deg ned i kjipe tanker og minner som du ikke kan gjøre noe med? Anbefaler deg å søke opp "rumination" på engelsk og se om du finner noen tips til hvordan avlære deg dette, isåfall. Det er ekstremt skadelig for psyken din. Du må jobbe med å akseptere og å gi slipp. Anonymkode: a09b9...42c 4 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #38 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): På tide å gå videre. Å gå å gnage på dette er ikke bra for deg Anonymkode: bc617...525 det hadde jeg egt også gjort, men i dag så jeg ham og kjæresten hans på butikken, og da kom det vonde minnet opp. Anonymkode: 1461a...ca1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #39 Skrevet 10. juni Jeg er litt usikker på hvilke svar ts ønsker her? Sympati for en dum avgjørelse? Gode råd som kan gi henne leiligheten tilbake eller på mirakuløst vis få glede av prisstigningen på en leilighet som ikke er hennes? Anonymkode: 746b3...6f9 2 4
Knirke Skrevet 10. juni #40 Skrevet 10. juni Han som byttet 10.000 bitcoin mot to pizzaer for 15 år siden (nå verd 365 millioner dollar) angrer ingenting. Get over it. 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå