AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Jeg hadde en fin 3. roms i oslo som var ca 75m2 stor og i et forholdsvis nytt bygg og i veldig god stand. Jeg solgte den til pris X høsten 2023 til en ung business-fyr som til og med var frekk nok til å holde en del av kjøpesummen igjen fordi han mente jeg hadde skjult mangler, men etter et par mnd frigjorde han dem til oss. I mellomtiden har den steget med ca 1,8 million i verdi, det ser jeg når en vår nabo (som vi fortsatt har litt kontakt med) nå selger. Jeg angrer skikkelig på salget, men det er vel lite å gjøre med dette, nå som han ikke lenger holder penger igjen og har utbetalt hele den latterlig lille kjøpesummen i kontrakten.... Jeg husker at jeg bare ville bli ferdig med boligen den gang, selv om han betalte flere hundretusen under prisantydning, hadde jeg leid den ut i 2023 til i dag, hadde jeg kunne kose meg med 1,8 millioner mer. Den er bitter.. Anonymkode: 1461a...ca1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni To regler gjelder: 1. Selg aldri fast eiendom. Men sørg for vedlikehold av den. 2. Se regel nr 1. Anonymkode: 701da...95f 1 2
MariaIsabel Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Selvsagt er det ikke noe å gjøre med. Du har solgt den. Det var åpenbart en dårlig avgjørelse, men du har tatt den, og får ikke gjort noe med det nå. 3 3
rockybalboa Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni Kjøpte du ikke noe annet som har hatt verdistigning, eller har du satt bort pengene i banken? 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni Den nye boligen du har kjøpt har vel steget mye den også da. 👍 Anonymkode: 2d26a...713 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni Hva var grunnen til at du solgte den gangen? Jeg tipper du hadde et behov for å selge den? Det behovet er ikke plutselig uviktig bare fordi boligen har steget i verdi. Har du kjøpt ny bolig i mellomtiden vil jeg tro banken hadde krevd salg av den forrige uansett. Veldig få som får aksept for å bare leie ut bolig nr 1 når den helst bør selges. Anonymkode: eef8c...03f 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #7 Skrevet 10. juni MariaIsabel skrev (Akkurat nå): Selvsagt er det ikke noe å gjøre med. Du har solgt den. Det var åpenbart en dårlig avgjørelse, men du har tatt den, og får ikke gjort noe med det nå. Kjæresten hans (selvom han kjøpte den alene og hun bare var med på overtakelsen) prøvde også å tale ham til fornuft på overtakelsen (som var ekstremt ubehagelig). Hun visste at han hadde bydd og fått aksept for nesten 1/2 mill under antydning, og han diskuterte med megleren om møblene som var på visning ikke fulgte med, fordi det var en del av stylingen og kontaktet en advokat-kompis fra firmaet hans som rådet ham til å holde igjen penger, men det kom ingenting ut av det. Selv kjæresten hans synes det var flaut mtp at han allerede hadde gjort en god deal og robbet oss.... Anonymkode: 1461a...ca1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #8 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kjæresten hans (selvom han kjøpte den alene og hun bare var med på overtakelsen) prøvde også å tale ham til fornuft på overtakelsen (som var ekstremt ubehagelig). Hun visste at han hadde bydd og fått aksept for nesten 1/2 mill under antydning, og han diskuterte med megleren om møblene som var på visning ikke fulgte med, fordi det var en del av stylingen og kontaktet en advokat-kompis fra firmaet hans som rådet ham til å holde igjen penger, men det kom ingenting ut av det. Selv kjæresten hans synes det var flaut mtp at han allerede hadde gjort en god deal og robbet oss.... Anonymkode: 1461a...ca1 Hvorfor solgte dere? Kjøpte dere ny bolig? Anonymkode: a09b9...42c
AnonymBruker Skrevet 10. juni #9 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Selv kjæresten hans synes det var flaut mtp at han allerede hadde gjort en god deal og robbet oss.... Anonymkode: 1461a...ca1 Tull. Du valgte å selge. Ingen robbet deg. Anonymkode: 2bc80...f80 16 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni #10 Skrevet 10. juni Regner med at du kjøpte en ny bolig for pengene som også har gått opp i verdi? Anonymkode: 63a30...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #11 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tull. Du valgte å selge. Ingen robbet deg. Anonymkode: 2bc80...f80 Kjæresten hans var nok selv advokat eller advokatstudent, i hvertfall visste hun mye om rettigheter i boligoverførsler og sa til ham at han ikke kom til å vinne frem her i 9 av 10 tilfeller, likevel insisterte han på at det var mangler, noe det selvfølgelig ikke var.... Hadde det ikke vært for henne hadde han kanskje ikke overtatt, noe hun kraftig rådet ham til å gjøre. Det betyr vel at det ikke kan omgjøres eller kan vår uenighet på overtakelsen brukes til noe? Anonymkode: 1461a...ca1
Sievi Skrevet 10. juni #12 Skrevet 10. juni Du vet du kan takke nei til bud du får eller? Ingen som har ranet deg her nei... 13
AnonymBruker Skrevet 10. juni #13 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjæresten hans var nok selv advokat eller advokatstudent, i hvertfall visste hun mye om rettigheter i boligoverførsler og sa til ham at han ikke kom til å vinne frem her i 9 av 10 tilfeller, likevel insisterte han på at det var mangler, noe det selvfølgelig ikke var.... Hadde det ikke vært for henne hadde han kanskje ikke overtatt, noe hun kraftig rådet ham til å gjøre. Det betyr vel at det ikke kan omgjøres eller kan vår uenighet på overtakelsen brukes til noe? Anonymkode: 1461a...ca1 Du ble fortsatt ikke robbet, det var ingen som tvang deg til å godta budet. Anonymkode: 63a30...e1f 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #14 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjæresten hans var nok selv advokat eller advokatstudent, i hvertfall visste hun mye om rettigheter i boligoverførsler og sa til ham at han ikke kom til å vinne frem her i 9 av 10 tilfeller, likevel insisterte han på at det var mangler, noe det selvfølgelig ikke var.... Hadde det ikke vært for henne hadde han kanskje ikke overtatt, noe hun kraftig rådet ham til å gjøre. Det betyr vel at det ikke kan omgjøres eller kan vår uenighet på overtakelsen brukes til noe? Anonymkode: 1461a...ca1 Selvfølgelig kan det ikke omgjøres! Du valgte helt frivillig å selge din leilighet i 2023, ingenting kan endre det. Anonymkode: a213a...906 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni #15 Skrevet 10. juni Hva med å ta ansvar for ditt eget valg? jeg solgte en leilighet jeg var oppriktig glad i og flyttet på andre siden av landet pga en jobb. De første månedene leide jeg en kjip sokkelleilighet og savnet leiligheten min veldig. Så gikk det seg til, jeg kjøpte ny bolig og ble mer kjent på stedet. Det nytter ikke å dvele ved beslutninger, man må akseptere valgene man gjorde da og gå videre. Anonymkode: 3d66d...eaa 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni #16 Skrevet 10. juni Hvorfor lot du deg aldeles frivillig robbe? Anonymkode: e52ca...ac6 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #17 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det betyr vel at det ikke kan omgjøres eller kan vår uenighet på overtakelsen brukes til noe? Anonymkode: 1461a...ca1 Det er lov å kreve avslag for mangler. Men her var det tydeligvis ikke tilstrekkelig med mangler til at det gav prisavslag. Jeg skjønner ikke hva du gnåler om. Du har anger. Det er ditt problem. Anonymkode: 2bc80...f80 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #18 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kjæresten hans var nok selv advokat eller advokatstudent, i hvertfall visste hun mye om rettigheter i boligoverførsler og sa til ham at han ikke kom til å vinne frem her i 9 av 10 tilfeller, likevel insisterte han på at det var mangler, noe det selvfølgelig ikke var.... Hadde det ikke vært for henne hadde han kanskje ikke overtatt, noe hun kraftig rådet ham til å gjøre. Det betyr vel at det ikke kan omgjøres eller kan vår uenighet på overtakelsen brukes til noe? Anonymkode: 1461a...ca1 Spør du om det er noen måte overtakelsen i 2023 kan omgjøres nå i 2025? Forstår jeg deg riktig? Anonymkode: a09b9...42c 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #19 Skrevet 10. juni Evig eies kun det tapte. Anonymkode: 2d203...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #20 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor lot du deg aldeles frivillig robbe? Anonymkode: e52ca...ac6 Markedet var tregt og jeg hadde ikke troen på at det ville bedre seg den gang, med høy inflasjon, renter mv. Jeg hadde ikke kjøpt noe nytt og hadde ingen lån på den heller, men skal snart pensjonere meg og solgte derfor boligen. Anonymkode: 1461a...ca1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå