Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jobber turnus. Får tillegg på helg, kveld, helligdager etc.

I mai jobbet jeg helligdager, og vanligvis får jeg utbetalt påfølgende mnd 

Hvordan stiller dette overnevnte ift utbetaling av feriepenger? 

Jeg får vel tillegg fra det jeg har opparbeidet i mai utbetalt? 

Gi meg gjerne inn med teskje

Anonymkode: 4e6f9...123

Skrevet

Feriepengene kommer på junilønna di. Det gjør også tilleggene fra måneden før. Hva du jobber i mai i år påvirker ikke årets feriepenger, de er opparbeidet året før.

Hvis du med feriepenger mener «hva du får utbetalt i juni» blir det såfall et unøyaktig spørsmål, du får ikke bare feriepenger. I juni får du junilønn pluss feriepenger pluss tillegg fra måneden før minus ferietrekk (hvis man har månedslønn, hvis ikke blir det noe annerledes på både trekk og utbetaling).

Anonymkode: 7fc51...e1e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Feriepengene kommer på junilønna di. Det gjør også tilleggene fra måneden før. Hva du jobber i mai i år påvirker ikke årets feriepenger, de er opparbeidet året før.

Hvis du med feriepenger mener «hva du får utbetalt i juni» blir det såfall et unøyaktig spørsmål, du får ikke bare feriepenger. I juni får du junilønn pluss feriepenger pluss tillegg fra måneden før minus ferietrekk (hvis man har månedslønn, hvis ikke blir det noe annerledes på både trekk og utbetaling).

Regnes alle tillegg i 2024 som opparbeiding av feriepengegrunnlag ?

Anonymkode: 4e6f9...123

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg jobber i kommunen , får bare feriepenger og det jeg jobbet ekstra i mai , får ikke den såkalte juni lønna for det blir da fratrekk på ferie ( jobber turnus)

Anonymkode: c87e9...915

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...