AnonymBruker Skrevet 11. juni #41 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (22 timer siden): han var 42, men på daten inrømte han at han er 51. Jeg spurte hvorfor han lyver på profilen, han sa der var for å få flere matcher. Ellers grei kar? Det er et absolutt nei fra meg. Han lyver fra dag 1 kun for å få matcher, men da av de som egentlig ikke vil ha en gamling som han er. Hva annet lyver han om ville jeg alltid ha tenkt. Hadde aldri klart å stole på han. Anonymkode: cc4e2...dcf 5
AnonymBruker Skrevet 11. juni #42 Skrevet 11. juni umAxa skrev (40 minutter siden): Jeg forsvarer aldri lyging. Jeg skildrer mellom å lyge til systemet - noe han gjorde og det var ikke rettet personlig til noen. Da de møtte opp så var han ærlig på personnivå, med å si at han hadde løyet om alder. Alle må selvsagt stå for sine valg og ta utfallet som medfølger, og alle på mottaker side som TS må velge hva som betyr noe. Du kan svare på det selv; hva er verst; å lyge til et filter satt av et system, eller å på et personlig nivå? Han løy jo ikke til systemet, han løy til matchene sine, hvorfor sa han det ikke før de møttes hvis han bare løy til systemet? Anonymkode: 0c7be...256 7 1
umAxa Skrevet 11. juni #43 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Han løy jo ikke til systemet, han løy til matchene sine, hvorfor sa han det ikke før de møttes hvis han bare løy til systemet? Anonymkode: 0c7be...256 Fordi nettdating er egentlig overfladisk - og skal man egentlig bli kjent, så må man nesten bare møtes?
AnonymBruker Skrevet 11. juni #44 Skrevet 11. juni Forskjell på 40 og 50 har som regel en vesentlig forskjell. Livsfase mht barn. En 50 åring har barn i en viss alder. En på 40 kan fortsatt vurdere å lage barn. Som mann på 50+ ønsker jeg ikke å date en som har barn under konfirmasjonsalder. Det er en showstopper. Uansett hvor attraktive unge damer kan være. Jeg mener damer på min alder som tar vare på seg selv kan være vel så attraktive, men det er en annen diskusjon. Så det å møte en som lyver på alder kan være veldig alvorlig for en som vet hva den søker etter. Som sagt. En gang løgner. Alltid løgner. Anonymkode: 291b9...c56 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #45 Skrevet 11. juni umAxa skrev (10 minutter siden): Fordi nettdating er egentlig overfladisk - og skal man egentlig bli kjent, så må man nesten bare møtes? Det er fortsatt ikke å lyve til systemet, det er å lyve til matchene sine som er personlig. Det er ingenting som heter at det er greit å lyve frem til man møtes. Anonymkode: 0c7be...256 6 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #46 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (23 timer siden): Var på date med en hyggelig fyr. Han skrev på dating profilen at han var 42, men på daten inrømte han at han er 51. Jeg spurte hvorfor han lyver på profilen, han sa der var for å få flere matcher. Ellers grei kar? Anonymkode: def98...d16 Nei. Gamle menn som sikler etter unge damer og juger på alderen for å få snøret i bånn, er søppel. Min mening. Anonymkode: c8496...ab4 8 2
AnonymBruker Skrevet 11. juni #47 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei. Gamle menn som sikler etter unge damer og juger på alderen for å få snøret i bånn, er søppel. Min mening. Anonymkode: c8496...ab4 Han så yngre ut enn han er, derfor kunne han gjøre dette egentlig uten problemer. Tror han turte å innrømme det på første date fordi vi er i samme aldersgruppe. Jeg startet med at han var kanskje litt for ung for meg, og da sa han at han er egentlig 51. Anonymkode: def98...d16
AnonymBruker Skrevet 11. juni #48 Skrevet 11. juni Jeg har trodd i alle år jeg er ett år yngre enn jeg er og glemmer bursdag. Når jeg begynte å date mannen så var jeg «bare» to år eldre- og endte opp ned å være fire fordi jeg akkurat hadde hatt bursdag og også bommet med min egen aldri med et år. Jeg syntes det var veldig pinlig. Jeg svarer framdeles «35» automatisk når noen spør om alderen min , selv om ieg er 36 🤭 Anonymkode: a660a...101
umAxa Skrevet 11. juni #49 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er fortsatt ikke å lyve til systemet, det er å lyve til matchene sine som er personlig. Det er ingenting som heter at det er greit å lyve frem til man møtes. Anonymkode: 0c7be...256 Det er ikke mitt ståsted heller. Jeg påpeker at man kan skildre. Tror du mannen har en intensjon om å personlig lyge til TS, og kun TS, da han satt ned alderen sin i profilen sin?
AnonymBruker Skrevet 11. juni #50 Skrevet 11. juni umAxa skrev (15 minutter siden): Det er ikke mitt ståsted heller. Jeg påpeker at man kan skildre. Tror du mannen har en intensjon om å personlig lyge til TS, og kun TS, da han satt ned alderen sin i profilen sin? Ikke bare til ts, men til alle sine matcher og potensielle dater som kanskje ikke engang hadde fått han opp i feeden sin eller matcha med han hvis han ikke hadde løyet på alderen, og det er personlig og har ingenting med å lyve til systemet å gjøre. Anonymkode: 0c7be...256 4 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #51 Skrevet 11. juni Det er uaktuelt. Har møtt på en sånn selv, avsluttet kontakten tvert. Har en mann behov for å lyve om alderen sin så er det ikke en mann jeg vil ha. Anonymkode: aa319...5dc 2
GammelKaktus Skrevet 11. juni #52 Skrevet 11. juni Nei, han er ikke en ellers grei kar, han løy for deg før dere møttes. Hva mer lyver han om for når han lyver om alderen er det garantert at han lyver om mer. Er selv 41 og er ikke interessert i en som er 51, det ville vært bortkastet tid om jeg var på mannejakt på disse appene. 4
AnonymBruker Skrevet 11. juni #53 Skrevet 11. juni umAxa skrev (4 timer siden): Jeg forsvarer aldri lyging. Jeg skildrer mellom å lyge til systemet - noe han gjorde og det var ikke rettet personlig til noen. Da de møtte opp så var han ærlig på personnivå, med å si at han hadde løyet om alder. Alle må selvsagt stå for sine valg og ta utfallet som medfølger, og alle på mottaker side som TS må velge hva som betyr noe. Du kan svare på det selv; hva er verst; å lyge til et filter satt av et system, eller å på et personlig nivå? Nei, han har ikke løyet for systemet. Han har løyet for alle kvinner på den appen, som plutselig får ham opp selv om de har filtrert bort menn på hans alder. Han lyver til kvinner, i håp om å finne en som godtar en gammel gubbe, bare fordi han vil ha så ung dame som overhodet mulig. Det spiller ingen rolle hvor ung han ser ut til å være, hvor fort han forteller sannheten når de møtes eller noe som helst annet. En løgn er en løgn, og kan ikke gjøres om til noe finere enn det er. Han løy for daten, han har løyet for alle andre han har matchet med, om ingen stopper ham kommer han fortsatt til å lyve. Kanskje til ganske mange kvinner. Det er ikke greit, og ingen kvinne med respekt for seg selv vil noensinne godta noe sånt. Her er også motivet så ekkelt og egoistisk, at det er ganske motbydelig. Vil menn bare ha unge damer, så får dere være ærlige om det. Bruk apper og alt som er, med den alderen dere har. Om noen napper, så er det fint, om ikke er ikke det er problem som skal påvirke oss andre kvinner. Da må dere bare ta hensyn til egne preferanser, og leve alene om dere ikke får det dere vil ha. Løgn rettferdiggjøres ikke uansett. Og du, det heter skille. Å skildre er noe annet. Anonymkode: 56093...fec 5
exictence Skrevet 11. juni #54 Skrevet 11. juni Nei, det synes jeg var teit av ham. Også teit å vite at han ville tiltrekke seg mer yngre damer på den måten 3
AnonymBruker Skrevet 11. juni #55 Skrevet 11. juni Nei, jeg opplevde det motsatte da jeg var 20 år. En mindreårig jente løy om å være voksen. Heldigvis gjorde vi ikke noe seksuelt, men hvis det skjedde hadde jeg risikert fengselsstraff, kun fordi hun løy om alderen – aldri igjen. Anonymkode: 60a8c...b41 1
umAxa Skrevet 11. juni #56 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei, han har ikke løyet for systemet. Han har løyet for alle kvinner på den appen, som plutselig får ham opp selv om de har filtrert bort menn på hans alder. Han lyver til kvinner, i håp om å finne en som godtar en gammel gubbe, bare fordi han vil ha så ung dame som overhodet mulig. Det spiller ingen rolle hvor ung han ser ut til å være, hvor fort han forteller sannheten når de møtes eller noe som helst annet. En løgn er en løgn, og kan ikke gjøres om til noe finere enn det er. Han løy for daten, han har løyet for alle andre han har matchet med, om ingen stopper ham kommer han fortsatt til å lyve. Kanskje til ganske mange kvinner. Det er ikke greit, og ingen kvinne med respekt for seg selv vil noensinne godta noe sånt. Her er også motivet så ekkelt og egoistisk, at det er ganske motbydelig. Vil menn bare ha unge damer, så får dere være ærlige om det. Bruk apper og alt som er, med den alderen dere har. Om noen napper, så er det fint, om ikke er ikke det er problem som skal påvirke oss andre kvinner. Da må dere bare ta hensyn til egne preferanser, og leve alene om dere ikke får det dere vil ha. Løgn rettferdiggjøres ikke uansett. Og du, det heter skille. Å skildre er noe annet. Anonymkode: 56093...fec Altså du har helt korrekt på alle tekniske definisjoner av en løgn i din fargerike gjengivelse. Som NAV ansatte er det ingen måter å komme forbi dette på - du vinner. Men vi er ikke NAV-ansatte er vi? Greien her er at TS synes at fyren er faktisk helt grei, på tross av at han var utenfor hennes alders-preferanse: så hva har da teknikaliteter noe å si for den potensielle kjærligheten da? Sitat Løgn rettferdiggjøres ikke uansett. La oss si mannen aldri avslørte sin faktiske alder og de levde et fantastisk liv sammen til siste dag. Hun helt uviten om mannens faktiske alder, kanskje frem til den siste dagen de har sammen. Teknisk sett var det en løgn, men skal hun rive seg i håret og brenne huset de bygget sammen fordi det er en rettferdig respons? Sitat Og du, det heter skille. Å skildre er noe annet. Takk for opplysningen. Ønsker alltid å bli bedre formidler der jeg kan.
AnonymBruker Skrevet 12. juni #57 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (På 10.6.2025 den 11.02): Var på date med en hyggelig fyr. Han skrev på dating profilen at han var 42, men på daten inrømte han at han er 51. Jeg spurte hvorfor han lyver på profilen, han sa der var for å få flere matcher. Ellers grei kar? Anonymkode: def98...d16 Min ex er på Tinder ser jeg....Han sier der at han er 27...men han er jo snart 37!!!!!! Patetisk........ Anonymkode: 7b12e...e4d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå