Gå til innhold

Ville dere fortsatt å date noen som løy om alderen på profilen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på date med en hyggelig fyr. Han skrev på dating profilen at han var 42, men på daten inrømte han at han er 51. 

Jeg spurte hvorfor han lyver på profilen, han sa der var for å få flere matcher. 

Ellers grei kar?

Anonymkode: def98...d16

Skrevet

Thats a nope from me. 

Anonymkode: a9dc1...08a

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet

Uaktuelt. Hvilke andre ting vil han synes det er greit å lyve om, hvis han ser at det kan gi ham fordeler? Alder er i mange sammenhenger en bagatell, men moral, troverdighet og ærlighet er essensielle verdier.

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke når det er så mange år. Hadde han sagt 49 for å komme innenfor de som søker under 50 kunne jeg vurdert det om han ellers var bra, men 9 år er for mye for min del. En løgn er selvfølgelig en løgn uansett, men blir litt som om en mann legger på et par cm på høyden kontra 20 cm. En på 42 kunne jeg vurdert å få barn med om jeg var 39 f.eks., men ikke en på 51 (helt teoretisk, jeg er forbi barn). For meg som er 48 kunne han vært både 42 og 51 og fortsatt vært aktuell å date, men kanskje ikke for damer i slutten av 30-årene. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er altfor mange år forskjell og i tillegg et enormt rødt flagg.  Med mindre han har enormt mange gode verdier og fordeler hadde jeg takke ganske raskt for meg.

Anonymkode: be3d8...b01

• Liker 8
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 3ffcd...93a

• Liker 4
Skrevet

Nei. 

Både fordi jeg ville vært skeptisk til hva annet han ikke var ærlig om, men også fordi jeg ikke har interesse av å date noen som er over 10 år eldre enn meg. 

Anonymkode: 1e42e...305

• Liker 12
Skrevet

Nei.

Hvis han lyver om noe så lite, hva annet lyver han om. For meg viser det at man ikke er til å stole på.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri.

Anonymkode: 0c7be...256

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Var på date med en hyggelig fyr. Han skrev på dating profilen at han var 42, men på daten inrømte han at han er 51. 

Jeg spurte hvorfor han lyver på profilen, han sa der var for å få flere matcher. 

Ellers grei kar?

Det var nok ikke bare for å få "flere" matcher, men for å få YNGRE matcher, tenker jeg...

Jeg ville blitt så irritert over bedraget at jeg hadde bare droppet fyren. Noen som mener det er greit å starte med en løgn er nei fra meg.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ellers grei kar?

Vær veldig forsiktig. Viser jo ingen tegn til modenhet og tar lett på å fortelle en løgn eller to. 9 år forskjell på egentlig alder er ille. 

Anonymkode: 9baae...e1f

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Absolutt ikke.

Ærlighet er grunnsteinen i et forhold.

Anonymkode: 1af08...e35

• Liker 7
Skrevet

Nei, han er det bare å kutte ut. Hadde det vært ett år, så kunne du sett forbi det, men ikke ni år.

Anonymkode: 78f20...e72

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Tipper det er noe en del menn gjør for å få flere matcher, og yngre matcher, ja. 

Vet det er noen av de jeg vet hvem er, så gradvis blir yngre på profilen sin... 

Jeg ville absolutt tolket det som at han ikke var ute etter noe seriøst. Men at han var ute etter en dame som var mye yngre enn seg selv. 

Anonymkode: a2c63...d52

• Liker 4
Skrevet

Jeg er nok en del eldre enn kjæresten trodde da vi møttes, men han spurte ikke om alderen min, så jeg slapp å lyve. Etter hvert har han jo sett passet mitt, så nå vet han, men vi er fremdeles sammen 

Anonymkode: 22339...57a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ellers grei kar?

Skal man skildre, så løy han til "systemet" - der systemet at kvinner kan ha en preferanse ihht alder.

Til deg så var jo han (rask?) ærlig om at han egentlig var en del år eldre. Denne åpenheten er alene en positiv ting.
Da blir jo spørsmålet om det det førstenevnte veier mer enn det siste for din del.

I alderen 41 og 51 så er det egentlig ikke så mye som skiller en person, annet enn litt mer grå hår og rynker. Stort sett er selve livsfasen den samme: Man er i stødig arbeid, sparer til pensjon, tar vare på hus og hytte og reiser på avslappede ferier.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ellers grei kar?

Nei, det er patetisk å lyve om, og en løgn alle burde forstå vil bli avslørt 10 av 10 ganger

Anonymkode: b12b9...d05

• Liker 12
Skrevet

Er det slik at ved å sette en lavere alder på seg selv så kan han få treff på yngre kvinner? Hvis ja: det er uaktuelt å date noen som AKTIVT leter etter yngre kvinner. Jeg antar at han får napp hos kvinner langt nede i 30årene ved å sette alderen i nedre sjikte av 40årene. En ting er å tilfeldigvis falle for noen som er mye yngre, men aktivt jakte? Tenker han er umoden og det er ikke interessant for meg. I tillegg kommer selve saken med at han lyver, sånn generetlt.

Anonymkode: bbc0e...b8e

• Liker 7
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...