AnonymBruker Skrevet 10. juni #41 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Han har vel ikke høyest boevne nei. Likevel får han meg av og til til å føle meg elsket og andre ganger som han ikke syns jeg er bra nok og han bærer nag mit meg for " hele hans liv er sånn som det er"..og jeg syns vi har det fineste livet.. Anonymkode: 79085...050 La meg gjette: du gjør alt hjemme og med barna, og han er egentlig en særing? Doktorgraden, det er innafor et tema som han kan veldig mye om. Men det er kun der han har kunnskap. Anonymkode: 618b8...63c 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #42 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): La meg gjette: du gjør alt hjemme og med barna, og han er egentlig en særing? Doktorgraden, det er innafor et tema som han kan veldig mye om. Men det er kun der han har kunnskap. Anonymkode: 618b8...63c Stemmer nok at jeg har gjort alt hjemme over lang tid. Har jo hendt at han pusser opp, men med hjemmeoppgaver har han tendens til å kjefte på alle rundt seg, så han har vel gjort det sånn at jeg ikke orker å be han om slike ting. Gjør det heller selv enn å høre på en sinnatagg kjefte. Anonymkode: 79085...050 2 3
Dojakitty Skrevet 10. juni #43 Skrevet 10. juni Hvor finner dere disse evneveike mannfolka?? Herregud! Er jo massiv underholdning å lese her inne 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni #44 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Stemmer nok at jeg har gjort alt hjemme over lang tid. Har jo hendt at han pusser opp, men med hjemmeoppgaver har han tendens til å kjefte på alle rundt seg, så han har vel gjort det sånn at jeg ikke orker å be han om slike ting. Gjør det heller selv enn å høre på en sinnatagg kjefte. Anonymkode: 79085...050 Jeg slutter ikke å overraske meg over hva kvinner finner seg i... Han er langsur, forstår ikke hva enkle ordtak betyr, bidrar ikke i hjemme og støtter ikke deg. Han har vel ikke prøvd å legge til rette for at du kan få en bedre inntekt heller? Du har vært stuck med en lav, kanskje en middelmådig inntekt. Ikke kunne jobbet ekstra eller ta mer utdannelse pga hans jobb er så sinnsykt mye mer viktig. Så nå sitter du her. Begynner å våkne opp og ser urettferdigheten i hans oppførsel og hvor dårlig partner han faktisk er. Da er spørsmålet: Hva skal du gjøre med denne informasjonen? Vil du vite hva dine veier ut er? Eller vil du prøve å jobbe med forholdet? Eller er status quo greit? Anonymkode: 618b8...63c 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #45 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (29 minutter siden): En annen sak han ofte bringer opp er at jeg ble sur en dag, når etter mange år med at han prioriterte jobb foran meg og familie. Jeg følte vi ikke hadde et samliv eller familieliv fordi han var 24/7 på jobb. Alle hjemme oppgaver falt på meg og jeg ble til slutt skikkelig sint. Det er noe han nevner " som om jeg ikke har forståelse for hvordan vanskelig det er å ha og beholde en godt betalt jobb" og da kaller meg dum og naiv. Jeg ble ganske hissig, det er sant. Men det er også 10 år siden og noe han stadig bruker i mot meg. 😔 Anonymkode: 79085...050 Narsissist radaren min gå av. 🚨 Han vil sørge for at du aldri aldri noensinne klager på noe igjen, så han slår hardt ned på at du viste en følelse han ikke tåler av deg, og at du sa i fra på noe du har helt 100% rett i. Og å kalle deg dum og naiv. Det er psykisk vold. Du må ikke finne deg i sånt. Når du går så må du ta alt du klarer fra denne gniten gretne gubben. Ikke vær dumsnill. Du slår meg som en som er altfor snill og underdanig. Noe han nok elsker, for da kan han være "over" deg. Narsissister rangerer alltid folk. Og de må alltid være på topp. Så det forklarer nok atferden hans. Leste akkurat at intelligente mennesker har høy eq. Din mann har ekstremt lav eq. Skal vedde på din er høy. Så nå er du over han. Du er sikkert snillere også. Så nå er du over han igjen. Han trykker deg ned så du ikke skal vite hvor bra du er. Narsissister velger ofte ofre/partnere med lav selvtillit. Noe jeg tenker du har. Ellers hadde du vel gått fra han for lengst. Det er viktig for ham at du har lav selvtillit for da kan han rakke ned på deg uten at du gjør noe med det. Som det at du gidder å forklare om og om igjen år etter år at du ikke mente noe vondt med at han var din trygge havn. Fyren er helt idiot. Det er jo et komplement, som han ikke fortjener med det du forteller. Han er ikke trygg i det hele tatt. Vern om deg selv kvinne. Anonymkode: 9ca90...e77 2 4
katties Skrevet 10. juni #46 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nokså greit svar dette her om temaet kommer opp. Folk som drar opp gammelt grums i krangler er emosjonelt umodne Anonymkode: eb38b...58e Nei, ikke nødvendigvis. Her er det noe skikkelig rart med mannen da. Forstår han ikke uttrykket? Vil han at partneren skal være utrygg med han? Hva er problemet hans, liksom??? 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #47 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Stemmer nok at jeg har gjort alt hjemme over lang tid. Har jo hendt at han pusser opp, men med hjemmeoppgaver har han tendens til å kjefte på alle rundt seg, så han har vel gjort det sånn at jeg ikke orker å be han om slike ting. Gjør det heller selv enn å høre på en sinnatagg kjefte. Anonymkode: 79085...050 Så han kan være så sinna at du tar all jobben,- for å slippe kjeft og uhygge- men det er han som tar opp at du var sint for 10 år siden? Og han tar opp i krangler at du også for 10 år siden sa at "han var din trygge havn!. Wow. Fantastisk type. Jeg tenker at du kan si at du trygt har konkludert med at han slett ikke er en trygg havn, så der tok du grundig feil. Og så tror jeg du har så lav standard på hvordan du forventer at folk behandler deg, at du er ikke innser selv at denne mannen er stygg med deg. Har dere barn? Hvis noen sa alt dette til barnet ditt, eller venninna di, og de kom til deg for å spørre om råd. Hva hadde du da sagt? Ta og lek at du leser ditt innlegg og lat som du er en annen. Hva hadde du svart deg selv? Anonymkode: 7848c...2ec 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #48 Skrevet 10. juni Tror det er på tide at du innser faktum om forholdet du har levd i så mange år, Ts! Du har i over 10 år levd i et voldelig forhold! Med en mann som viser narsissistiske og psykopatiske trekk, og som er manipulerende og kontrollerende mot deg, og som i tillegg jobber for å psyke deg ned slik at du skal miste troen på deg selv. Det er psykisk vold! Jeg foreslår at du ringer nærmeste Krisesenter og ber om å få snakke med noen der! For å komme seg ut av slike psykisk voldelige forhold er ofte tøft. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Du bør også være ærlig med en god venninne og familien din, om at du har levd i et psykisk voldelig forhold i over 10 år, og at du nå trenger å komme deg ut av forholdet og trenger at de støtter deg. Videre ville jeg ha planlagt hvordan avslutte forholdet, helt uten å involvere ham før alt er ordnet. Jeg ville ordnet med sted å bo, fått en dato for mekling om barna, ville undersøkt alt økonomisk, hvilke stønader du vil ha rett på (så lenge han har hatt så lite med barna å gjøre så vil ikke han hverken kunne ha eller få 50 % samvær). Få oversikt over hvilke stønader du har rett på. Og viktig - når du og ungene har flyttet ut så søker du Nav om å ta bidrag gjennom dem. Dette siste er viktig, hvis ikke kommer han til å fortsette å kontrollere ditt liv via det økonomiske. Kom deg ut, Ts! Ikke minst, gjør det for dine barn, for de fortjener å vokse opp uten å bli skadet av å være tilskuere til fars psykiske vold mot mor (og jo, de merker der, selv om de ikke hører alle krangler mellom deg og han). Hva tenker du gjøre? Det virker som om du har skrevet flere tråder her før, noe som bør vise deg at denne mannen ikke blir bedre. Da plikter du som mor å ta ansvar selv og få deg selv og barna ut av denne psykiske volden han i prinsipp utsetter barna for også i måten han behandler deg. Anonymkode: 4e66d...3bb 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #49 Skrevet 10. juni Er han ikke norsk? Virker jo som han har svært begrenset språkforståelse Anonymkode: 468ca...edb 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #50 Skrevet 10. juni Ts. Gå. Han her er ikke verdt et sekund mer av tiden din. Anonymkode: ff214...538 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni #51 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror det er på tide at du innser faktum om forholdet du har levd i så mange år, Ts! Du har i over 10 år levd i et voldelig forhold! Med en mann som viser narsissistiske og psykopatiske trekk, og som er manipulerende og kontrollerende mot deg, og som i tillegg jobber for å psyke deg ned slik at du skal miste troen på deg selv. Det er psykisk vold! Jeg foreslår at du ringer nærmeste Krisesenter og ber om å få snakke med noen der! For å komme seg ut av slike psykisk voldelige forhold er ofte tøft. https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Du bør også være ærlig med en god venninne og familien din, om at du har levd i et psykisk voldelig forhold i over 10 år, og at du nå trenger å komme deg ut av forholdet og trenger at de støtter deg. Videre ville jeg ha planlagt hvordan avslutte forholdet, helt uten å involvere ham før alt er ordnet. Jeg ville ordnet med sted å bo, fått en dato for mekling om barna, ville undersøkt alt økonomisk, hvilke stønader du vil ha rett på (så lenge han har hatt så lite med barna å gjøre så vil ikke han hverken kunne ha eller få 50 % samvær). Få oversikt over hvilke stønader du har rett på. Og viktig - når du og ungene har flyttet ut så søker du Nav om å ta bidrag gjennom dem. Dette siste er viktig, hvis ikke kommer han til å fortsette å kontrollere ditt liv via det økonomiske. Kom deg ut, Ts! Ikke minst, gjør det for dine barn, for de fortjener å vokse opp uten å bli skadet av å være tilskuere til fars psykiske vold mot mor (og jo, de merker der, selv om de ikke hører alle krangler mellom deg og han). Hva tenker du gjøre? Det virker som om du har skrevet flere tråder her før, noe som bør vise deg at denne mannen ikke blir bedre. Da plikter du som mor å ta ansvar selv og få deg selv og barna ut av denne psykiske volden han i prinsipp utsetter barna for også i måten han behandler deg. Anonymkode: 4e66d...3bb Så dette er psykisk vold faktisk? Anonymkode: 79085...050
AnonymBruker Skrevet 10. juni #52 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så dette er psykisk vold faktisk? Anonymkode: 79085...050 Psykisk vold kan være holdninger eller handlinger som, uten bruk av fysisk makt, oppfattes som fiendtlige, truende, kontrollerende eller ydmykende, og som kan gi en følelse av frykt, skyld, skam eller mindreverd.[1][2] Begrepet brukes særlig om slike holdninger og handlinger når de foregår i nære relasjoner. Psykiske skader som følge av psykisk vold kan blant annet være angst, depresjon, posttraumatisk stresslidelse eller selvmordstanker.[3] Anonymkode: 9ca90...e77 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni #53 Skrevet 10. juni Hvordan vet jeg om jeg er utsatt for psykisk vold? Opplever du over tid at partneren din har negative eller fiendtlige holdninger mot deg som gir deg en følelse av frykt, skyld, skam, fortvilelse eller en grunnleggende følelse av å ikke være ønsket eller elsket? Det er dessverre ikke uvanlig og kan være tegn på psykisk vold. Anonymkode: 9ca90...e77 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #54 Skrevet 10. juni Psykisk vold er en form for mishandling som bruker ord, handlinger, og kroppsspråk for å skade, true eller kontrollere andre mennesker uten å bruke fysisk makt. Det kan også innebære å ignorere eller neglisere en person, eller å manipulere dem til å føle seg mindre verdt eller skyldige. Eksempler på psykisk vold: Trusler: Å true med å skade seg selv, deg eller andre hvis du ikke gjør som de vil. Nedvurdering: Å kalle deg dum, stygg, feit eller ikke verdt noe. Isolering: Å hindre deg i å ha kontakt med venner og familie. Manipulasjon: Å få deg til å føle deg skyldig eller ansvarlig for ting du ikke er. Kritikk og ydmykelse: Å gjentatte ganger kritisere og ydmyke deg. Silent treatment: Å ignorere deg, nekte å kommunisere eller møte deg med taushet. Kontroll: Å kontrollere dine bevegelser, hvem du snakker med, eller hva du gjør. Hva kan psykisk vold føre til? Følelser av frykt, skyld, skam og mindreverd . Angst, depresjon og andre psykiske lidelser . Redusert selvtillit og følelse av å være ubetydelig . Hvor kan man få hjelp? Dine venner, familiemedlemmer eller andre du har tillit til . Krise- og incestsenteret i Follo . VOlinjen . Din utvei . Terapivakten . Foreningen Mot Psykisk Vold . Anonymkode: 9ca90...e77 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #55 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så dette er psykisk vold faktisk? Anonymkode: 79085...050 Ikke meg du spør. Men ja. Jeg mener også det. Dette er ikke sånn en snill, omtenksom og omsorgsfull mann som bryr seg om deg behandler deg. Han trykker deg. En flott mann skal løfte deg opp med p fortelle deg hvor flott du er. Han trykker deg for å holde deg der. Det er ikke kjærlighet. Det er ondskap, har og sinne. Anonymkode: 9ca90...e77 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #56 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke meg du spør. Men ja. Jeg mener også det. Dette er ikke sånn en snill, omtenksom og omsorgsfull mann som bryr seg om deg behandler deg. Han trykker deg. En flott mann skal løfte deg opp med p fortelle deg hvor flott du er. Han trykker deg for å holde deg der. Det er ikke kjærlighet. Det er ondskap, har og sinne. Anonymkode: 9ca90...e77 Han trykker deg ned skal det stå. Og hat, ikke har. Anonymkode: 9ca90...e77
AnonymBruker Skrevet 10. juni #57 Skrevet 10. juni Og hadde han brydd seg om deg så hadde han bidratt hjemme. Han har gjort det så fælt for deg at han "hjelper" til. (Dette er gjort med vilje, jeg er helt sikker). Sånn at du heller gjør alt alene. Igjen, dette er ikke kjærlighet. Ingen mann som elsker deg vil dumpe alt over på deg. Ville du ha gjort noe av dette mot han? Det er noe lurt en psykolog pleide å si til meg. Snu på situasjonen. Altså bytt på rollene, se for deg at visse situasjoner var motsatt. Hvis du var han ville du sagt dette?, ville du gjort dette? Gjør det mye og så ser du bedre hva du blir utsatt for. Og når du går i fra han. Så må du gjør alt du kan i all hemmelighet helt til så langt du kan. For han vil lage et helvete for deg. Jeg er helt garantert sikker på det. Da er du fienden, og da skal du straffes. Det kan være han plutselig blir så grei som du ikke har opplevd han før, da er det kun for å lure deg til å ville ta han tilbake. Folk forandrer ikke personlig og blir til en annen. Den du ser hver dag, er den han er. Anonymkode: 9ca90...e77 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #58 Skrevet 10. juni Folk på kg reagerer men det er jo jammen mye rart som skrives her inne også Anonymkode: a5c4b...6dd
AnonymBruker Skrevet 10. juni #59 Skrevet 10. juni Jeg tenker at det må ha vært en kommentar som har gått til hjertet på han, siden han husker den 10 år senere. Han må ha lagt en annen betydning i det enn de fleste, og jeg tenker at det kanskje sier noe om hans bakgrunn og/eller deres samliv. Han må jo ha en grunnleggende frykt for å bli utnyttet. Hvor kommer den frykten fra? Og blir den trigget eller forsterket av noe i deres forhold? Som stor forskjell i inntekt og formue f.eks. Anonymkode: ce967...a3c
AnonymBruker Skrevet 10. juni #60 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg tenker at det må ha vært en kommentar som har gått til hjertet på han, siden han husker den 10 år senere. Han må ha lagt en annen betydning i det enn de fleste, og jeg tenker at det kanskje sier noe om hans bakgrunn og/eller deres samliv. Han må jo ha en grunnleggende frykt for å bli utnyttet. Hvor kommer den frykten fra? Og blir den trigget eller forsterket av noe i deres forhold? Som stor forskjell i inntekt og formue f.eks. Anonymkode: ce967...a3c Jeg tror det er fordi jeg har barn fra tidligere, som han har som bonus barn. Anonymkode: 79085...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå