AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:45 #1 Skrevet tirsdag kl 08:45 Jeg sa at han er mitt trygge havn. Han tar det fortsatt opp i krangler og mener det betyr at jeg bruker ham. Har elsket denne mannen i mange år og dette er nie han henger seg negativt opp i. Ville dere ha tenkt at en slik uttalelse er negativt? Jeg mente det egentlig positivt. Anonymkode: 79085...050 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:48 Populært innlegg #2 Skrevet tirsdag kl 08:48 Jeg ville sagt at han var en komplett idiot om han tolket det som noe negativt. Ønsker han virkelig ikke at du skal føle deg trygg med han? Anonymkode: 5d19e...2b5 37 1 40
SPOCA Skrevet tirsdag kl 08:49 #3 Skrevet tirsdag kl 08:49 Han høres jo helt teit ut. Det er jo et fint komplement. Jeg hadde satt meg ned og snakket med han om det, og hvis han ikke takler det, ville jeg bedt ham søke hjelp. Ærlig talt. 20 15
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:50 #4 Skrevet tirsdag kl 08:50 Hæ? Håper du tuller, eller så er denne mannen fullstendig evneveik! Dette er et positivt uttrykk, og noe man sier for å bekrefte samhørighet og fellesskap. Anonymkode: 90dc6...6c9 15 9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:52 #5 Skrevet tirsdag kl 08:52 Kanskje han synes det er greit å dra frem noe gammel dritt når han blir sur for noe annet ? Han liker å straffe deg istedenfor å snakke og ordne opp i ting på en ærlig og konkret måte? Feigt og et signal om at han ikke er flink til å snakke om ting på en skikkelig måte Anonymkode: 0b7ff...5d8 10 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:05 #6 Skrevet tirsdag kl 09:05 Be han slå det opp i ordboka. I overført betydning betyr det "trygt tilholdssted" som ekteskapets trygge havn. ...men dere er vel ikke gift? Og han virker ikke så trygg egentlig heller. Mer som et kvervulerende vrak som ikke vil være din trygghet. Ikke greit, og direkte usjarmerende. Som jo sikkert er grunnen for at dere ikke er gift. Han er livredd for å måtte være der for deg. Er du sikker på at denne mannen faktisk er så bra? Anonymkode: 7848c...2ec 9 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:10 #7 Skrevet tirsdag kl 09:10 men hvis han virkelig hadde syntes det var så ille som du skal ha det til så hadde han gått for lenge siden Anonymkode: 8e6f5...6a5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:14 #8 Skrevet tirsdag kl 09:14 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): men hvis han virkelig hadde syntes det var så ille som du skal ha det til så hadde han gått for lenge siden Anonymkode: 8e6f5...6a5 ? Anonymkode: 79085...050
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:15 #9 Skrevet tirsdag kl 09:15 Jeg (mann midt i 30-årene) tror nok "Du er min trygge havn" er noe av det hyggeligste kona kunne sagt om meg. Jeg ville tolket det som at jeg er en stødig fyr man trygt kan navigere gjennom livet sammen med, og som kan slå ring om henne når hun trenger det, og det er vel akkurat den type partner jeg helst ønsker å være også. Kona har for all del gitt uttrykk for at hun opplever meg sånn også, heldigvis, uten at jeg kan huske om hun har brukt dette uttrykket eller ei. Her synes jeg i hvert fall fyren er på bærtur. Å tolke det som utnyttelse virker helt fjernt. Anonymkode: cbbbd...4a4 13 10 11
Carrot Skrevet tirsdag kl 09:15 #10 Skrevet tirsdag kl 09:15 det er noe veldig spesielt med mennesker som henger fast ved egen negativitet i så lang tid etter at man har forklart at det for deg er noe ekstremt positivt! 9 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:25 #11 Skrevet tirsdag kl 09:25 Jeg synes ikke han høres ut som en trygg havn jeg. Anonymkode: 9317b...86d 17 14
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:28 #12 Skrevet tirsdag kl 09:28 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes ikke han høres ut som en trygg havn jeg. Anonymkode: 9317b...86d Nokså greit svar dette her om temaet kommer opp. Folk som drar opp gammelt grums i krangler er emosjonelt umodne Anonymkode: eb38b...58e 7 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:29 #13 Skrevet tirsdag kl 09:29 Det skal godt gjøres å tolke det negativt. Anonymkode: 8002a...32d 7
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:30 #14 Skrevet tirsdag kl 09:30 For en amøbe 🙈 Anonymkode: 995eb...4dc 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:32 #15 Skrevet tirsdag kl 09:32 Trygg havn, anker, som å komme hjem. Alt det er synonymt med at du føler deg trygg og at du har funnet en du føler deg helt trygg på... Han virker litt dum? Anonymkode: ff214...538 5 2
BobbySocks Skrevet tirsdag kl 09:33 #16 Skrevet tirsdag kl 09:33 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes ikke han høres ut som en trygg havn jeg. Anonymkode: 9317b...86d Nei, og det ville jeg faktisk sagt til han neste gang han tok det opp. 1 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:41 #17 Skrevet tirsdag kl 09:41 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Trygg havn, anker, som å komme hjem. Alt det er synonymt med at du føler deg trygg og at du har funnet en du føler deg helt trygg på... Han virker litt dum? Anonymkode: ff214...538 Vel fyren har doktorgrad. Han er flink til å vri og vende på ting og bringe opp ting sagt 10 pluss år siden. Han gir meg følelsen om at han ville vært mer fornøyd med noen på sitt eget nivå, som var mer selvstendig med bedre inntekt og inntektsmuligheter enn jeg har. Han tenker nok på slikt når han mener det er negativt at uten ham er jeg bare en forvillet båt... Jeg har jo bygget et liv med han, men dette sårer meg faktisk. Anonymkode: 79085...050 7 1
Sparkling_Pink Skrevet tirsdag kl 09:45 #18 Skrevet tirsdag kl 09:45 Foreslått samtaletema i fredstid er «fortell meg mer om hvordan du føler i forhold til det med at du i affekt henviser til at jeg bruker deg». Hadde en jeg var i lag med slengt det opp i enhver krangel hadde jeg ledd av det til han. Og hadde han ikke roet seg med det, hadde han fått lite oppbyggelige rullende øyne fra meg. Teit oppførsel får sånt fra meg og jeg regner meg ikke som noe mønster - partner i så måte. 3 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:50 #19 Skrevet tirsdag kl 09:50 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vel fyren har doktorgrad. Han er flink til å vri og vende på ting og bringe opp ting sagt 10 pluss år siden. Han gir meg følelsen om at han ville vært mer fornøyd med noen på sitt eget nivå, som var mer selvstendig med bedre inntekt og inntektsmuligheter enn jeg har. Han tenker nok på slikt når han mener det er negativt at uten ham er jeg bare en forvillet båt... Jeg har jo bygget et liv med han, men dette sårer meg faktisk. Anonymkode: 79085...050 Er ikke det som er gastlighting? Vri og vende på sannheten? Anonymkode: 3ba4e...d2e 6 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:52 #20 Skrevet tirsdag kl 09:52 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vel fyren har doktorgrad. Han er flink til å vri og vende på ting og bringe opp ting sagt 10 pluss år siden. Han gir meg følelsen om at han ville vært mer fornøyd med noen på sitt eget nivå, som var mer selvstendig med bedre inntekt og inntektsmuligheter enn jeg har. Han tenker nok på slikt når han mener det er negativt at uten ham er jeg bare en forvillet båt... Jeg har jo bygget et liv med han, men dette sårer meg faktisk. Anonymkode: 79085...050 Haha så han er liksom bedre enn deg fordi han har en doktorgrad? Han høres jo oppriktig dum ut. Bare fordi han kan studere og skrive om noe som interesserer han betyr det ikke at han nødvendigvis er så smart på andre områder, han er åpenbart ikke veldig emosjonelt intelligent hvis han har vært sur for det koselige utsagnet for 10 år siden og ikke klart å legge det fra seg enda Anonymkode: 13d99...0ef 4 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå