AnonymBruker Skrevet 10. juni #21 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vel fyren har doktorgrad. Han er flink til å vri og vende på ting og bringe opp ting sagt 10 pluss år siden. Han gir meg følelsen om at han ville vært mer fornøyd med noen på sitt eget nivå, som var mer selvstendig med bedre inntekt og inntektsmuligheter enn jeg har. Han tenker nok på slikt når han mener det er negativt at uten ham er jeg bare en forvillet båt... Jeg har jo bygget et liv med han, men dette sårer meg faktisk. Anonymkode: 79085...050 Det er jo greit å huske godt, og hvis det man har sagt en gang i fortiden er tilstrekkelig ille kan jeg skjønne at det kan komme opp i krangler i lang tid etterpå. Her er imidlertid hele premisset hans helt fjernt, for det du har sagt er rett og slett ikke negativt. Det er ikke noe galt i det du sa, det er tvert imot positivt. Enten skjønner han ikke det, fordi han er språklig helt hjelpeløs, eller så gjør han seg til og satser på at du ikke arresterer ham på det. For meg virker det ganske åpenbart at det er sistnevnte han holder på med, særlig nå som han har hatt ti år med foranledning til å lese seg opp på et ganske alminnelig uttrykk som "trygg havn". Han later som. Det er det han gjør. Du taler ham sikkert imot på hans tolkning av det du sa, forteller ham igjen og igjen at du selvfølgelig ikke mente det negativt, men jeg regner ikke med at du sier "Og det vet du godt, du bare later som for å manipulere meg fordi du tror jeg er for svak og dum til å forstå såpass". Sier heller ikke at det er det du bør si, det får du selv vurdere. Men det er altså det han gjør. Anonymkode: cbbbd...4a4 5 3
AnonymBruker Skrevet 10. juni #22 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vel fyren har doktorgrad. Han er flink til å vri og vende på ting og bringe opp ting sagt 10 pluss år siden. Han gir meg følelsen om at han ville vært mer fornøyd med noen på sitt eget nivå, som var mer selvstendig med bedre inntekt og inntektsmuligheter enn jeg har. Han tenker nok på slikt når han mener det er negativt at uten ham er jeg bare en forvillet båt... Jeg har jo bygget et liv med han, men dette sårer meg faktisk. Anonymkode: 79085...050 Dette er sårende. Jeg hadde ikke greid å leve med noen som ikke så meg verdig til hans kjærlighet og trygghet.. Jeg tenker vel at de neste 10 årene så kan du faktisk bringe dette opp i krangler, og trykke det såpass i han at han ALDRI nevner det igjen, uten å frykte for at forholdet tar slutt. Ærlig talt...den der fyren skulle jeg laget verbalt lungemos av. Anonymkode: 7848c...2ec 5 1
Virrevirrevapp Skrevet 10. juni #23 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sa at han er mitt trygge havn. Han tar det fortsatt opp i krangler og mener det betyr at jeg bruker ham. Har elsket denne mannen i mange år og dette er nie han henger seg negativt opp i. Ville dere ha tenkt at en slik uttalelse er negativt? Jeg mente det egentlig positivt. Bp Anonymkode: 79085...050 Du kan selvsagt bruke ham, for alt jeg vet. Men uttrykket er i seg selv positivt, og betyr at forholdet har tyngde/er sollid og trygt. Så er det selvsagt de som vektlegger mer spenning som positivt. De fleste par trenger begge deler. Er det noe reeelt negativt i deres dynamikk der du lener deg for mye på ham? Eller at dere lever et lite spennende liv? Hva slags forhold vil han, og du, ha? 2 1
Maleficenta Skrevet 10. juni #24 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg sa at han er mitt trygge havn. Han tar det fortsatt opp i krangler og mener det betyr at jeg bruker ham. Har elsket denne mannen i mange år og dette er nie han henger seg negativt opp i. Ville dere ha tenkt at en slik uttalelse er negativt? Jeg mente det egentlig positivt. Anonymkode: 79085...050 Er han helt fjern eller? 6
Uanonym bruker Skrevet 10. juni #25 Skrevet 10. juni Veldig merkelig å tolke et slikt utsagn negativt, og enda mer spesielt å være sur for det 10 år etter. Å ta opp ting folk har sagt for mange år siden i krangler er generelt dårlig oppførsel, også dersom utsagnet faktisk var negativt. Enten må man klare å tilgi/gi slipp, eller så må man gå, man kan ikke holde på å gnåle om ting folk sa for 10 år siden. 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni #26 Skrevet 10. juni Virrevirrevapp skrev (15 minutter siden): Du kan selvsagt bruke ham, for alt jeg vet. Men uttrykket er i seg selv positivt, og betyr at forholdet har tyngde/er sollid og trygt. Så er det selvsagt de som vektlegger mer spenning som positivt. De fleste par trenger begge deler. Er det noe reeelt negativt i deres dynamikk der du lener deg for mye på ham? Eller at dere lever et lite spennende liv? Hva slags forhold vil han, og du, ha? Ja er jo ingen som vet. Jeg ofret mye av mitt liv også, fått to barn med ham, vært der for alle i alle år og han ser fortsatt på meg som enslags snylter på hans økonomi tydeligvis. Anonymkode: 79085...050 5
Maleficenta Skrevet 10. juni #27 Skrevet 10. juni (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja er jo ingen som vet. Jeg ofret mye av mitt liv også, fått to barn med ham, vært der for alle i alle år og han ser fortsatt på meg som enslags snylter på hans økonomi tydeligvis. Anonymkode: 79085...050 Da er han bare et rævhøl. Tenk å ha en sånn holdning til sin egen kone Endret 10. juni av Maleficenta 13
AnonymBruker Skrevet 10. juni #28 Skrevet 10. juni Er det han uten boevne? Anonymkode: da6fe...ac8 3 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #29 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel fyren har doktorgrad. Han er flink til å vri og vende på ting og bringe opp ting sagt 10 pluss år siden. Han gir meg følelsen om at han ville vært mer fornøyd med noen på sitt eget nivå, som var mer selvstendig med bedre inntekt og inntektsmuligheter enn jeg har. Han tenker nok på slikt når han mener det er negativt at uten ham er jeg bare en forvillet båt... Jeg har jo bygget et liv med han, men dette sårer meg faktisk. Anonymkode: 79085...050 Fyren er psykisk voldelig og ser ned på deg. Det er typisk at sånne menn vrir på alt du sier. Du må gå i fra han. Finn en som respekterer deg. Og han trykker ned selvfølelsen din med å si sånt. Som om du ikke klarer deg uten han. Selvfølgelig gjør du det. Hva er han så paranoid for? Jeg ville ikke ha vært sammen med han mere. Du vil bli mere og mere brutt ned jo lenger du blir. Anonymkode: 9ca90...e77 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni #30 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Er det han uten boevne? Anonymkode: da6fe...ac8 Han har vel ikke høyest boevne nei. Likevel får han meg av og til til å føle meg elsket og andre ganger som han ikke syns jeg er bra nok og han bærer nag mit meg for " hele hans liv er sånn som det er"..og jeg syns vi har det fineste livet.. Anonymkode: 79085...050 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #31 Skrevet 10. juni Og på 10 år har ingen forsøkt å lære han hva det begrepet betyr? Anonymkode: 3ee97...c56 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #32 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og på 10 år har ingen forsøkt å lære han hva det begrepet betyr? Anonymkode: 3ee97...c56 Jeg har forsøkt, hver gang det kommer opp, men han vil bare høre på seg selv. Anonymkode: 79085...050 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #33 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Han har vel ikke høyest boevne nei. Likevel får han meg av og til til å føle meg elsket og andre ganger som han ikke syns jeg er bra nok og han bærer nag mit meg for " hele hans liv er sånn som det er"..og jeg syns vi har det fineste livet.. Anonymkode: 79085...050 Så du har skrevet flere tråder om denne fyren? Anonymkode: da6fe...ac8
AnonymBruker Skrevet 10. juni #34 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så du har skrevet flere tråder om denne fyren? Anonymkode: da6fe...ac8 Kanskje lenge siden? Anonymkode: 79085...050 1
Beloved Skrevet 10. juni #35 Skrevet 10. juni Å mislike å være noens "trygge havn" er en typisk incel/manosphere-tankegang, der mennene innbilder seg at kvinner først "puler fra seg" med attraktive menn, og så "slår seg til ro" med trygge menn. Dermed oppfattes "trygg" i deres øyne som det motsatte av "attraktiv". Det er ikke veldig logisk, men jeg vedder på at det er denne tankegangen mannen din har. 5 3
LillaGorilla<3 Skrevet 10. juni #36 Skrevet 10. juni Jeg tenker utifra hvordan han behandler deg at han langt fra er en "trygg havn". Langt derifra. 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #37 Skrevet 10. juni Mannen din virker hverken særlig intelligent eller trygg. Dessuten virker han veldig trangsynt og vrang. Orker du å dele livet med en sånn fyr, altså? Håper han har mye annet positivt ved seg. Jeg synes han høres veldig vanskelig ut, og og helt uten grunn. Han må virkelig lete etter problemer, når han selv er frustrert, hvis det er det utsagnet han har hengt seg opp i. Anonymkode: 6fbb8...687 6
AnonymBruker Skrevet 10. juni #38 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Mannen din virker hverken særlig intelligent eller trygg. Dessuten virker han veldig trangsynt og vrang. Orker du å dele livet med en sånn fyr, altså? Håper han har mye annet positivt ved seg. Jeg synes han høres veldig vanskelig ut, og og helt uten grunn. Han må virkelig lete etter problemer, når han selv er frustrert, hvis det er det utsagnet han har hengt seg opp i. Anonymkode: 6fbb8...687 En annen sak han ofte bringer opp er at jeg ble sur en dag, når etter mange år med at han prioriterte jobb foran meg og familie. Jeg følte vi ikke hadde et samliv eller familieliv fordi han var 24/7 på jobb. Alle hjemme oppgaver falt på meg og jeg ble til slutt skikkelig sint. Det er noe han nevner " som om jeg ikke har forståelse for hvordan vanskelig det er å ha og beholde en godt betalt jobb" og da kaller meg dum og naiv. Jeg ble ganske hissig, det er sant. Men det er også 10 år siden og noe han stadig bruker i mot meg. 😔 Anonymkode: 79085...050 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni #39 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vel fyren har doktorgrad. Han er flink til å vri og vende på ting og bringe opp ting sagt 10 pluss år siden. Han gir meg følelsen om at han ville vært mer fornøyd med noen på sitt eget nivå, som var mer selvstendig med bedre inntekt og inntektsmuligheter enn jeg har. Han tenker nok på slikt når han mener det er negativt at uten ham er jeg bare en forvillet båt... Jeg har jo bygget et liv med han, men dette sårer meg faktisk. Anonymkode: 79085...050 Han er et prakteksempel på at utdannelse gjør en ikke automatisk til en dannet eller smart person. Du kan faktisk bygget deg en nytt liv, uten han. Han høres ut som alt annet enn en trygg havn. Anonymkode: 618b8...63c 7
AnonymBruker Skrevet 10. juni #40 Skrevet 10. juni Hadde også en slik eks som trakk opp ting jeg hadde sagt for lenge siden når han ville krangle. Og det var umulig å legge det bak seg. Jeg tenker han muligens var psykopat, var utrolig god til å trykke på ømme punkt. Anonymkode: f3d1d...bf3 1 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå