AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Hei! Jeg skulle begynt på siste året på bachelor til høsten, men fordi jeg strøk på eksamen må jeg vente ett år (til neste gang eksamen blir satt opp som er neste vår)... Det jeg lurer på er om noen vet om jeg fortsatt har rett på foreldrestipendet til Lånekassa (1 års lån man får som stipend pga barn) dersom jeg blir gravid / føder under pauseåret. Er jeg fortsatt student selvom jeg har pause? Kjipt å gå glipp av så mye penger ved å bomme på noen måneder evnt. Noen som vet? Fant ikke noe på Lånekassen sine sider Anonymkode: 81fd7...f83
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni Du må ha vært i utdanning med rett på støtte fra Lånekassen i minst fire måneder før barnet blir født, så i hovedsak ikke, men det kommer nok an på når i pauseåret du føder. Du kan heller ikke ta permisjon fra studiene tidligere enn tre uker før termin. Hvis du allerede er gravid bør du prøve å holde deg i studier. Sjekk om det er andre studiesteder som tilbyr det faget du har strøket i og muligheten for å få det godkjent i din grad, eventuelt melde deg opp i et årsstudie eller ta enkeltemner. Jeg antar at det er en eller annen profesjonsutdanning med praksis du tar siden du ikke får gå videre når du har strøket…? Ville hørt med skolen om mulighetene for å i alle fall ta noe av det. Anonymkode: cdd75...d6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå