Gå til innhold

Hva løper du 5 km på?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som er kvinne? Prøver å trene meg opp til å bli god på 5 km. Løper den nå på rundt 40. Helt i begynnerfasen. Hva er realistisk å klare som mosjonist? 

Anonymkode: f248b...68d

Skrevet

Min beste tid er 22:28. Har holdt på med løping i 1,5 år. Da jeg startet lå jeg på 40-45 min. 

Er kvinne og 35 år. 

Anonymkode: decb4...1fd

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du som er kvinne? Prøver å trene meg opp til å bli god på 5 km. Løper den nå på rundt 40. Helt i begynnerfasen. Hva er realistisk å klare som mosjonist? 

Jeg definerer meg ikke som kvinne,  men tenker at det ikke er lenge før du kommer under 35 minutter, og utpå høsten ned mot 30. Men det kommer jo an på hvor ofte du løper.  4 ganger i uka gir stor framgang hvis du klarer å holde på slik i lang tid.

Skrevet
I Grosny skrev (Akkurat nå):

Jeg definerer meg ikke som kvinne,  men tenker at det ikke er lenge før du kommer under 35 minutter, og utpå høsten ned mot 30. Men det kommer jo an på hvor ofte du løper.  4 ganger i uka gir stor framgang hvis du klarer å holde på slik i lang tid.

Takk for tips! De fire gangene, hvor mange av de bør være intervaller? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min beste tid er 22:28. Har holdt på med løping i 1,5 år. Da jeg startet lå jeg på 40-45 min. 

Er kvinne og 35 år. 

Sterkt  :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg løp 5km nå i mars på 26 minutter. Hadde absolutt ikke trent meg opp til det, men har alltid vært generelt sprek og elsker å løpe. 

K38

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er kvinne og 35 år. 

Oj, skikkelig bra! Hvor mange treninger har du i uka? 

Skrevet

K39, pers på 19.03 fra ifjor høst, og håper på 18.xx i år.

Løpt i ca 6 år, har full jobb og 3 barn (3, 9 og 12) så får ikke alltid trent så bra som jeg ønsker for dagene går litt for fort innimellom. 

Anonymkode: d896d...0d7

Skrevet

Akkurat nå: rundt 29 minutter. Men da jeg var i litt bedre form for et år siden: 24. 

Vil klassifisere meg som en standard mosjonist. Glad i å løpe, men trener ikke målrettet. Er 35 år, men begynte ikke å trene før over 30, og på grunn av svangerskap og spedbarnstid så har jeg også hatt perioder helt uten trening. Så vet at jeg kunne gått på enda mer, potensielt. 

Anonymkode: 9fe7f...d97

Skrevet

26 min er min hittil beste tid. 54 år. 

• Liker 1
Skrevet

Wow! Jeg synes dere er så flinke! Gir meg håp♥️

Skrevet

Mitt første løp, 47 år. Ikke løpt siden ungdomsskolen. Brukte 35,7 minutter og var kjempestolt. Hadde løpt 3 korte turer før det løpet. Håper neste løp blir bedre. 

Anonymkode: e9330...8ff

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mitt første løp, 47 år. Ikke løpt siden ungdomsskolen. Brukte 35,7 minutter og var kjempestolt. Hadde løpt 3 korte turer før det løpet. Håper neste løp blir bedre. 

Anonymkode: e9330...8ff

Veldig bra! 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Takk for tips! De fire gangene, hvor mange av de bør være intervaller? 

En eller to intervall. Det beste er om minst en av øktene er av lengre varighet og rolig, gjerne med mye gåing innimellom, gjerne i skogen eller på annet mykt underlag.  Minst en av øktene kan være hard, enten intervall eller presse på i 20 til 40 minutter.

Du kan justere litt etter hva som er moro. Og ta hviledagene når du er sliten. 

2-3 lange rolige økter og 1 med intervall eller hardkjør er også en bra mix.

Dersom du er veldig aktiv i det daglige pga f.eks jobb eller barn så trenger du ikke så mye av de rolige øktene.

Skrevet
I Grosny skrev (Akkurat nå):

En eller to intervall. Det beste er om minst en av øktene er av lengre varighet og rolig, gjerne med mye gåing innimellom, gjerne i skogen eller på annet mykt underlag.  Minst en av øktene kan være hard, enten intervall eller presse på i 20 til 40 minutter.

Du kan justere litt etter hva som er moro. Og ta hviledagene når du er sliten. 

2-3 lange rolige økter og 1 med intervall eller hardkjør er også en bra mix.

Dersom du er veldig aktiv i det daglige pga f.eks jobb eller barn så trenger du ikke så mye av de rolige øktene.

Tusen takk for tips! 

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

K39, pers på 19.03 fra ifjor høst, og håper på 18.xx i år.

Løpt i ca 6 år, har full jobb og 3 barn (3, 9 og 12) så får ikke alltid trent så bra som jeg ønsker for dagene går litt for fort innimellom. 

Anonymkode: d896d...0d7

Du må ha naturtalent. 19.03 er umenneskelig selv for de fleste menn.

• Liker 4
Skrevet

46 år og enda ikke gjennomført..

Anonymkode: 10571...1e5

Skrevet (endret)

Løper 5 km  på ca 31 minutter. Veldig fornøyd med det jeg som har astma og hjerteklaff som må jobbe ekstra hardt. Legen anbefalte meg å løpe for å trene den opp så nå får man bare se hva tiden bringer. Håper kanskje å klare 30 blank når pollensesongen er over :D Er forresten 49 :D

Endret av MiominMio
La til alder
  • Hjerte 1
Skrevet

40min, men akkurat begynt å løpe. Har fulgt et gå/løpe program i 8 uker, første gang jeg har klart 5km sammenhengende. 37 år. Håper å nærme meg 30min før jul.

Anonymkode: 4e12e...83a

Skrevet

Jeg trener ikke for 5km, men holder på med 21km, så litt annen fart. Men tror jeg skal greie det på 22-24 min.

Anonymkode: 319e8...537

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...