Djækklåsst Skrevet 6. oktober 2025 #161 Skrevet 6. oktober 2025 Sophia_08 skrev (3 timer siden): Skuffende at ingen er opptatt av denne bordsplasseringen ved forkosten fra forrige fredag? Burde vært noe å spinne videre på?? Virker som de lojale har null og niks å gå etter, famler i blinde og hopper på neste syltynne teori uten videre analyse🙄 Det eneste de kan gå etter, er jo hvordan folk oppfører seg. Men det er ikke lett å skille løgnere fra de som snakker sant, selv "eksperter" klarer bare det i rundt 54 % av tilfellene i følge undersøkelser. Bordplasseringen får vel først betydning om en forræder blir avslørt, hvor den eller de som satt ved siden av får status som "superlojal", i hvert fall inntil noen (kanskje) blir fristet. 5
Tulla25j Skrevet 10. oktober 2025 #162 Skrevet 10. oktober 2025 Spoiler Fader altså… Harald blir grilla med Sophie Elise i spissen. Ja han svarte jo jækla tregt og spilt seg selv ut med å ikke ha et klart svar. Samtidig så er det jo SE og Rasmus som kjørte på med spørsmålet også!!! Håper folk ser litt igjennom det, selv om jeg tviler! 2
Mmmwhatever Skrevet 10. oktober 2025 #163 Skrevet 10. oktober 2025 Djækklåsst skrev (På 4.10.2025 den 20.18): Helt enig med deg. Det er ikke tilfeldig at av de fire som valgte drap, så innrømmet de tre lojale dette, mens forræderen selvsagt ikke innrømmet noe som helst. Så her burde resten av de lojale ha tenkt at det er svært liten sjanse for Markus, Bertine eller Trygve er forræder, men så skjer «selvsagt» det motsatte. Ja, de lojale resonnerer jo helt hodeløst. 🤷🏻♀️ 2
Ginny Skrevet 10. oktober 2025 #164 Skrevet 10. oktober 2025 Jeg skjønner ikke hvordan ingen av dem antar at SE er forræder. Jeg antok fra det sekund jeg fikk vite at hun skulle være med at hun hadde krevd å få være forræder, og så ble hun jo det. Hvorfor tenker ingen andre det samme? Det gjør jo at man spekulerer i om de har fått noen andre regler å forholde seg til, at hun skal være med i minst x antall runder eller noe.. Jeg liker ikke «kjendis»-versjoner! Det er uendelig mye mer morsomt med f.eks. UK hvor det ikke er kjente folk. De er ikke der for å bygge relasjoner og videre karriere, de spiller bare. 15 5
TomKrus Skrevet 10. oktober 2025 #165 Skrevet 10. oktober 2025 Det litt fascinerende med årets forræder er her får vi se "masse psykosen" i fri dressur. Man tenker ikke selv, og følger saueflokken helt blindt. Og det som egentlig er ganske synlig, forblir de helt forblindet på fordi de lar seg påvirke av resten av gruppen sitt tunnelsyn. Der noen er totalt uaktuell og nyter gruppen sin "respekt" og ofte er det de som er "forrædere". 4
Karen1987 Skrevet 10. oktober 2025 #166 Skrevet 10. oktober 2025 Ginny skrev (28 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvordan ingen av dem antar at SE er forræder. Jeg antok fra det sekund jeg fikk vite at hun skulle være med at hun hadde krevd å få være forræder, og så ble hun jo det. Hvorfor tenker ingen andre det samme? De fleste forventer jo at forrædere vil samarbeide og støtte hverandre. Fra et spillperspektiv var det derfor veldig klokt av SE å kaste Harald under bussen. Hvis hun hadde forsvart Harald, ville hun i stedet selv blitt mistenkt. 5 1
Variert skydekke Skrevet 10. oktober 2025 #167 Skrevet 10. oktober 2025 (endret) Måtte legge ut innlegget på nytt lengre ned i tråden. Fikk problemer ved fjerning av spoilertag. Endret 10. oktober 2025 av Variert skydekke La innlegget i spoilertag.
Ginny Skrevet 10. oktober 2025 #168 Skrevet 10. oktober 2025 Karen1987 skrev (1 time siden): De fleste forventer jo at forrædere vil samarbeide og støtte hverandre. Fra et spillperspektiv var det derfor veldig klokt av SE å kaste Harald under bussen. Hvis hun hadde forsvart Harald, ville hun i stedet selv blitt mistenkt. Etter så mange sesonger overrasker det meg hvis noen forventer at forrædere støtter hverandre 🤭 13 2
Djækklåsst Skrevet 10. oktober 2025 #169 Skrevet 10. oktober 2025 (endret) Ginny skrev (17 timer siden): Jeg skjønner ikke hvordan ingen av dem antar at SE er forræder. Jeg antok fra det sekund jeg fikk vite at hun skulle være med at hun hadde krevd å få være forræder, og så ble hun jo det. Hvorfor tenker ingen andre det samme? Det gjør jo at man spekulerer i om de har fått noen andre regler å forholde seg til, at hun skal være med i minst x antall runder eller noe.. Jeg liker ikke «kjendis»-versjoner! Det er uendelig mye mer morsomt med f.eks. UK hvor det ikke er kjente folk. De er ikke der for å bygge relasjoner og videre karriere, de spiller bare. De fleste som er med følger sikkert ikke med på Sophie Elise til vanlig. Og det er ingen naturlig tanke for deltakerne å anta at hun har KREVD å bli forræder, noe vi uansett ikke vet noe om. At produksjonen kan ha valgt henne ut fordi de tenker at hun kunne gjøre det bra som forræder er en annen sak. Men det er jo noe helt annet å være med enn å sitte her og vite. Ellers enig i at vi gjerne kan få en versjon uten kjendiser. Endret 11. oktober 2025 av Djækklåsst 3 2
Djækklåsst Skrevet 10. oktober 2025 #170 Skrevet 10. oktober 2025 Ginny skrev (1 time siden): Etter så mange sesonger overrasker det meg hvis noen forventer at forrædere støtter hverandre 🤭 Ja, de samarbeider jo bare så lenge det lønner seg. Her er det hver deltaker for seg selv. Om det var lurt å kvitte seg med Harald nå er ikke sikkert, samtidig heller ingen spesiell grunn til at det skulle slå tilbake som noe dumt. Men vi får se. 1
Ludovica- Skrevet 10. oktober 2025 #171 Skrevet 10. oktober 2025 Finner SE irriterende. Ikke fordi Harald var så viktig for min del, men tror hele det at hun har krevd å få være forræder irriterer meg. Jeg håper egentlig Rasmus ikke lar seg overkjøre av og går lenger enn henne. Virker ikke som han er helt komfortabel med henne? 17 2
Variert skydekke Skrevet 10. oktober 2025 #172 Skrevet 10. oktober 2025 Ginny skrev (4 timer siden): Jeg skjønner ikke hvordan ingen av dem antar at SE er forræder. Jeg antok fra det sekund jeg fikk vite at hun skulle være med at hun hadde krevd å få være forræder, og så ble hun jo det. Hvorfor tenker ingen andre det samme? Dette har jeg også skrevet tidligere i tråden. Ville lett også tenkt at hun var kynisk nok til å kaste en annen forræder under bussen, spesielt så lenge de er tre. Three is a crowd, som det heter. Det er lettere å bli oppdaget hvis man spiller sammen når det er flere forrædere. Jeg tror også helt ærlig SE syns Harald er gammel og kjedelig og ønsket å få inn en "kulere" forræder. 12 3
Karen1987 Skrevet 10. oktober 2025 #173 Skrevet 10. oktober 2025 Ludovica- skrev (58 minutter siden): Finner SE irriterende. Ikke fordi Harald var så viktig for min del, men tror hele det at hun har krevd å få være forræder irriterer meg. Jeg håper egentlig Rasmus ikke lar seg overkjøre av og går lenger enn henne. Virker ikke som han er helt komfortabel med henne? Du irriterer deg over henne, basert på en anklage du ikke engang vet om er sann? Teit. 8 1
LV5 Skrevet 10. oktober 2025 #174 Skrevet 10. oktober 2025 Da er Olaf og Tuva "superlojale" siden de satt ved siden av Harald begge to. Dette vet jo de lojale. Når ingen nå drepes, forsvinner imidlertid alibiet. Da er spørsmålet om det er best å ikke friste en av dem, og heller la mistanken naturlig falle på dem, siden de lojale da vet at de kan ha blitt fristet i løpet av natten. Og så bare la det skure og gå, og la dem eliminere enda en uskyldig. I dette tilfellet gjør de lojale gratis arbeid for forræderne. Så er det eventuelt bare å stemme i med saueflokken og gå inkognito. Her er det bare for forræderne å så det første frø, så går kanskje resten av seg selv. Sånn i tilfelle ingen av de lojale skal begynne å mistenke dem. Spørsmålet er om dette er for lett å tenke seg. Hvis de virkelig vil spille spill, blir det en slags form for "omvendt psykologi" å likevel velge Olaf eller Tuva, hvis de mistenker at de lojale forutser denne muligheten, og da vil se bort fra dem. Men dette blir kanskje litt for innfløkt. Da velger de antakelig en av de andre deltakerne i stedet. De har jo også den forsikringen at de da kaster vedkommende under bussen hvis den personen begynner å bli mistenkt. I dette scenariet må de kun passe på å beskytte seg selv. Ett faremoment kan være at den nye forræderen da i desperasjon vil begynne å kaste anklager mot Rasmus og Sofie i stedet, og samtidig ha rett i alt, og vedkommende har jo da "vært på innsiden" og har ekstra kjennskap til hva de sier i skjul og hvordan de tenker. Dette kan være eksplosiv ammunisjon i rådsalen hvis den brukes riktig og fremføres av en person med talent for argumentasjon. Rasmus og Sofie vil jo ha avslørt spillet sitt for den personen, det kan også vendes mot dem. Bonusen blir jo da å selv avsløre en forræder og skaffe seg alibi (men muligheten for fristing ødelegger egentlig disse alibiene uansett). Blir spennende, slik de formulerte planen sin, virker det som om de egentlig vil rekruttere en person som på et vis "ikke blir en fullverdig forræder", en som tror han/hun er "på lag med dem", men som bare ofres ved behov. Sofie har jo vist at Rasmus ikke kan stole på henne, men de kan muligens komme et godt stykke ved å late som om de er "lagkamerater" med den nye forræderen, mens personen i virkeligheten bare er en marionett. Jeg ville lett etter en som virket naiv og uerfaren. (har en mistanke om hvem de velger) 5
Ludovica- Skrevet 10. oktober 2025 #175 Skrevet 10. oktober 2025 Karen1987 skrev (48 minutter siden): Du irriterer deg over henne, basert på en anklage du ikke engang vet om er sann? Teit. Jeg syns hun er irriterende av flere grunner. Også kan du selvsagt få mene noe helt annet. 17
Djækklåsst Skrevet 11. oktober 2025 #176 Skrevet 11. oktober 2025 (endret) Ludovica- skrev (12 timer siden): Finner SE irriterende. Ikke fordi Harald var så viktig for min del, men tror hele det at hun har krevd å få være forræder irriterer meg. Jeg håper egentlig Rasmus ikke lar seg overkjøre av og går lenger enn henne. Virker ikke som han er helt komfortabel med henne? Hun kan uansett ikke bestemme dette. Mer trolig at hun "bare" har sagt at hun ville være det, og at produksjonen har tenkt at hun ville være et godt valg. Det er uansett spekulasjoner. Endret 11. oktober 2025 av Djækklåsst 5
Karen1987 Skrevet 11. oktober 2025 #177 Skrevet 11. oktober 2025 Ludovica- skrev (12 timer siden): Jeg syns hun er irriterende av flere grunner. Også kan du selvsagt få mene noe helt annet. Likevel var det kun et rykte du brukte som begrunnelse. Du kan selvfølgelig irritere deg over noen, men da bør du ha en mer solid grunn enn «jeg hørte et rykte om henne». 4 1
Blueberrymuffin Skrevet 11. oktober 2025 #178 Skrevet 11. oktober 2025 Det beste Sophie og Rasmus kan gjøre nå er å friste Trygve, for så å kaste han under bussen med en gang. Da har de plutselig vært med på å få to forrædere ut etter hverandre. Så kan de etter at Trygve er ute velge drap, slik som Rasmus ønsket. 2
Sam Fox Skrevet 11. oktober 2025 #179 Skrevet 11. oktober 2025 Ludovica- skrev (13 timer siden): Jeg syns hun er irriterende av flere grunner. Også kan du selvsagt få mene noe helt annet. Jeg er enig med deg. 3
Mollebolle Skrevet 11. oktober 2025 Forfatter #180 Skrevet 11. oktober 2025 Rasmus bør alliere seg med den de frister, og å få ut Sophie Elise. Hadde ikke stolt på henne for fem flate øre. Ikke bare har hun en sytete og irriterende stemme, men hun er illojal og villig til å gå over lik for egen vinning. Sikkert greit i noen situasjoner, men er enig med Rasmus, at det var for tidlig å begynne med det nå. Skal sies at jeg personlig ikke liker dama, så alt jeg skriver er sikkert ikke like objektivt 🤷♂️ 22 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå