Djækklåsst Skrevet 4. oktober #141 Skrevet 4. oktober (endret) lalaB skrev (24 minutter siden): Tenker du på at han sa Er vel best å ta dette i spoilertags, og det burde du også ha gjort, for de som leser innlegget ditt vil kunne skjønne greia selv om du ikke gjorde det selv. En forklaring følger: Spoiler Han sa «vinneren», noe som tyder på én vinner. Og da er det en forræder som vinner, for det er ikke mulig for en lojal å vinne alene, de må være minst to. Det er alltid minst to deltakere igjen til slutt, og er det bare én lojal, så vil vedkommende tape. Så er det jo ikke helt sikkert at det han sa er riktig, men det vil også være litt rart om det ikke er det. Endret 4. oktober av Djækklåsst 4
Djækklåsst Skrevet 4. oktober #142 Skrevet 4. oktober (endret) lalaB skrev (14 minutter siden): Jeg syns det er litt rart at de eneste som ble satt fokus på som forrædere var de som sa de hadde valgt «drap», for hvem forræder innrømmer det da liksom? 🙈 Helt enig med deg. Det er ikke tilfeldig at av de fire som valgte drap, så innrømmet de tre lojale dette, mens forræderen selvsagt ikke innrømmet noe som helst. Så her burde resten av de lojale ha tenkt at det er svært liten sjanse for Markus, Bertine eller Trygve er forræder, men så skjer «selvsagt» det motsatte. Endret 4. oktober av Djækklåsst 13 1
lalaB Skrevet 4. oktober #143 Skrevet 4. oktober Djækklåsst skrev (33 minutter siden): Er vel best å ta dette i spoilertags, og det burde du også ha gjort, for de som leser innlegget ditt vil kunne skjønne greia selv om du ikke gjorde det selv. En forklaring følger: Skjul innhold Han sa «vinneren», noe som tyder på én vinner. Og da er det en forræder som vinner, for det er ikke mulig for en lojal å vinne alene, de må være minst to. Det er alltid minst to deltakere igjen til slutt, og er det bare én lojal, så vil vedkommende tape. Så er det jo ikke helt sikkert at det han sa er riktig, men det vil også være litt rart om det ikke er det. Jeg ser ikke på disse spekulasjonene som såpass spoiler at det krever spoilertags, faktisk. For det er jo bare spekulasjoner, og ikke faktisk en spoiler. Jeg trur faktisk det bare var en annen måte å si «jeg kom rett fra finalen i forræder» på. 6 1
Djækklåsst Skrevet 4. oktober #146 Skrevet 4. oktober (endret) lalaB skrev (5 minutter siden): Jeg ser ikke på disse spekulasjonene som såpass spoiler at det krever spoilertags, faktisk. For det er jo bare spekulasjoner, og ikke faktisk en spoiler. Jeg trur faktisk det bare var en annen måte å si «jeg kom rett fra finalen i forræder» på. Poenget hans var at han kom rett fra finalen, ja, men i det han sa, uten at han nok tenkte over det, så var det altså med stor sannsynlighet en forsnakkelse som røpet ganske mye. Derfor folk kan få mulighet til å lese på eget ansvar. Men hvem vet, kanskje han sa feil med vilje. Så det er jo en spekulasjon og ikke sikker viten. Endret 4. oktober av Djækklåsst 3
os Maxilla Skrevet 4. oktober #147 Skrevet 4. oktober lalaB skrev (1 time siden): Jeg syns det er litt rart at de eneste som ble satt fokus på som forrædere var de som sa de hadde valgt «drap», for hvem forræder innrømmer det da liksom? 🙈 Skjønner heller ikke hvordan de som faktisk tok det valget forsvarer seg så sykt dårlig?? Det er ikke veldig rart at de som har blitt anklaget i rådsalen flere ganger, og kan se for seg at de er den neste som blir stemt ut, heller vil ha drap på natta. De som er utsatte på den måten blir sjeldent drept selv, så de trenger nesten ikke skjoldet engang. Forøvrig frustreeeerende rævva gjeng denne sesongen, de er jo ikke inne på noe som helst, og det er ikke fordi forræderne har spilt spesielt bra. At ingen gikk i sømmene på Sophie Elise forrige episode er bare helt utrolig, iallefall med tanke på hva de baserer stemmene sine på. Du sa takk når Mads Hansen sa "si takk", liksom. Wow 🙄 13
Ludovica- Skrevet 4. oktober #148 Skrevet 4. oktober Jeg merker jeg håper planen til SE ikke fungerer og at hun selv blir stemt ut. Vet ikke hvorfor men det irriterer meg bare. Ellers så syns jeg episoden er grei. Jeg hadde kanskje heller stemt på Bertine enn Markus basert på det vi har sett, men det er jo lett å si fra sofaen. Leah har fått svært lite tv-tid. Både Siri og Bård irriterer meg litt. Bård mest fordi han er så sykt opptatt av fellesskap, som absolutt er bra i reell setting men i et sånt spill kan man ikke alltid tenke på fellesskapet. 13
Nowayback Skrevet 4. oktober #149 Skrevet 4. oktober Snakk om å drite seg ut. Hele 3 stk tabber seg loddrett ut og får fortjent mistanke på seg. Aller helst skulle jeg sett at Trygve røk ut. Blir så mye fjolleri og fjas. 14
Karen1987 Skrevet 5. oktober #150 Skrevet 5. oktober Ninaen skrev (På 26.9.2025 den 23.11): Et vesentlig bedre hint enn de j…bildene i fjor, som ødela hele sesongen. Jeg så ikke forrige sesong. Hvilke bilder er det snakk om?
Janzypants Skrevet 5. oktober #151 Skrevet 5. oktober Ludovica- skrev (10 timer siden): Jeg merker jeg håper planen til SE ikke fungerer og at hun selv blir stemt ut. Vet ikke hvorfor men det irriterer meg bare. Ellers så syns jeg episoden er grei. Jeg hadde kanskje heller stemt på Bertine enn Markus basert på det vi har sett, men det er jo lett å si fra sofaen. Leah har fått svært lite tv-tid. Både Siri og Bård irriterer meg litt. Bård mest fordi han er så sykt opptatt av fellesskap, som absolutt er bra i reell setting men i et sånt spill kan man ikke alltid tenke på fellesskapet. Bård? Jeg klarer ikke å komme på at det er en Bård med i år?? 14 1
Cookie123 Skrevet 5. oktober #152 Skrevet 5. oktober Ludovica- skrev (12 timer siden): Jeg merker jeg håper planen til SE ikke fungerer og at hun selv blir stemt ut. Vet ikke hvorfor men det irriterer meg bare. Håper Rasmus går til Harald, og fortelller hva SE sa, og at de får med seg folk til å stemme ut SE. 17
FruR Skrevet 5. oktober #153 Skrevet 5. oktober Altså hvis Harald røper seg blir han stemt ut hvis ikke så er kaster SE bort en mulighet til å drepe en lojal på bytte han ut og det skjønner jeg ikke at hun gidder. 1
Titori Skrevet 5. oktober #154 Skrevet 5. oktober Jeg syns ikke det er så dumt av SE. Han vil nok røpe seg/bli mistenkt snart uansett, så da er det ikke dumt å være en av de som var med på å mistenke han. Et slags alibi. Som selvsagt ikke er vanntett, det er jo ikke første gang en forræder går mot en av sine egne for å redde seg selv. Og så kan man jo si at det er dårlig gjort, men samtidig er det et spill og egentlig alle mot alle. Så jeg synes det er en del av gamet. Håper hun lykkes og kommer langt jeg, for synes hun er den av forræderne som har gjort det best så langt. Bortsett fra utbruddet i skogen. 3 2
Janzypants Skrevet 5. oktober #155 Skrevet 5. oktober En ting jeg stusset litt på. Da Mads kom og skulle avsløre hva det ble til (forvisning eller drap) så kom han bærende på skjoldene. Burde ikke de skjoldene vært utdelt til de som hadde valgt drap? Da hadde Harald fått et alvorlig forklaringsproblem, da Trygve hadde skjold fra før av og ikke kunne få et skjold til, ergo skjoldet ville gått videre til nestemann. Det var vel 3 av de 4 som valgte å stå frem også og innrømme at de hadde valgt drap? (Rett meg gjerne om jeg husker feil), så da kunne man jo også stilt spørsmål om hvorfor Harald ikke ville innrømme det. Jeg syns bare det var så rart at Mads kom bærende på skjoldene, men ikke delte de ut i offentligheten🤔 (jaja, nå ble det jo sagt innledningsvis at det var hemmelig valg, men jeg syns Harald kanskje slapp litt billig unna når han tok et ganske ugjennomtenkt valg 😅) Jeg kan forsåvidt forstå hvorfor SE ønsker å ofre Harald - han er nok den av de som er den mest usikre å ha på forrædersiden.
Djækklåsst Skrevet 5. oktober #156 Skrevet 5. oktober Janzypants skrev (2 timer siden): En ting jeg stusset litt på. Da Mads kom og skulle avsløre hva det ble til (forvisning eller drap) så kom han bærende på skjoldene. Burde ikke de skjoldene vært utdelt til de som hadde valgt drap? Da hadde Harald fått et alvorlig forklaringsproblem, da Trygve hadde skjold fra før av og ikke kunne få et skjold til, ergo skjoldet ville gått videre til nestemann. Det var vel 3 av de 4 som valgte å stå frem også og innrømme at de hadde valgt drap? (Rett meg gjerne om jeg husker feil), så da kunne man jo også stilt spørsmål om hvorfor Harald ikke ville innrømme det. Jeg syns bare det var så rart at Mads kom bærende på skjoldene, men ikke delte de ut i offentligheten🤔 (jaja, nå ble det jo sagt innledningsvis at det var hemmelig valg, men jeg syns Harald kanskje slapp litt billig unna når han tok et ganske ugjennomtenkt valg 😅) Jeg kan forsåvidt forstå hvorfor SE ønsker å ofre Harald - han er nok den av de som er den mest usikre å ha på forrædersiden. Ja, det kan du si. Skjold betydde jo intet siden det ble forvisning, men det ble ikke sagt direkte at skjold ikke ville bli delt ut. Men om det ble sagt at det var hemmelig valg, så er det vel greit nok å la det forbli hemmelig. 3
Djækklåsst Skrevet 5. oktober #157 Skrevet 5. oktober (endret) Janzypants skrev (5 timer siden): Bård? Jeg klarer ikke å komme på at det er en Bård med i år?? Stusset også over den. Men antar det ble siktet til Olaf, og fellesnevneren mellom Bård og Olaf er Tufte, dvs Olaf Tufte og Bård Tufte Johansen. Endret 5. oktober av Djækklåsst 8 1
Ludovica- Skrevet 5. oktober #158 Skrevet 5. oktober Djækklåsst skrev (21 minutter siden): Stusset også over den. Men antar det ble siktet til Olaf, og fellesnevneren mellom Bård og Olaf er Tufte, dvs Olaf Tufte og Bård Tufte Johansen. Ja skrev innlegget litt fort og hjernen hang ikke med 😄
LV5 Skrevet 5. oktober #159 Skrevet 5. oktober (endret) FruR skrev (7 timer siden): Altså hvis Harald røper seg blir han stemt ut hvis ikke så er kaster SE bort en mulighet til å drepe en lojal på bytte han ut og det skjønner jeg ikke at hun gidder. Det hun nok er redd for, er at han skal forsnakke seg. Det Sofie naturligvis er klar over, er at de sannsynligvis får muligheten til å friste en lojal over til deres lag hvis Harald går ut. Mange lojale vil nok takke ja fordi de da vil være trygge om natten. De får ikke "drept", men de lojale mister likevel en spiller, så effekten blir ikke helt ulik. Jeg hadde gapskrattet hvis de fikk ut Harald, for så å oppdage at Mads Hansen ikke initierte fristing. Det hadde blitt en "backfire" av de helt sjeldne i Forræderhistorien. Det er for øvrig fullt mulig at det kan skje, gitt programmets overraskende natur og at jeg faktisk tror det ikke står eksplisitt i spillereglene at fristing vil bli initiert når en forræder ryker ut, bare at muligheten er der. Alt avhenger altså av spillmesteren. Men det skal sies at Harald har egentlig berget seg inn alle gangene det har vært litt fare på ferde. Synes egentlig Harald har spilt ganske greit. Sofie dummet seg mer ut da hun virket nesten desperat etter å villede under seansen der det ble gitt ut informasjon om bordplasseringen ved frokosten. Jeg husker ikke ordrett hva hun sa, men det ble temmelig tydelig at hun med en gang startet med å konstruere et falskt spor. En person som rett og slett var livredd for å miste kontroll over informasjonen. Her burde flere lojale vært mer våkne. Både Harald og Rasmus satt stille i båten i denne situasjonen. Harald brente seg kanskje litt da han valgte drap, her kunne det nok potensielt kommet en etterfølgende tvist som kunne gitt farlig informasjon i etterkant, det var dette som gjorde at Rasmus valgte forvisning. Produksjonen kan lett lage et rammeverk der de lover en ting, men holder tilbake en potensielt etterfølgende konsekvens som "annullerer" sikkerheten ved valget, og samtidig ha sine ord i behold. Men det var altså hemmelig valg, og avgjørelsen hans er også logisk, han ville ikke unødig gi makten til de andre i en (i dette øyeblikket eventuell) rådsal. Det er forståelig fra en forræders ståsted å forsøke å unngå å gi de lojale makt der man kan. Han gamblet nok på at flere ville ha skjold, for så å avgi sin (kanskje) avgjørende stemme for å unngå rådsalen, det eneste direkte farlige stedet og kritiske tidspunktet for en forræder. Endret 5. oktober av LV5 6 1
Sophia_08 Skrevet 6. oktober #160 Skrevet 6. oktober Skuffende at ingen er opptatt av denne bordsplasseringen ved forkosten fra forrige fredag? Burde vært noe å spinne videre på?? Virker som de lojale har null og niks å gå etter, famler i blinde og hopper på neste syltynne teori uten videre analyse🙄 10
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå