Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Syns det er litt morsomt at Siri og Ida går SÅ hardt ut mot Trine, og at Siri sier «jeg stoler 100% på Harald». Der inne kan jo ingen stole på noen.

• Liker 26
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Isleepforfun skrev (10 timer siden):

Jeg syntes Ida Broen oppførte seg som en skikkelig drittunge i denne episoden. 

hun sitter og nærmest roper og kjefter på Trine, men når Trine forsvarer seg og er saklig og forklarer, så begynner hun å si at hun vrir om alt, og så gråter hun.

herlighet. 

Helt enig.

Synes også det var litt morsomt å se hvordan hun reagerte ved å bli fornærmet og satt ut da Trine anklaget henne for å være forræder, for HUN er jo lojal, må vite! Akkurat som at hun ikke nettopp hadde gjort akkurat det samme mot en annen lojal 🙈

• Liker 34
  • Nyttig 3
Skrevet

Syns sesongen virker bedre enn forrige sesong. Så håper det fortsetter sånn.

Er vel godt mulig det er Mats som kommer inn i kappe og at de bare er 3. Men det hadde vært litt gøy om en potensiell 4. er en av de "gamle"? Større overraskelse da. Foreksempel Kathrine, Henrik eller no? Eller kanskje Markus 😄

• Liker 1
Skrevet

Kjenner at det sitter langt inne å like hun Ida.. Og de krokodilletårene etter at hun fikk sendt hjem Trine (som faktisk var på sporet av en forræder - Harald)

Herregud, håper de får kicket Ida på hue og ræva ut. Samme med Siri egentlig. De er så bastante. Egentlig er det det gøyeste med forræder. Å se hvor sikre de er i sin sak, men så tar de så feil🤣 

• Liker 37
Skrevet
Janzypants skrev (13 timer siden):

En sprø tanke slo meg plutselig. I dag under frokosten, så fikk Morten, Tuva og Tor-Håkon en konvolutt som de skulle åpne foran resten. Inni konvolutten skulle rollen deres angivelig stå. Morten var først ut. Hvor vanskelig kan det være å åpne et brev og så løfte arket rett ut og opp? Da Morten sto der, så virket det som en umulig oppgave🤣 Sophie sa at man tydelig kunne lese hva som sto på lappen og det som sto skrevet var "lojal". Etter mye fomling frem og tilbake med dette brevet, gir Morten til slutt (tilsynelatende) opp og gir hele greia til Mads. Kan dette bare ha vært et spill for galleriet??

La oss si at Morten fikk vite sin rolle før frokosten i dag.  Og så fikk han beskjed om at de skal åpne rollen foran alle i frokostsalen. Så får han i oppdrag om å fomle og "beklageligvis" vise at det sto "lojal" til noen. Der holder jo at kun én ser hva som står, og Sophie så visst hva som sto. 

Kan godt tenkes jeg er laaaaangt uti blåbærlynga nå, men tanken slo meg🤣

Sofie spurte Henrik hva det stod han sa til henne lojal og hun sa det videre så det er ikke Morten som er forræder.

• Nyttig 1
Skrevet

Så, Ida oppsummert:

• Forventer at alle selvsagt skal forstå at hun er lojal, selv om ingen kan stole på hverandre der inne, men akkurat henne skal alle stole på.

• Går rundt og snakker masse om at Trine er forræder og spiller spillet veldig, men skylder på at Siri er den som spiller. (Siri gjør det åpenbart, men det betyr jo ikke at ikke Ida også gjør det).

• Går hardt ut mot Trine i rådsalen og blir krenket og begynner å gråte når Trine kommer med en mild versjon av samme anklager tilbake. Trine forholder seg for øvrig veldig fattet og saklig i denne samtalen. 

• Mener åpenbart det er greit at hun spiller, baksnakker og anklager andre, mens folk som gjør det samme mot henne er fæle og hun begynner å gråte. 

Aldri hørt om Ida Broen før, men har allerede sett nok til å skjønne at dette er et menneske det er veldig vanskelig å forholde seg til. Hun har en veldig sterk opplevelse av self-entitlement.

Ellers: Jeg tror Sophie Elise har satt som betingelse for å delta at hun skulle bli forræder. Jeg fikk en magefølelse på at hun kom til å bli forræder med én gang jeg så casten. Hun er veldig kalkulert og kynisk. Syns det er veldig rart at ingen andre har tenkt i hennes retning. 

• Liker 43
Skrevet
Variert skydekke skrev (17 minutter siden):

Så, Ida oppsummert:

• Forventer at alle selvsagt skal forstå at hun er lojal, selv om ingen kan stole på hverandre der inne, men akkurat henne skal alle stole på.

• Går rundt og snakker masse om at Trine er forræder og spiller spillet veldig, men skylder på at Siri er den som spiller. (Siri gjør det åpenbart, men det betyr jo ikke at ikke Ida også gjør det).

• Går hardt ut mot Trine i rådsalen og blir krenket og begynner å gråte når Trine kommer med en mild versjon av samme anklager tilbake. Trine forholder seg for øvrig veldig fattet og saklig i denne samtalen. 

• Mener åpenbart det er greit at hun spiller, baksnakker og anklager andre, mens folk som gjør det samme mot henne er fæle og hun begynner å gråte. 

Aldri hørt om Ida Broen før, men har allerede sett nok til å skjønne at dette er et menneske det er veldig vanskelig å forholde seg til. Hun har en veldig sterk opplevelse av self-entitlement.

Ellers: Jeg tror Sophie Elise har satt som betingelse for å delta at hun skulle bli forræder. Jeg fikk en magefølelse på at hun kom til å bli forræder med én gang jeg så casten. Hun er veldig kalkulert og kynisk. Syns det er veldig rart at ingen andre har tenkt i hennes retning. 

Helt enig i alt du skriver!

Legger til: var det ikke et klipp hvor Ida sa at hun var med på å trekke i trådene i spillet, og det likte hun godt? (Husker ikke direkte sitat) 
Frem til det snur mot henne, da er de andre fæle. 

• Liker 19
Skrevet
Ludovica- skrev (4 timer siden):

Syns sesongen virker bedre enn forrige sesong. Så håper det fortsetter sånn.

Er vel godt mulig det er Mats som kommer inn i kappe og at de bare er 3. Men det hadde vært litt gøy om en potensiell 4. er en av de "gamle"? Større overraskelse da. Foreksempel Kathrine, Henrik eller no? Eller kanskje Markus 😄

Det er vel ingen mulighet for at en ev. fjerde forræder kan være noen andre enn de tre som returnerte.

• Liker 4
Skrevet
Variert skydekke skrev (1 time siden):

Eller: produksjonen valgte Sophie Elise som forræder fordi de visste at hun er kalkulert og kynisk og dermed kunne håndtere rollen.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
kikio skrev (3 timer siden):

Kjenner at det sitter langt inne å like hun Ida.. Og de krokodilletårene etter at hun fikk sendt hjem Trine (som faktisk var på sporet av en forræder - Harald)

Herregud, håper de får kicket Ida på hue og ræva ut. Samme med Siri egentlig. De er så bastante. Egentlig er det det gøyeste med forræder. Å se hvor sikre de er i sin sak, men så tar de så feil🤣 

Enig, og derfor håper jeg ikke de sparket ut Ida og Siri. Er jo slike som bør være med hele veien, og forhåpentlig bli lurt i finalen.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 6
Skrevet (endret)
Lindskys skrev (20 timer siden):

Trenger jo ikke å være en av de nye. 

Jo, det må det da (om det ikke er Mads). Gir ikke mening at bare tre av fire forrædere skulle få diskutere hvem som skulle havne på dødslisten, uten å vite at de hadde en fjerde «kollega» som de da kunne plassert på listen uten å vite at vedkommende var forræder.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 4
Skrevet (endret)
Janzypants skrev (17 timer siden):

En sprø tanke slo meg plutselig. I dag under frokosten, så fikk Morten, Tuva og Tor-Håkon en konvolutt som de skulle åpne foran resten. Inni konvolutten skulle rollen deres angivelig stå. Morten var først ut. Hvor vanskelig kan det være å åpne et brev og så løfte arket rett ut og opp? Da Morten sto der, så virket det som en umulig oppgave🤣 Sophie sa at man tydelig kunne lese hva som sto på lappen og det som sto skrevet var "lojal". Etter mye fomling frem og tilbake med dette brevet, gir Morten til slutt (tilsynelatende) opp og gir hele greia til Mads. Kan dette bare ha vært et spill for galleriet??

La oss si at Morten fikk vite sin rolle før frokosten i dag.  Og så fikk han beskjed om at de skal åpne rollen foran alle i frokostsalen. Så får han i oppdrag om å fomle og "beklageligvis" vise at det sto "lojal" til noen. Der holder jo at kun én ser hva som står, og Sophie så visst hva som sto. 

Kan godt tenkes jeg er laaaaangt uti blåbærlynga nå, men tanken slo meg🤣

Du tenker han fikk et brev det stod lojal på selv om han er forræder, viste det frem med vilje for at noen skulle se det? Synes det er en rar teori. En løgn fra produksjonen ville det også vært, siden Mads sa at rollen stod i brevet.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 9
Skrevet (endret)
Djækklåsst skrev (31 minutter siden):

Du tenker han fikk et brev det stod lojal på selv om han er forræder, viste det frem med vilje for at noen skulle se det? Synes det er en rar teori. En løgn fra produksjonen ville det også vært, siden Mads sa at rollen stod i brevet.

Den du siterer tenkere nok at det var løgn fra Sophie ( som jo er forræder) men Sophie spurte Henrik først som også sa det stod lojal. Henrik har ingen grunn til å lyve om det.  Løgn fra produksjonen skjer nok ikke så vi kan nok stole på at de var klar over på forhånd. 

Endret av FruR
  • Liker 1
Skrevet
FruR skrev (3 timer siden):

Den du siterer tenkere nok at det var løgn fra Sophie ( som jo er forræder) men Sophie spurte Henrik først som også sa det stod lojal. Henrik har ingen grunn til å lyve om det.  Løgn fra produksjonen skjer nok ikke så vi kan nok stole på at de var klar over på forhånd. 

Takk - du forstod hva jeg mente😊

Skrevet (endret)
Janzypants skrev (42 minutter siden):

Takk - du forstod hva jeg mente😊

Som var at Sophie Elise i så fall hadde fått vite på forhånd at Morten var forræder …? Men det er det jo ingenting som tyder på, jf. den siste scenen i episoden. Men kan ikke si at denne teorien fremstår særlig sannsynlig uansett.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 3
Skrevet
Djækklåsst skrev (1 time siden):

Som var at Sophie Elise i så fall hadde fått vite på forhånd at Morten var forræder …? Men det er det jo ingenting som tyder på, jf. den siste scenen i episoden. Men kan ikke si at denne teorien fremstår særlig sannsynlig uansett.

Nei, men at jeg ikke hadde fått med meg at det var Henrik som sa til Sophie at det stod "lojal". Jeg trodde Sophie var den eneste som hadde sett det. Men uansett, jeg vet at teorien er sprø, noe jeg også poengterte i innlegget mitt😊

Skrevet

Jeg tror, og håper, Tuva er forræder!

Overrasket over at ingen har hatt store mistanker mot Rasmus enda. 

• Liker 4
Skrevet
Janzypants skrev (9 timer siden):

Nei, men at jeg ikke hadde fått med meg at det var Henrik som sa til Sophie at det stod "lojal". Jeg trodde Sophie var den eneste som hadde sett det. Men uansett, jeg vet at teorien er sprø, noe jeg også poengterte i innlegget mitt😊

Ok, forsøkte bare å forstå teorien. Alltid gøy med spenstige teorier, men vi kan nok trygt slå fast at den ikke stemmer, ellers skal jeg gjøre som Harald Bredeli i 2002 og gå fra København til Århus.

https://www.vg.no/sport/i/ngg6bQ/bredeli-startet-aa-gaa-i-natt

• Liker 3
Skrevet
Cookie123 skrev (46 minutter siden):

Overrasket over at ingen har hatt store mistanker mot Rasmus enda. 

Hvorfor er det overraskende? Om vi ikke hadde visst det, ser jeg ikke hvorfor det skulle vært åpenbart for seerne at han er forræder.

• Liker 7
Skrevet

Enig i det som blir skrevet om Ida - for en hykler!

Jeg mistet helt sansen for Siri i denne episoden. I andre programmer synes jeg hun er litt krampaktig prøver å fremstå som søt og ydmyk mens det skinner gjennom at hun egentlig synes hun selv er dritgod i alt. I siste Forræder-episode tapte hun (endelig) ansikt - hun er ikke så innmari søt og ydmyk når alt kommer til alt.

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...