Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I årets sesong av Forræder i Sverige, har de blandet så halvparten av spillerne er kjendiser og resten er ukjent, hadde vært gøy om de turte å satse på liknende konsept i Norge. Jeg syns sesongen i år var veldig svak, det startet veldig lovende med flere muligheter for hint, men det var det ingen som fanget opp. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Queen19 skrev (25 minutter siden):

I årets sesong av Forræder i Sverige, har de blandet så halvparten av spillerne er kjendiser og resten er ukjent, hadde vært gøy om de turte å satse på liknende konsept i Norge. Jeg syns sesongen i år var veldig svak, det startet veldig lovende med flere muligheter for hint, men det var det ingen som fanget opp. 

Hvor kan man se den svenske versjonen?

Skrevet
Babyface skrev (49 minutter siden):

Hvor kan man se den svenske versjonen?

Går på TV4. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg for min del syntes sesongen var veldig bra, nettopp pågrunn av tidligere nevnte maktintriger blant forræderne. Men også interessant hva svenskene har gjort.

Sesong 2025 har forøvrig satt seerrekord hva Forræder angår, opplyses det om.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
DesmondMiles skrev (12 timer siden):

Jeg lurer på om Ida Broen har noe selvinnsikt etter deltakelsen sin. Hun som har vært «helt sikker» hele tiden, og den eneste tingen hun hadde rett i var Rasmus, men det skyldtes jo ren flaks og ikke noe kløkt.

Føler at Ida alltid bare hoppet etter andres meninger der inne, og aldri hadde egne meninger om hvem som var forrædere. Jeg tror hun hadde rett i dette kun pga. Sval.

• Liker 5
Skrevet
DesmondMiles skrev (13 timer siden):

Jeg lurer på om Ida Broen har noe selvinnsikt etter deltakelsen sin. Hun som har vært «helt sikker» hele tiden, og den eneste tingen hun hadde rett i var Rasmus, men det skyldtes jo ren flaks og ikke noe kløkt.

Nå var jo ikke hun alene om å være "helt sikker" i sine antagelser, noe vi jo så da Markus røk ut.

Skrevet (endret)
FORFAR skrev (9 timer siden):

Nå var jo ikke hun alene om å være "helt sikker" i sine antagelser, noe vi jo så da Markus røk ut.

Trygve og Ida var de store synderne på å uttale at de var "helt sikre" flere ganger. Trygve fikk jo flere advarsler i rådsalen angående dette, men Ida så ut til å slippe unna det samme.

Slik serien er klippet, kan det se ut som folk ikke orket å konfrontere henne, når man ser hvor umodent hun reagerte hver gang andre hadde en annen mening enn henne. Himling med øynene, synke ned i stolen, stygge blikk, overdrevne lyder, aggressivitet osv. Hun fremstod mest som en ungdomsskoleelev i mine øyne. Se spesielt på reaksjonene hennes i konfrontasjonen med Henrik etter utstemmingen av Siri, og i konfrontasjonen med Rasmus, der han påpeker at "jeg er lojal" ikke holder som argument. 

Så er det komisk å tenke på at de lojale egentlig ikke tok en eneste forræder denne sesongen.

Endret av DesmondMiles
  • Liker 19
  • Nyttig 2
Skrevet
MissStiles skrev (På 22.11.2025 den 18.17):

Da har jeg fått sett finalen og jeg må si at jeg er skuffet. Selvfølgelig gøy at forræderne vant MEN jeg hadde håpet på litt mer action fra de lojale.
Jeg synes heller Tuva burde vært stemt ut i første runde fordi da hadde Sval kunnet overtale Tor-Håkon om å stemme på Rasmus i neste runde. 
Det ga heller ikke mening at Tuva ville avslutte spillet. Hvem trodde hun at var forræderne da, hvis det ikke var noen igjen!?!?
Og ansiktsuttrykket til Tor-Håkon når de to gutta avslørte rollen sin? Stakkars! 

Men gratulerer til Rasmus som har snakket sååå bra for seg denne sesongen, og Espen som klarte å overleve i den rollen!!

Jeg tipper Tuva var klar over hvor hun selv sto i spillet, og at hun var "nestemann ut". Altså var hennes eneste sjanse til å vinne noe som helst, at de avsluttet spillet, og at det av en eller annen grunn ikke var noen forrædere igjen. 

Tviler på at Tuva hadde klart å få med seg Tor-Håkon på å spille ut Rasmus og Espen, i og med at han allerede hadde valgt å ha en allianse med dem, der de var enige om hva de skulle stemme. 
Og hadde han valgt en runde til, så hadde forræderne stemt han ut, og stått alene til slutt likevel. 
De er jo venner privat. Stand-up komiker miljøet i Norge er ikke så stort. Så det er jo ingenting som vil tilsi at disse to skulle gå mot hverandre. 

Rasmus trengte jo en med-forræder han stolte 100% på inn mot finalen. Det var derfor han valgte Espen, selv om han visste Espen ville slite med rollen. 

• Liker 2
Skrevet

etter finalen, i teaseren for neste sesong, så så vi en i (rød?) kappe som kom bak forræderne. Hva kan dette være? 

Skrevet
MiniMjau skrev (3 timer siden):

etter finalen, i teaseren for neste sesong, så så vi en i (rød?) kappe som kom bak forræderne. Hva kan dette være? 

Lurer også på det. En muldvarp blant de lojale kanskje?

Skrevet
-Pusheen- skrev (1 time siden):

Lurer også på det. En muldvarp blant de lojale kanskje?

eller noen som er overordnet forræderne på et slags vis?

• Liker 2
Skrevet
MiniMjau skrev (4 timer siden):

Jeg tenkte ”superforræder» typ en forræder som selv ikke forræderne vet om. 

Skrevet
Queen19 skrev (7 minutter siden):

Jeg tenkte ”superforræder» typ en forræder som selv ikke forræderne vet om. 

Ja, en som overstyrer drapene og sånn, kanskje.

• Liker 1
Skrevet
MiniMjau skrev (På 3.12.2025 den 8.48):

Julenissen? 🎅

Sorry, måtte bare. 🤣

• Hjerte 1
Skrevet

Set traitor uk  nå, (2 sesonger på tv2 play) . Begge sesongene er med "vanlige folk" og er skikkelig bra.  Mye spill og mye følelser! 

Håper neste norske sesong også er med vanlige folk. 

Peogrammet "Spillet " ble jo mye bedre nå i den siste sesongen. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...