Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Titori skrev (24 minutter siden):

Hva hadde skjedd hvis én stemte for å fortsette da de var tre igjen? Ny utstemming? Da kunne jo bare Rasmus og Espen stemt ut T-H, og stått igjen alene de to. 

Ja, det hadde de selvsagt gjort. Men Espen hadde da hatt muligheten til å stjele seieren ved å stemme Rasmus, men ville ikke skjedd.

Endret av Djækklåsst
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ardwinna skrev (24 minutter siden):

Jeg fatter ikke hvorfor Tuva kastet rødt og ville avslutte. Jeg hadde tenkt som så at man burde stemme ut minst en til. Tror ikke jeg hadde klart å stoppe før det var bare jeg og en til igjen. Da er på en måte sjansen større for å vinne mer penger, siden man har gjort alt man kan for å få ut flest mulig forrædere, og i tillegg har redusert antallet spillere å dele med.
Jeg ville heller gått ut som utstemt av de to siste forræderne, enn å stå igjen som en tosk sammen med to forrædere.

Jeg klarer ikke la være å være bittelitt irritert og skuffet over Tuva og Tor Håkon.

Argumentet er enda sterkere enn det for Tuvas del, ganske enkelt fordi det var teoretisk umulig at alle de fire gjenværende var lojale.

• Nyttig 2
Skrevet
Ctrl skrev (1 time siden):

Skuffet over at forræder Espen, etter å ha fått avslørt rollen til lojale Tor-Håkon, ikke "avslørte" at Tor-Håkon var forræder. 

Det var perfekt rigget for Espen å kjøre på med spill rundt det, for Tuva og Sval hadde allerede mistenkt Tor-Håkon og stolte på Espen. Dessuten er Tor-Håkon en snill og tam kar, og er sådan den beste man kan lyve og kjøre et skittent spill rundt. 
Og ikke kunne Tor-Håkon røpe hans egentlige rolle etter rådsalen, så Espen hadde vært klarert uansett.
Så det var litt kjedelig med finalen.

Ellers var finalen helt greit, selv om jeg ikke forstår at Rasmus har klart å gå fra start til slutt som forræder. Jeg tenker det sier litt om hvor på bærtur de lojale har vært denne sesongen. 

Men kudos til Espen og Rasmus. Bra gjort å stå igjen til slutt. Selv om det var dumt at det var to kompiser som måtte ta "troskapstesten" på slutten. Hadde vært mye mer gøy om det stod mellom f.eks Ida og Rasmus... 😬

Rasmus har snakket veldig bra for seg, og greid å balansere atferden sin. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ninaen skrev (14 minutter siden):

Rasmus har snakket veldig bra for seg, og greid å balansere atferden sin. 

Ja, men også vært heldig. F.eks forrige gang var han/Espen udyktige som ikke samkjørte stemmene sine. Da var det tre som stemte på Rasmus og bare to stemte på Trygve. Men så var Rasmus heldig med at Tuva fikk dolken, som stemte Trygve slik at det ble 3-3 og omstemming. Spesielt der hang «livet» til Rasmus i en syltynn tråd.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 2
Skrevet
Eplekjekk skrev (8 timer siden):

Jeg er superskuffet over Espen! Var heeeelt sikker på at han kom til å kaste Rasmus under bussen og stikke av med det hele selv. Åååh, så frustrerende!

Tror dette var et spill for galleriet. De to er gode venner på fritiden, så det skal vel mye til å ofre ekte vennskap for å lage god tv. Dette var nok planen deres hele tiden.

• Liker 2
Skrevet

Tuva og Sval spilte svakt på slutten da de bare godtok at Tor Håkon var lojal pluss at Tuva ville avslutte. Håpløst.

Man kan ikke si noe annet enn at forræderne har spilt bra, de vant jo.

Også veldig glad for at Ida ikke var med på slutten.

Leste i et kommentarfelt at noen synes vinnerne burde delt premien med Tor Håkon. Det synes ikke jeg, selv om jeg fikk veldig vondt av han og han er en god og sympatisk mann. Vunnet er vunnet, man deler sjelden premien med andre.

• Liker 4
Skrevet
Djækklåsst skrev (8 timer siden):

Ja, men også vært heldig. F.eks forrige gang var han/Espen udyktige som ikke samkjørte stemmene sine. Da var det tre som stemte på Rasmus og bare to stemte på Trygve. Men så var Rasmus heldig med at Tuva fikk dolken, som stemte Trygve slik at det ble 3-3 og omstemming. Spesielt der hang «livet» til Rasmus i en syltynn tråd.

Akkurat det der var j… klønete ja! Mener ikke at han ikke har hatt flaks også altså. Men er ikke bare flaks og sløve lojale. Han har virkelig jobba og snakket godt for seg og tedd seg troverdig. 

• Liker 4
Skrevet

Mads Hansen og Rasmus Wold har jo en podkast sammen.. Håper ikke Mads velger å prikke en mann/kvinne han har en relasjon til i neste års sesong..

Skrevet (endret)
Djækklåsst skrev (10 timer siden):

Rasmus forklarte vel at de ikke hadde hatt noe tid/mulighet til å få snakket om stemmene den gangen, men han følte seg uansett såpass sikker på at selv om det ble 3-3 og omstemming, så burde det gå hans vei. Så han følte ikke selv at livet hans hang i en syltynn tråd der. 

Det var mer på vippen den gangen sto mellom han/Sophie og Tuva satt i 10 min og tenkte. 

Uansett umulig å vinne uten å litt flaks også. 

Endret av Anonym90059005
Skrevet (endret)
Anonym90059005 skrev (41 minutter siden):

Rasmus forklarte vel at de ikke hadde hatt noe tid/mulighet til å få snakket om stemmene den gangen, men han følte seg uansett såpass sikker på at selv om det ble 3-3 og omstemming, så burde det gå hans vei. Så han følte ikke selv at livet hans hang i en syltynn tråd der. 

Det var mer på vippen den gangen sto mellom han/Sophie og Tuva satt i 10 min og tenkte. 

Uansett umulig å vinne uten å litt flaks også. 

Men hva om en av de tre «unge» hadde sikret seg dolken? Veldig flaks for Rasmus at Tuva fikk den. Det er ikke til å komme unna. Men flaks hører med, ja.

Endret av Djækklåsst
Skrevet

Jeg er ikke enig i narrativet om at Rasmus har vært en dårlig forræder og ble båret hele veien av SE. Jeg tenker han har gjort akkurat nok i kombinasjon av litt naive lojale. Syns Tuva foreksempel var litt for opptatt av at alle skulle ha det hyggelig og at det var vanskelig å skulle gå hardt ut mot noen. 

Jeg syns heller ikke SE var så fantastisk som forræder som mange andre. Hun gjorde jo ikke noe spesielt annet enn at hun hadde en gjeng med tilhengere som var blinde for muligheten at hun kunne være forræder og fikk dermed ikke så mye fokus på seg. Man kan argumentere for at det å få ut Harald var bra spilt men samtidig tror jeg det var der hun mistet rasmus som gjorde at tilliten var brutt og at R gikk mot henne. 

i hver sesong er det alltid noen som blir overflødige og bidrar lite eventuelt bare for lite tv tid. Leah og Tor Håkon var blant de. Syns Henrik var bra og typisk den personen alle er mistenksomme overfor uten at de er forræder. Ida var forferdelig.

Mads Hansen har alltid med noen fra "gjengen" sin så antar det blir det neste sesong og. Har noen jeg er redd skal være med som jeg ikke orker. Håper ellers på lite typiske influensere. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet

Da har jeg fått sett finalen og jeg må si at jeg er skuffet. Selvfølgelig gøy at forræderne vant MEN jeg hadde håpet på litt mer action fra de lojale.
Jeg synes heller Tuva burde vært stemt ut i første runde fordi da hadde Sval kunnet overtale Tor-Håkon om å stemme på Rasmus i neste runde. 
Det ga heller ikke mening at Tuva ville avslutte spillet. Hvem trodde hun at var forræderne da, hvis det ikke var noen igjen!?!?
Og ansiktsuttrykket til Tor-Håkon når de to gutta avslørte rollen sin? Stakkars! 

Men gratulerer til Rasmus som har snakket sååå bra for seg denne sesongen, og Espen som klarte å overleve i den rollen!!

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
MissStiles skrev (14 minutter siden):

Det ga heller ikke mening at Tuva ville avslutte spillet. Hvem trodde hun at var forræderne da, hvis det ikke var noen igjen!?!?

Tuva har jo virket helt lost inne i sitt eget hode. Og dette kommer fra en som har veldig sansen for henne ellers.

Det er generelt hodemist av Sval, Tuva og Tor Håkon å ha så stor tro på Espen. Man kan kunne stole på én person i denne fasen; seg selv.

• Liker 5
Skrevet

Tenker at dette var forrædernes sesong. Interne maktspill og ustadige relasjoner dem imellom tilførte sesongen ekstra krydder. Det var tempo, nerve samt et spørsmål om tid (mer overhengende her enn i de fleste andre sesonger)

De hadde ikke kunnet utfolde seg slik hadde de lojale vært mer skjerpet, mer fokusert. Riktignok er de tett på noen ganger. Men vidløftige analyser og bommerter av dimensjoner tar drepen, ikke bare av lojale individer, men av lagånd såvel som spirit.

Syntes synd på Tor Håkon der på slutten, men helhetsmessig fortjente forræderne å vinne, av flere årsaker.

• Liker 10
Skrevet
FORFAR skrev (7 timer siden):

Tenker at dette var forrædernes sesong. Interne maktspill og ustadige relasjoner dem imellom tilførte sesongen ekstra krydder. Det var tempo, nerve samt et spørsmål om tid (mer overhengende her enn i de fleste andre sesonger)

De hadde ikke kunnet utfolde seg slik hadde de lojale vært mer skjerpet, mer fokusert. Riktignok er de tett på noen ganger. Men vidløftige analyser og bommerter av dimensjoner tar drepen, ikke bare av lojale individer, men av lagånd såvel som spirit.

Syntes synd på Tor Håkon der på slutten, men helhetsmessig fortjente forræderne å vinne, av flere årsaker.

Enig. Den eneste lojale som faktisk har spilt bra er Sval, men hun rotet det jo til på slutten hun også. Olaf også spilte nokså bra. De andre har jo vært helt håpløse.

• Liker 5
Skrevet
Variert skydekke skrev (1 time siden):

Enig. Den eneste lojale som faktisk har spilt bra er Sval, men hun rotet det jo til på slutten hun også. Olaf også spilte nokså bra. De andre har jo vært helt håpløse.

Jeg lurer på om Ida Broen har noe selvinnsikt etter deltakelsen sin. Hun som har vært «helt sikker» hele tiden, og den eneste tingen hun hadde rett i var Rasmus, men det skyldtes jo ren flaks og ikke noe kløkt.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Ludovica- skrev (22 timer siden):

Jeg er ikke enig i narrativet om at Rasmus har vært en dårlig forræder og ble båret hele veien av SE. Jeg tenker han har gjort akkurat nok i kombinasjon av litt naive lojale. Syns Tuva foreksempel var litt for opptatt av at alle skulle ha det hyggelig og at det var vanskelig å skulle gå hardt ut mot noen. 

Jeg syns heller ikke SE var så fantastisk som forræder som mange andre. Hun gjorde jo ikke noe spesielt annet enn at hun hadde en gjeng med tilhengere som var blinde for muligheten at hun kunne være forræder og fikk dermed ikke så mye fokus på seg. Man kan argumentere for at det å få ut Harald var bra spilt men samtidig tror jeg det var der hun mistet rasmus som gjorde at tilliten var brutt og at R gikk mot henne. 

i hver sesong er det alltid noen som blir overflødige og bidrar lite eventuelt bare for lite tv tid. Leah og Tor Håkon var blant de. Syns Henrik var bra og typisk den personen alle er mistenksomme overfor uten at de er forræder. Ida var forferdelig.

Mads Hansen har alltid med noen fra "gjengen" sin så antar det blir det neste sesong og. Har noen jeg er redd skal være med som jeg ikke orker. Håper ellers på lite typiske influensere. 

Enig. 

• Liker 6
Skrevet
DesmondMiles skrev (8 minutter siden):

Jeg lurer på om Ida Broen har noe selvinnsikt etter deltakelsen sin. Hun som har vært «helt sikker» hele tiden, og den eneste tingen hun hadde rett i var Rasmus, men det skyldtes jo ren flaks og ikke noe kløkt.

Glad ikke Ida var med på slutten. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor har de ikke lagt ut video som viser når de siste lojale (Tuva, Sval osv) får avslørt hvem som er forrædere. De legger jo ut video av alle avsløringene? 

• Liker 7
Skrevet
Variert skydekke skrev (3 timer siden):

Ja hun var bra på en del og la merke til ting andre ikke gjorde, samtidig var jo også hun helt blind for muligheten til at noen i hennes gjeng var forræder.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...