Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Ctrl skrev (16 timer siden):

Tull? Jeg var helt konkret når jeg skrev "Jeg synes denne sesongen er under pari...", og det er en mening jeg må få lov til å ha.

At fjorårets sesong var katastrofalt dårlig er jeg enig i, men det gjør ikke denne sesongen god bare fordi forrige var elendig. 
Sesongen kunne vært mye bedre om casten hadde vært bedre. Mener jeg. 

Hvilke kjendiser ville du hatt med da, dersom du hadde fått velge?

(Av ren nyfikenhet 😊)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Matas skrev (15 timer siden):

Jeg synes virkelig ikke at dette stemmer. For min del er sesong 2 den beste så langt og årets sesong slår ikke den uansett hvordan den ender.

Jeg tror heller ikke denne sesongen overgår sesong 2, men Mads Hansen sa også at sesong 3 var den beste frem til da, som den helt åpenbart ikke var. Denne gangen har hans lovnad om en sterk sesong vært noe mer pålitelig.

Jeg synes nok uansett man bør vente før man har sett finalen før man konkluderer med hvor bra finalen er. Ser vi bort fra finalen (av sesong 2, siden man uansett ikke kan sammenligne finalene ennå) har sesong 5 omtrent vært på nivå med sesong 2 etter min oppfatning. 

Endret av Djækklåsst
  • Liker 2
Skrevet
Ctrl skrev (På 15.11.2025 den 15.52):

Og jeg skjønte at Sophie Elise kom til å bli forræder bare jeg så henne i casten. Det er så typisk. Jeg skulle helst sett at et så dårlig forbilde for unge ble lagt lokk på og ble kansellert fra TV helt og holdent.

Hvordan er hun et dårlig forbilde? Hvorfor tror du kanselleringskultur vil løse noe som helst?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Først og fremst, hvem er egentlig Ida Broen? 30 år gammel dame som jobber med reklame, og som ikke har personlighet egnet for TV-skjermen i det hele tatt. Det er ikke mulig å tenke en tanke i nærheten av henne, som hun selv er uenig i, uten at hun oppfører seg som en furt fjortenåring. Helt utrolig at det gikk helt til episode 11 før noen sier direkte til henne at det ikke hjelper at hun repeterer at hun er lojal. Hun har tross alt vært "helt sikker" på mange folk, som selvfølgelig har vist seg å være lojale. Da Siri ble stemt ut, beskylte hun til og med Henrik for å overtale henne, da det var hun selv som lanserte teorien i bilen! De lojale har ikke tatt en eneste forræder, de har blitt kastet på dør av forræderne selv. Hun tar jo heller ikke noe selvkritikk på at hun stolte blindt på Sophie Elise, samtidig som hun fortsatt er "bombesikker" på Rasmus - og det av helt tilfeldige grunner, ikke noe konkret. Det hun skal ha, er at det lager show. Jeg har blitt oppriktig engasjert og irritert av mange av deltakerne. Og det lager jo god TV.

Når det gjelder teoriene om hvem som er forrædere, så snakkes det ofte om "hvorfor er X fortsatt her"? Det er jo helt utrolig at Tor Håkon har kommet så langt uten å få kritiske øyne på seg i rådsalen. Han er ikke i noen ordentlig allianse, så det er ingen som i grunn har ryggen hans. Det er jo tjenesteforsømmelse å ha så laserfokus på Espen og Rasmus, når de vet at reglene tilsier at det ble tvinging før sist episode. 

Endret av DesmondMiles
  • Liker 27
  • Nyttig 9
Skrevet
Babyface skrev (På 15.11.2025 den 21.44):

Enig med deg, det er vesentlig tammere her enn i UK- versjonene. Jeg tror det har å gjøre at vi har kjendis-versjon, deltakerne her har et rykte å passe på og vil aldri slippe seg helt løs. I tillegg er casten ikke helt bra. Hvorfor ta med typer som Vebjørn, Tor Håkon og Bertine? 

Man kan si hva man vil om SE, men hun har da virkelig vært en av dem som har laget bittelitt action i denne sesongen. 

Bertine syntes jeg var underholdende, faktisk. Hun var liksom på en egen planet. 

• Liker 9
Skrevet
Mmmwhatever skrev (14 timer siden):

Bertine syntes jeg var underholdende, faktisk. Hun var liksom på en egen planet. 

Eller prøvde hun å spille spillet? 🤪

Skrevet
Spoiler

Selvsagt uheldig for Tuva og Sval at Rasmus slo dem på målstreken i konkurransen, men jeg hadde ellers ikke trodd at de lojale skulle overgå sesong 2 i naivitet. De eneste to forræderne som ble avslørt i sesongen var altså pga. svik fra en annen forræder.

Litt rart at ingen av de lojale, ei heller Sval, virket å åpne for muligheten for at Rasmus overlot til Espen å avsløre en annens rolle ganske enkelt fordi de begge var forrædere som samarbeidet. Men veldig godt spilt av de to skal sies, f.eks å spille på Espens fremtoning som en naiv lojal, spesielt Espen holdt maska godt og var vel aldri særlig mistenkt.

Men Tuva tar jo kaka. Hun vet at det er to forrædere i finalen, ingenting annet er vel mulig. Og stemmer likevel for å avslutte spillet selv om det må være minst én forræder igjen, som trolig er en medvirkende årsak til at Tor-Håkon stemmer på henne, fordi det er vanskelig å skjønne at en lojal ville gjort det.

Og en siste mulighet som vel heller ikke ble løftet av Sval og Tuva, er at Espen og Tor-Håkon kunne vært forrædere sammen, og løyet om rollen. Men kan jo ikke utelukke at noe snakk om dette er klippet bort.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Spoiler

For en sesong!

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Spoiler

Forræderne hadde aldri vunnet uten Tuva.

For en ubrukelig lojal. Hun har hele spillet forsvart Rasmus og stemt en etter en lojal ut, også forstår hun ikke hvorfor hun ikke er dø på natten.

Og Tor-Håkon, jeg forstår virkelig ikke tankegangen. Og når Tuva stemmer rødt når de vet det er en forræder igjen.

Rasmus forsnakket seg mye, og Espen hadde en logisk brist på slutten når han stemte Sval, og likevel forstår verken Tuva eller Tor-Håkon det.

Forræderne Rasmus og Espen har ikke spilt bra, de har vært noen av de dårligere forræderne vi har hatt gjennom disse sesongene, spesielt Rasmus.

Eneste grunnen til at Rasmus står igjen til slutt er at Sophie Elise spilte bra når hun var forræder, og fordi Tuva og Tor-Håkon er de mest ubrukelige lojale vi har hatt gjennom fem sesonger.

At det er mulig å spille så naivt, dumt, de forsto virkelig ikke spillet, overhode. Vi satt alle i sofaen her hjemme og fikk sjokk og så på med vantro over hvor dårlig Tuva og Tor-Håkon faktisk spilte. Det er sjokkerende at det faktisk går an. Det må være noe av det flaueste jeg har sett på Norsk reality.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Blueberrymuffin skrev (8 minutter siden):
  Skjul innhold

For en ubrukelig lojal. Hun har hele spillet forsvart Rasmus og stemt en etter en lojal ut, også forstår hun ikke hvorfor hun ikke er dø på natten.

Og Tor-Håkon, jeg forstår virkelig ikke tankegangen. Og når Tuva stemmer rødt når de vet det er en forræder igjen.

Rasmus forsnakket seg mye, og Espen hadde en logisk brist på slutten når han stemte Sval, og likevel forstår verken Tuva eller Tor-Håkon det.

Forræderne Rasmus og Espen har ikke spilt bra, de har vært noen av de dårligere forræderne vi har hatt gjennom disse sesongene, spesielt Rasmus.

Eneste grunnen til at Rasmus står igjen til slutt er at Sophie Elise spilte bra når hun var forræder, og fordi Tuva og Tor-Håkon er de mest ubrukelige lojale vi har hatt gjennom fem sesonger.

At det er mulig å spille så naivt, dumt, de forsto virkelig ikke spillet, overhode. Vi satt alle i sofaen her hjemme og fikk sjokk og så på med vantro over hvor dårlig Tuva og Tor-Håkon faktisk spilte. Det er sjokkerende at det faktisk går an. Det må være noe av det flaueste jeg har sett på Norsk reality.

Spoiler

Litt av kunststykket ved å være forræder, er jo nettopp å sørge for at det er noen naive lojale igjen som man kan lure til slutt. Det har vi sett flere ganger før også. Ellers hadde vel Tuva skjold de to siste nettene i hvert fall, og kunne dermed ikke blitt tatt ut. Og før det ble Vebjørn drept, også det et forståelig valg, så det var for så vidt ikke så rart at Tuva kom til finalen.

Endret av Djækklåsst
  • Liker 9
Skrevet

Synes det var gøy sesong 2? Eller 3 når de var duo. 

Skrevet
Spoiler

Gratulerer til forræderne! 👏🏻

Ansiktet til Tor Håkon.. 🥺

• Liker 13
  • Hjerte 2
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (4 timer siden):
  Skjul innhold

Spoiler

Å si at ikke Rasmus har spilt bra er helt hinsides å melde. Forræder fra start til slutt, hatt en klar plan han har forklart over tid og fått alt til å gå den veien han ville. Når du kaller Tor-Håkon ubrukelig lojal, så må du jo skjønne at det er kred til forrædere som har klart å gjøre han hellig overbevist om at de er lojale. Anbefaler deg for øvrig å sjekke ut Rasmus sin tiktok hvor han forklarer valg og tankegang fra episode til episode. 

Dette var episk bra spilt og regissert av Rasmus fra start til slutt. Tipper Aslak approves 

• Liker 18
  • Nyttig 10
Skrevet
Anonym90059005 skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Å si at ikke Rasmus har spilt bra er helt hinsides å melde. Forræder fra start til slutt, hatt en klar plan han har forklart over tid og fått alt til å gå den veien han ville. Når du kaller Tor-Håkon ubrukelig lojal, så må du jo skjønne at det er kred til forrædere som har klart å gjøre han hellig overbevist om at de er lojale. Anbefaler deg for øvrig å sjekke ut Rasmus sin tiktok hvor han forklarer valg og tankegang fra episode til episode. 

Dette var episk bra spilt og regissert av Rasmus fra start til slutt. Tipper Aslak approves 

Spoiler

Helt klart. Men jeg er egentlig mer imponert over Espen i selve finalen. Nøkkelen for forræderne er at Espen holder maska så godt at ingen av de lojale mistenker ham. Om Sval (og Tuva) hadde lansert Rasmus & Espen som en alternativ forræder-duo, og argumentert for det ved f.eks det som skjedde rundt valg av å avsløre rolle, så kunne de kanskje fått Tor-Håkon med mot Rasmus i første eliminering. Men når Tuva og Sval i stedet går ut mot hverandre, så fremstår Sval som langt mer naturlig å stemme på for Tor-Håkon.

• Liker 3
Skrevet
Spoiler

Gratulerer til Forræderne :nordvesta:

• Liker 7
Skrevet

Hvem mener dere har vært den beste Forræderen til nå? 

Aslak Maurstad får min stemme.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Well played til forræderne. De lojale er som vanlig håpløse.

• Liker 1
Skrevet
Nowayback skrev (2 minutter siden):

Well played til forræderne. De lojale er som vanlig håpløse.

Har det vært en sesong hvor de lojale vant ? Tror foræderene har vunnet hver gang? 

Skrevet
FruR skrev (5 minutter siden):

Har det vært en sesong hvor de lojale vant ? Tror foræderene har vunnet hver gang? 

Nei, sesongen Oskar Westerlin var forræder så vant de lojale. 

Husker ikke navnet, men en kvinnelig komiker med trønder-dialekt var en av de lojale som vant.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er superskuffet over Espen! Var heeeelt sikker på at han kom til å kaste Rasmus under bussen og stikke av med det hele selv. Åååh, så frustrerende!

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...