Gå til innhold

Synet etter 45, er det vanlig?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de tre siste årene fått forverret syn ( jeg er 49). 

Har alltid tidligere hatt ekstremt godt syn. 

Nå har jeg fått briller og kontroll over øyesykdommer har ikke vist noe sykdom. 

Nå, når jeg ikke bruker briller selv med stor skrift, kjenner jeg at øynene blir slitne på kvelds tid. Kan starte bra, (men leser jeg lite skrift i en bok eller mobilen må jeg bruke briller). På mobilen eller på data, kan jeg lese uten briller, så lenge skriften ikke er liten, men når kvelden kommer blir ting mer og mer blurry, og slitsomt å se på. Da føler jeg jeg ikke lenger orker å stirre på skjerm og skrift ( blir dobbeltsyn liksom). 

Tidligere kunne jeg jobbe lenge. Nå sier synet liksom stopp, det er for mye. Så kan jeg få hodepine. 

Er dette sånn de fleste som har blitt langsynthet har det? Hørtes helt normalt ut for noen som er 50 ish?

Anonymkode: 05790...03b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt å bli mer langsynt når man nærmer seg 50.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du beskriver helt normale ting. Et tips er å ta på seg brillene lenge før det begynner å bli slitsomt å lese skriften. Ha de på fra starten av når du skal lese noe. Etter hvert vil du antageligvis merke at ting blir blurry på avstand som tv også, og da må du ha briller for det også. 

Ikke slit ut øynene før du må, bruk brillene du har fått hele tiden når du skal lese noe. Da blir du ikke så utslitt på kvelden og øynene fungerer kanskje ennå da.

Anonymkode: c6b96...c22

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...