AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Hei, jeg lurte på hvilke steder i Sarpsborg man burde holde seg unna og hvorfor? Anonymkode: bb6aa...865
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni Kjøpe bolig tenker du eller..? hadde absolutt valgt Kurland, evt øvre lande. Hadde unngått alt annet for å være ærlig. Anonymkode: 22f3b...267 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Østre bydel etter at det har blitt mørkt er greit å unngå. Anonymkode: 69965...c38 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #5 Skrevet 11. juni På dagtid er ingen områder skumle. Jeg hadde ikke gått i østre bydel eller Alvim alene etter det ble mørkt. Anonymkode: 8cd72...2b8
AnonymBruker Skrevet 11. juni #6 Skrevet 11. juni Hadde ungått alt annet enn kanskje ved Tunevannet igrunnen..Sarpsborg er shady Anonymkode: a8ba6...853 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #7 Skrevet 11. juni Det er ekstremt mye guttegjenger og narkomane i Sarpsborg. Jeg har sluttet å gå ut i mørket, som kvinne er det ikke trygt lenger Anonymkode: df0bd...802 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #8 Skrevet 11. juni Kommer an på bakgrunn for spørsmålet. Det er ingen no-go soner hvor det er farlig å oppholde seg. Skal man flytte hit med barn er det kanskje greit å holde seg unna sentrum, og området som grenser til skolekrets i sentrum. Den beste delen av Sarpsborg er Skjeberg. Anonymkode: 2cc14...abc
AnonymBruker Skrevet 11. juni #9 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (21 timer siden): Østre bydel etter at det har blitt mørkt er greit å unngå. Anonymkode: 69965...c38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde ikke gått i østre bydel eller Alvim alene etter det ble mørkt. Anonymkode: 8cd72...2b8 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde ungått alt annet enn kanskje ved Tunevannet igrunnen..Sarpsborg er shady Anonymkode: a8ba6...853 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er ekstremt mye guttegjenger og narkomane i Sarpsborg. Jeg har sluttet å gå ut i mørket, som kvinne er det ikke trygt lenger Anonymkode: df0bd...802 Er dette alvor? Er det slik i de andre småbyene i Østfold også? Anonymkode: abb14...f7e
AnonymBruker Skrevet 11. juni #10 Skrevet 11. juni Ville unngått hele Sarpsborg jeg... Anonymkode: d3638...b20
AnonymBruker Skrevet 11. juni #11 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er dette alvor? Er det slik i de andre småbyene i Østfold også? Anonymkode: abb14...f7e Hvor er du fra som kaller Fredrikstad som "småby"? Fra "verdensbyen" Stavanger kanskje? Ja,- de er mestre til å tro alt er størst og best der borte i "lille Danmark". Anonymkode: e30c4...2e2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #12 Skrevet 11. juni Jeg var sent en kveld etter klokka åtte i Fredrikstad og da var det fullt av gjenger ved butikken Normal. Kom meg fort unna der. Aldri sett andre steder sånn. Anonymkode: 77690...ac8 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni #13 Skrevet 11. juni Meg over. Rett etter at butikkene stengte. Var om sommeren så var lyst. Anonymkode: 77690...ac8
AnonymBruker Skrevet 11. juni #14 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er dette alvor? Er det slik i de andre småbyene i Østfold også? Anonymkode: abb14...f7e Nei. Anonymkode: b206c...7c1
ThereGoesBob Skrevet 11. juni #15 Skrevet 11. juni (endret) Hørt at det er mye klovneri borte ved sirkustomta. Ville nok ikke gått der på kveldstid Endret 11. juni av ThereGoesBob 1
Snok1 Skrevet 11. juni #16 Skrevet 11. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ville unngått hele Sarpsborg jeg... Anonymkode: d3638...b20 Jeg ville unngått Østfold. 1
Littelulla Skrevet 11. juni #17 Skrevet 11. juni Her var det mange rare svar. Det er mye her verk og skit som skjer over hele byen, men blind vold er det ikke mye av. Blottere i Landeparken og Kulåsparken er det med ujevne mellomrom. Mye rusk rundt som «alle andre» steder. Det største problemet i Sarp er kommuneøkonominog bomring. Der er høy andel av arbeidsledige og lavinntektsfamilier. Mange tilflyttede innvandrere. Skyhøye bokostnader som fortsetter å skyte i været. Det er også et stort mangfold av fritidsaktivitet og idrett for unge. Ren by, og vakkert blomsterhav i sentrum. Fryktelig stor variasjon i kvalitet på skoler. Variasjon i tilbud av aktiviteter for store og små. Ellers er det nærhet til det meste, men husk å tenke over kostnad for bompasseringer om du skal flytte hit. Jeg går mye tur på ulike plasser i byen på kveldstid og aldri følt meg utrygg. Ting skjer, ja, men sånn det blir framstilt her er da voldsomt så lugubert. Ville jeg anbefalt å flytte hit nå? Neh, antagelig ikke. Ikke med så elendig kommuneøkonomi. 3
K.B. Skrevet 11. juni #19 Skrevet 11. juni For noen dølle svar. Sarpsborg er et trygt sted. Som i alle byer, så finnes det narkomane og tull, men Sarpsborg skiller seg ikke ut på noen negativ måte når det kommer til det å være en utrygg by. Handlegata er døende, det er helt klart og det er trist å se og det er noen slitne områder her og der, men også mange flotte områder. 1 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå