AnonymBruker Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Jeg forstår at høytidsdager har sin plass, men at andre pinsedag skal stoppe alt av arbeid føles som et unødvendig tidssløseri. Ingen andre enn svært religiøse feirer pinse, vi har ingen folkefest rundt disse dagene, likevel stenger hele landet ned som om det var jul og påske. For meg som ønsker å bruke tiden effektivt blir dette en påtvunget pause som verken gagner produktiviteten eller motivasjonen. I tillegg fører stengte butikker og begrenset drift til at ferskvarer går til spille fordi de ikke kan selges i tide – et meningsløst matsvinn i en tid der bærekraft burde være viktigere enn gamle tradisjoner som har gått ut på dato. Er det på tide å revurdere hvilke dager som faktisk bør være helligdager? Anonymkode: d3078...1fa 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni Hva er det du ikke får gjort i dag da? Anonymkode: 52656...83f 10 6
Kålrota Skrevet 9. juni #3 Skrevet 9. juni Må du være effektiv 24/7, så trenger du kanskje enda mer å roe ned? Jeg får gjort mye i dag, skal gå tur i skogen, maler et rom, rydder i klesskapet. Det finnes mye fornuftig å ta seg til. 14 10
AnonymBruker Skrevet 9. juni #4 Skrevet 9. juni Til dels enig, men jeg liker lønna på røde dager. Ønsker påska bort da. Ingen bryr seg om han Jesus-typen lenger. Påska blir utelukkende brukt av rottefamilier som tror de skal kose seg på hytta. Men igjen, så er det god lønn da. Anonymkode: c3e05...735 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #5 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det du ikke får gjort i dag da? Anonymkode: 52656...83f I hjemmet: alt som bråker, og jeg får ikke handlet inn det jeg trenger. På jobb får jeg ikke gjort noe siden mine medarbeidere som jeg er avhengig av er fraværende, og kunder og klienter dukker ikke opp. Anonymkode: d3078...1fa
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni Kålrota skrev (1 minutt siden): Må du være effektiv 24/7, så trenger du kanskje enda mer å roe ned? Jeg får gjort mye i dag, skal gå tur i skogen, maler et rom, rydder i klesskapet. Det finnes mye fornuftig å ta seg til. Herregud så nedlatende du er. Jeg er et voksent, ansvarlig menneske og klarer fint selv å regulere mitt eget effektivitetsnivå, jeg trenger ikke staten til å roe meg ned med tvang. Anonymkode: d3078...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #8 Skrevet 9. juni Kålrota skrev (1 minutt siden): Du kan jo handle inn i forkant? Og det har jeg, men det ble spurt om hva jeg ikke kan. Anonymkode: d3078...1fa
AnonymBruker Skrevet 9. juni #9 Skrevet 9. juni Ikke det du sier, men jeg vil likevel påpeke at vi har få helligdager sammenlignet med andre land. Vi er langt ned på lista. De nordiske landene regnes for å være veldig effektive på jobben, så det er nok godt at vi disse dagene. Anonymkode: d1201...5a1 2 9
AnonymBruker Skrevet 9. juni #10 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I hjemmet: alt som bråker, og jeg får ikke handlet inn det jeg trenger. På jobb får jeg ikke gjort noe siden mine medarbeidere som jeg er avhengig av er fraværende, og kunder og klienter dukker ikke opp. Anonymkode: d3078...1fa Men du som er så forbaska effektiv klarer vel å planlegge innkjøpene dine i forkant? Anonymkode: c3e05...735 10 6
AnonymBruker Skrevet 9. juni #11 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): I hjemmet: alt som bråker, og jeg får ikke handlet inn det jeg trenger. På jobb får jeg ikke gjort noe siden mine medarbeidere som jeg er avhengig av er fraværende, og kunder og klienter dukker ikke opp. Anonymkode: d3078...1fa Handle inn får en gjøre på forhånd Du hadde vel død hvis du hadde levd på 80 tallet. Der jeg bodde butikk mandag til fredag 10 til 17, lørdager og søndager stengt. Etterhvert åpent til 18 , lørdag 10 til 14 Har du ikke klart å handle fordi butikk er stengt i 2 dager, ja da er en... håpløs. Og det å kunne ta noen pauser slik i hverdagen er bra. Få deg en hobby Anonymkode: 98021...1a5 6 5
AnonymBruker Skrevet 9. juni #12 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ikke det du sier, men jeg vil likevel påpeke at vi har få helligdager sammenlignet med andre land. Vi er langt ned på lista. De nordiske landene regnes for å være veldig effektive på jobben, så det er nok godt at vi disse dagene. Anonymkode: d1201...5a1 Vi hadde vært bedre tjent med å føye rød-dagene sammen i ei ekstra ferieuke man kan ta ut når man selv ønsker. At man får gjøre som man vil og ikke blir tvunget til noe er et stort poeng her. Og så vil heller ikke hele samfunnet stenge ned samtidig. De fleste bedrifter klarer seg godt ei uke med lavere bemanning. Anonymkode: d3078...1fa 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #13 Skrevet 9. juni Selv er jeg veldig glad i pinse, påske osv. Det kommer så godt med å få jobbet alle disse røde dagene. Mye billigere for meg å heller ta fri andre ganger en disse røde dagene💰💵 Anonymkode: 95249...bd7
AnonymBruker Skrevet 9. juni #14 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men du som er så forbaska effektiv klarer vel å planlegge innkjøpene dine i forkant? Anonymkode: c3e05...735 Jeg har planlagt, det ble spurt om hva jeg ikke kan gjøre i dag. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Handle inn får en gjøre på forhånd Du hadde vel død hvis du hadde levd på 80 tallet. Der jeg bodde butikk mandag til fredag 10 til 17, lørdager og søndager stengt. Etterhvert åpent til 18 , lørdag 10 til 14 Har du ikke klart å handle fordi butikk er stengt i 2 dager, ja da er en... håpløs. Og det å kunne ta noen pauser slik i hverdagen er bra. Få deg en hobby Anonymkode: 98021...1a5 Jeg trenger ingen til å stenge butikker for meg så jeg får tatt meg en pause. Anonymkode: d3078...1fa
AnonymBruker Skrevet 9. juni #15 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): I hjemmet: alt som bråker, og jeg får ikke handlet inn det jeg trenger. På jobb får jeg ikke gjort noe siden mine medarbeidere som jeg er avhengig av er fraværende, og kunder og klienter dukker ikke opp. Anonymkode: d3078...1fa Har du virkelig ingen oppgaver du kan gjøre selvstendig? Jeg skjønner jo at dette er en tullepost, men synes ikke du skal spøke med fridagene. Husk at danskene mistet jo nettopp en fridag. Anonymkode: b806a...f11 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #16 Skrevet 9. juni Jeg elsker at det er fri i dag. Er så sliten og teller dager til ferie, så fantastisk godt at denne uka bare har fire arbeidsdager. Anonymkode: 61280...857 4 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #17 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Handle inn får en gjøre på forhånd Du hadde vel død hvis du hadde levd på 80 tallet. Der jeg bodde butikk mandag til fredag 10 til 17, lørdager og søndager stengt. Etterhvert åpent til 18 , lørdag 10 til 14 Har du ikke klart å handle fordi butikk er stengt i 2 dager, ja da er en... håpløs. Og det å kunne ta noen pauser slik i hverdagen er bra. Få deg en hobby Anonymkode: 98021...1a5 *dødd Anonymkode: c8506...185
AnonymBruker Skrevet 9. juni #18 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Til dels enig, men jeg liker lønna på røde dager. Ønsker påska bort da. Ingen bryr seg om han Jesus-typen lenger. Påska blir utelukkende brukt av rottefamilier som tror de skal kose seg på hytta. Men igjen, så er det god lønn da. Anonymkode: c3e05...735 Ja, ferie er virkelig grusomt. Anonymkode: b806a...f11 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #19 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du virkelig ingen oppgaver du kan gjøre selvstendig? Jeg skjønner jo at dette er en tullepost, men synes ikke du skal spøke med fridagene. Husk at danskene mistet jo nettopp en fridag. Anonymkode: b806a...f11 Jeg har virkelig ingen oppgaver jeg kan gjøre selvstendig som min arbeidsgiver er villig til å betale overtidstillegg for at jeg skal utføre. Dette er ikke en tulletråd. Hvis du hadde lest den hadde du sett at jeg foreslo å flytte fridagene inn i en ekstra ferieuke. Anonymkode: d3078...1fa
Kålrota Skrevet 9. juni #20 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Herregud så nedlatende du er. Jeg er et voksent, ansvarlig menneske og klarer fint selv å regulere mitt eget effektivitetsnivå, jeg trenger ikke staten til å roe meg ned med tvang. Anonymkode: d3078...1fa Det er du som er nedlatende, vel? Du ser ned på konseptet å slappe av, roe ned og kose seg med familie/venner. Det eneste som fungerer er å jobbe. Jeg er uenig. 4 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå