AnonymBruker Skrevet 9. juni #41 Skrevet 9. juni Damen bak er en idiot. Hvis hun ikke klarer å få tak i en slik pinne er hun ikke nærme nok til å legge varer på båndet heller. Hun åpnet også munnen for å klage, og de rundt henne fikk dermed bekreftet at hun er en idiot. Anonymkode: cad80...8bc 2
Chiubi Skrevet 9. juni #42 Skrevet 9. juni Det er en selvfølge at man legger vareskiller bak varene sine. Det er jo en beskjed til kassapersonalet; "dette er mine varer, dette skal du slå inn på min regning". 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni #44 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg er vant med det fra andre land, og ser at stadig flere gjør det her hjemme også. Nordmenn er generelt veldig dårlig på etikette. Anonymkode: 860c0...de0 Det er jo ikke etikette hvis det ikke er vanlig. Jeg opplever svært sjeldent at noen legger skillepinne bak varene sine, så hadde ikke visst at dette var en greie, hvis jeg ikke hadde lest om det her på KG. Anonymkode: 80b73...5c5 4
AnonymBruker Skrevet 9. juni #45 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg legger alltid skillebrikke bak mine egne varer, selv om det ikke er noen bak meg i køa. Den skillebrikken gjør at båndet ikke ‘ruller videre’ når jeg er ferdig med mine varer, og sparer den ansatte for en ‘handling’. Og er det noen bak meg, så sikrer det meg mot at det ansatte feilaktig får med en vare for mye, og tid med å flytte den tilbake til neste kunde, osv. En mikrohandling, som er positiv for både meg og ansatt Anonymkode: 58cfa...b1e Jeg spør fordi jeg ikke vet, selv om jeg ser spørsmålet kanskje kan leses i en annen tone enn ment 😳 Jeg handler mest på tider med få kunder i butikken, og det er ofte ingen bak meg i kassa. Er det mer jobb å stoppe båndet enn å legge en skillepinne tilbake i renna? Jeg prøver å ta slike små hensyn der jeg kan, som å vende strekkode opp eller ut og legge varene på rekke slik det er vanlig i Sverige. Anonymkode: 2c318...6f5
AnonymBruker Skrevet 9. juni #46 Skrevet 9. juni Jeg kan legge både foran og bak, koster meg lite og tenker ikke over at de foran var uhøflige eller frekke. Gjør det som er nødvendig rett og slett. Anonymkode: c3b91...764 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #47 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje det var den samme damen som prøvde å korrigere hu som ville bruke «feil» pantemaskin Anonymkode: 6deb9...605 Haha! Det er visst vanskeligere enn jeg trodde å navigere seg i matbutikk enn jeg trodde. Jeg tipper neste tråd vil handle (🤣) om handlevogner Anonymkode: f42f0...61f
AnonymBruker Skrevet 9. juni #48 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det mer jobb å stoppe båndet enn å legge en skillepinne tilbake i renna? Anonymkode: 2c318...6f5 Det vet jeg ikke, men jeg har sett at de ansatte selv legger på en skillepinne for å stoppe båndet, i stedet for å trykke på knappen. To trykk (av og på) mot å flytte skillepinnen kan jo ha noe med fingre/ledd å gjøre også, for alt jeg vet. Som sagt, jeg har bare lagt merke til det, så da gjør jeg det nå automatisk Anonymkode: 58cfa...b1e 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #49 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det er jo ikke etikette hvis det ikke er vanlig. Jeg opplever svært sjeldent at noen legger skillepinne bak varene sine, så hadde ikke visst at dette var en greie, hvis jeg ikke hadde lest om det her på KG. Anonymkode: 80b73...5c5 Nettopp! Selvfølgelig er ikke dette etikette. Det blir ikke etikette bare fordi jeg gjør noe jeg mener er lurt. Her er det ingen regler, hverken den ene eller andre veien. Anonymkode: cad80...8bc 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #50 Skrevet 9. juni Det skal sandelig ikke være enkelt ! Først skal man legge på i rett rekkefølge, så skal man løpe bak kassa og pakke varer mens kassepersonen slår inn varene og så skal man løpe foran for å legge på skillepinnen igjen. Og for ikke å glemme man skal kaste alle varer fort ned i posen så ingen får spolert dagen fordi jeg er treg!? Ikke lett å være menneske om man skal følge alle uskrevne regler så jeg gjør det på min måte. Og i en fart så jeg får tid til å veksle noen ord med naboen i køa og kassadama. Mens jeg står og venter mens varer slåes inn har jeg god tid til både skillepinne foran og bak og til å se mennesket som sitter i kassa. Jeg kan ikke forholde meg til andre sine regler jeg, slik stress er ikke for meg! Anonymkode: 72a0c...584
Phoenix Heart Skrevet 9. juni #51 Skrevet 9. juni LeannahDL skrev (3 timer siden): Jeg legger alltid en skillepinne bak varene mine. For meg er det helt naturlig. Ser ikke problemet. Samme her. Syns TS lager et problem av ingenting. 5
k4ren Skrevet 9. juni #52 Skrevet 9. juni Supernaut skrev (6 timer siden): Sto i butikken i dag, la varene på båndet, OG la en skillebrikke mellom kunden foran sine varer og mine varer – som et ansvarlig menneske. Damen bak meg: «Du kunne jo lagt en bak også.» Unnskyld meg – siden når er jeg ansvarlig for å skille hennes varer fra mine? Er det ikke logisk at hun legger brikken foran sine egne varer? Nei men det er lov å følge med og tenke litt på egenhånd. Ligger det ikke skiller mellom varene, legger man på, enten man er foran eller bak. 2 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #53 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Her i Stavanger er det ikke vanlig å legge på skillepinne, så når folk gjør det takker jeg faktisk. Det er som noen nevnte en mikrohandling som gjør alles liv bedre. Og ja, jeg er fra Oslo der alle gjør det. Men voksenkjeft for ikke å legge det på ... #jisses Anonymkode: 5fac0...a98 Jeg bor også i Stavanger, og det vanlig jo. Anonymkode: 01fe5...a92 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #54 Skrevet 9. juni Vil ikke betale for andres varer, så jeg legger skillebrikke både foran og bak mine varer dersom der er nok skillebrikker. Ser ikke at det kan være noe å " krangle" om. Hadde noen snakket til meg slik på butikken, har jo den personen bare vist at han/ hun er tåpelig. Heldigvis ikke mitt problem. Anonymkode: d7759...54e 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #55 Skrevet 9. juni Det koster meg lite og legge en bak om det er nok pinner da, men som oftes gjør jeg det. Der mange faktisk setter pris på det og jeg står jo oftest veien også så ikke bare og strekke seg etter en når jeg er ferdig. Koster det virkelige så mye og være litt grei liksom? Det er ikke min oppgave så da gjør jeg det ikke, tenk om alle tenker sånn da blir vi tilslutt egosentrisk personer som er mere opptatt av at alt skal være helt rettferdig en og vise sånne små ting i hverdagen Anonymkode: bd15e...6b7 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #56 Skrevet 9. juni Oi, jeg har aldri lagt bak mine egne varer tror jeg. Har liksom bare tenkt på å legge den på før jeg begynner å legge på mine egne ting bak noen andres ting. Har aldri tenkt over at noen kunne bli fornærmet for at jeg ikke legger på når jeg er ferdig med å legge på mine varer... Tror jeg nesten aldri har opplevd at noen andre gjør det heller... Beklager herved til dem som står bak meg i køen, og skal definitivt prøve å huske det neste gang jeg er i butikken! Anonymkode: 007d3...33c
AnonymBruker Skrevet 9. juni #57 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Legger alltid en bak mine varer, for det er mye vanskeligere for personen bak meg i køen å nå frem til den. Anonymkode: 7edf2...496 Samme her, legger både foran og bak. Tenker ikke over at jeg gjør det engang, faller helt naturlig. Er vel ikke vist å lage innlegg om det her 😂😅 Anonymkode: b6035...766 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #58 Skrevet 9. juni Supernaut skrev (6 timer siden): Sto i butikken i dag, la varene på båndet, OG la en skillebrikke mellom kunden foran sine varer og mine varer – som et ansvarlig menneske. Damen bak meg: «Du kunne jo lagt en bak også.» Unnskyld meg – siden når er jeg ansvarlig for å skille hennes varer fra mine? Er det ikke logisk at hun legger brikken foran sine egne varer? Da ville jeg lagt en der og smilt - siden det virker være så vanskelig for deg å passe dine egne varer kan jeg selvsagt hjelpe deg med det så du får en fin dag videre.. 😇 Anonymkode: 268b7...822
Perine Skrevet 9. juni #59 Skrevet 9. juni Å legge skilleklossen etter sine egne varer kan forhindre både stress og irritasjon i butikken. Det gjør jeg helt automatisk hvis det er kø. Da unngår man jo at de begynner å slå inn neste kundes varer før de er ferdige med meg. Det kan jeg huske at skjedd en gang for noen år siden. Da måtte jeg jo gi beskjed, og kassebetjeningen fikk en ekstrajobb med å korrigere. Ikke noe kjekt for neste kunde heller. Det er slike små, hverdagslige rutiner som ikke koster noen anstrengelse å gjøre 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #60 Skrevet 9. juni Supernaut skrev (6 timer siden): Sto i butikken i dag, la varene på båndet, OG la en skillebrikke mellom kunden foran sine varer og mine varer – som et ansvarlig menneske. Damen bak meg: «Du kunne jo lagt en bak også.» Unnskyld meg – siden når er jeg ansvarlig for å skille hennes varer fra mine? Er det ikke logisk at hun legger brikken foran sine egne varer? I går var det etikette i pantekøen, som var problemet. Nå er neste hverdagsproblem skillelinje på kassabåndet? Nei, de der bakteriebomber tar vi ikke i, kassapersonen får klare å følge med på mellomrommet mellom varene, eller spørre. Og andre får legge på skillelinjene om de vil. Problemet løst; gå i selvbetjeningskassene, der er renholdet bedre. Anonymkode: 3acc6...207
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå