Supernaut Skrevet 9. juni #1 Skrevet 9. juni Sto i butikken i dag, la varene på båndet, OG la en skillebrikke mellom kunden foran sine varer og mine varer – som et ansvarlig menneske. Damen bak meg: «Du kunne jo lagt en bak også.» Unnskyld meg – siden når er jeg ansvarlig for å skille hennes varer fra mine? Er det ikke logisk at hun legger brikken foran sine egne varer? 12 1
Octopus Skrevet 9. juni #2 Skrevet 9. juni Det er jo hyggelig å legge en bak hvis det står noen der. Men hvis jeg står bak noen som ikke gjør det, kunne det ikke falle meg inn og etterlyse det. Ofte er det ikke nok skillebrikker heller i kassa, så man må uansett vente til kasserer starter med varene. 43 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #3 Skrevet 9. juni Hun tenkte nok at når du først var igang med å ordne med disse skillene, så kunne du lagt en bak også. Jeg gjør det rett som det er, for å være grei. Hadde nok ikke tatt det like ille opp som deg... Anonymkode: 12c27...0b3 25 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #4 Skrevet 9. juni Veldig rart av deg å ikke legge bak også synes jeg da. Anonymkode: 0143a...bcf 33 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #5 Skrevet 9. juni Jeg anser det egentlig som litt "skikk og bruk" å legge på en skillepinne bak mine varer om det står noen bak en. Jeg ville aldri sagt noe om det til den foran meg. Her jeg bor nå er det ofte bare 2 pinner tilgjengelig. Jeg går ikke helt opp i ryggen på den som betaler, og da er det vanskelig å strekke seg forbi meg for å få tak i en pinne. Det gjør det enklere og raskere for alle om en pinne ligger klar så nestemann kan begynne å legge sitt på båndet. Før jeg flyttet hit bodde jeg i Oslo. Der la de fleste på pinne etter sine varer. Anonymkode: 2c318...6f5 20 3
Eva-Lena Skrevet 9. juni #6 Skrevet 9. juni Supernaut skrev (1 time siden): Sto i butikken i dag, la varene på båndet, OG la en skillebrikke mellom kunden foran sine varer og mine varer – som et ansvarlig menneske. Damen bak meg: «Du kunne jo lagt en bak også.» Unnskyld meg – siden når er jeg ansvarlig for å skille hennes varer fra mine? Er det ikke logisk at hun legger brikken foran sine egne varer? Du må for all del aldri finne på å legge den pinnen ETTER dine varer. Skulle bare mangle å overlate en så stor og krevende jobb til deg. 18
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni Supernaut skrev (1 time siden): Sto i butikken i dag, la varene på båndet, OG la en skillebrikke mellom kunden foran sine varer og mine varer – som et ansvarlig menneske. Damen bak meg: «Du kunne jo lagt en bak også.» Unnskyld meg – siden når er jeg ansvarlig for å skille hennes varer fra mine? Er det ikke logisk at hun legger brikken foran sine egne varer? Jeg legger skillebrikken på før jeg legger opp mine varer, tenker det er neste kunde som skal legge på brikken før dennes varer legges opp. Burde ikke være så vanskelig dette. Anonymkode: 339bc...932 11
AnonymBruker Skrevet 9. juni #8 Skrevet 9. juni Kanskje det var den samme damen som prøvde å korrigere hu som ville bruke «feil» pantemaskin Anonymkode: 6deb9...605 5 1 11
AnonymBruker Skrevet 9. juni #9 Skrevet 9. juni Jeg legger alltid skillebrikke bak mine egne varer, selv om det ikke er noen bak meg i køa. Den skillebrikken gjør at båndet ikke ‘ruller videre’ når jeg er ferdig med mine varer, og sparer den ansatte for en ‘handling’. Og er det noen bak meg, så sikrer det meg mot at det ansatte feilaktig får med en vare for mye, og tid med å flytte den tilbake til neste kunde, osv. En mikrohandling, som er positiv for både meg og ansatt Anonymkode: 58cfa...b1e 13 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #10 Skrevet 9. juni For meg er det helt naturlig å legge på skillepinnen når jeg er ferdig med å legge mine varer på båndet. Jeg er jo nærmere skillepinnene enn det kunden bak meg er. Det er en liten, men hyggelig gest å anerkjenne den bak meg i køen, og denne får da også ofte begynt tidligere å legge fra seg varene sine. Det flyter bedre om man legger på skillepinnen etter sine varer. Anonymkode: 038f8...e9a 28 2
LeannahDL Skrevet 9. juni #11 Skrevet 9. juni Jeg legger alltid en skillepinne bak varene mine. For meg er det helt naturlig. Ser ikke problemet. 15
AnonymBruker Skrevet 9. juni #12 Skrevet 9. juni Jeg legger også alltid på bak varene mine. Oftere dét enn at jeg legger foran mine, for jeg sørger for nok avstand mellom varene til at det ikke misforstås. I Danmark er det veldig tydelig skikk og bruk, og man fremstår som direkte frekk hvis man ikke legger bak for neste. Anonymkode: 6a9db...ecf 12 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #13 Skrevet 9. juni Så lenge det står noen bak meg i kassa legger jeg alltid på en pinne bak mine varer. For meg er det en selvfølge Anonymkode: 4a8d7...1ad 7
AnonymBruker Skrevet 9. juni #14 Skrevet 9. juni Jeg legger alltid skillebrikke bak varene mine. Tenker det er god folkeskikk og en grei ting å gjøre Anonymkode: 27c02...453 10
Brunhilde Skrevet 9. juni #15 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg legger også alltid på bak varene mine. Oftere dét enn at jeg legger foran mine, for jeg sørger for nok avstand mellom varene til at det ikke misforstås. I Danmark er det veldig tydelig skikk og bruk, og man fremstår som direkte frekk hvis man ikke legger bak for neste. Anonymkode: 6a9db...ecf Dette gikk jeg inn i tråden for å skrive! 👍 Jeg legger alltid skillepinne etter varene mine, det gjør flyten i kassen mye bedre. 14
AnonymBruker Skrevet 9. juni #16 Skrevet 9. juni Legger alltid en bak mine varer, for det er mye vanskeligere for personen bak meg i køen å nå frem til den. Anonymkode: 7edf2...496 12 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #18 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg legger også alltid på bak varene mine. Oftere dét enn at jeg legger foran mine, for jeg sørger for nok avstand mellom varene til at det ikke misforstås. I Danmark er det veldig tydelig skikk og bruk, og man fremstår som direkte frekk hvis man ikke legger bak for neste. Anonymkode: 6a9db...ecf Samme i Italia. Anonymkode: 78812...d2b 9
AnonymBruker Skrevet 9. juni #19 Skrevet 9. juni Helt enig. Jeg liker å ha rutiner ved handling, det innebærer å legge en skiller forran mine varer, ikke bak. Det blir feil i faste rutiner. Ja, har litt diagnoser.. Anonymkode: cbd79...b36
AnonymBruker Skrevet 9. juni #20 Skrevet 9. juni Var det enkelt for henne å få tak i skillepinne da, eller stod du litt i veien? Jeg hadde nok ikke laget en sak ut av det, men det er mye ryddigere å legge skillepinne bak sine egne varer. Det er du som vet når du er ferdig å legge på varer, og det er du som har pinnen lettest tilgjengelig. Anonymkode: 4edd5...c7e 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå