Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Supernaut skrev (3 timer siden):

Sto i butikken i dag, la varene på båndet, OG la en skillebrikke mellom kunden foran sine varer og mine varer – som et ansvarlig menneske.

Damen bak meg: «Du kunne jo lagt en bak også.»

Unnskyld meg – siden når er jeg ansvarlig for å skille hennes varer fra mine? Er det ikke logisk at hun legger brikken foran sine egne varer?

Jeg pleier å legge bak varene mine også om det står noen bak. Synes det er veldig greit om andre gjør det når de står foran meg. Men er ikke noe jeg etterlyser som denne damen her 😅

Anonymkode: 28079...f4c

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger alltid bak hvis det er nok pinner.

Anonymkode: 5b675...03b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig skikk og bruk å legge skillepinne bak varene sine. 

Anonymkode: 42640...fa3

• Liker 2
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger alltid bak varene mine, i blant glemmer jeg. Kassene ved butikken min er ganske smale så personen bak meg kommer ikke til skillepinnene en gang hvis de har handlevogn. 

Anonymkode: 61e5e...672

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det rareste her er at du tror det er en brikke 

Anonymkode: 7e0cd...0d6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Her i Stavanger er det ikke vanlig å legge på skillepinne, så når folk gjør det takker jeg faktisk. Det er som noen nevnte en mikrohandling som gjør alles liv bedre. Og ja, jeg er fra Oslo der alle gjør det. 

Men voksenkjeft for ikke å legge det på ... #jisses 

Anonymkode: 5fac0...a98

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Helt enig. Jeg liker å ha rutiner ved handling, det innebærer å legge en skiller forran mine varer, ikke bak. Det blir feil i faste rutiner. Ja, har litt diagnoser..

Anonymkode: cbd79...b36

Da kan du lage en ny fast rutine hvor du legger en bak også. Du klarer det! 

Det fremstår uhøflig og egoistisk å ikke legge en pinne bak varene sine.

Anonymkode: 5092d...cad

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Legger alltid skillepinne bak varene mine. I butikkene jeg handler i, er det ofte vanskelig å få tak på skillepinne for de som står bak meg, pga plassering under hylle/trangt. Koster meg da ingenting å hjelpe til. Ærlig talt... 

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

For meg er det helt naturlig å legge på skillepinnen når jeg er ferdig med å legge mine varer på båndet. Jeg er jo nærmere skillepinnene enn det kunden bak meg er. Det er en liten, men hyggelig gest å anerkjenne den bak meg i køen, og denne får da også ofte begynt tidligere å legge fra seg varene sine. Det flyter bedre om man legger på skillepinnen etter sine varer.

Anonymkode: 038f8...e9a

Akkurat, det gjør også jeg av samme grunn. 

Anonymkode: 107f9...07c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Samme i Italia. 

Anonymkode: 78812...d2b

Og Sverige! I Sverige skal man også legge varene en og en på båndet og strekkoden på en måte så det blir minst mulig slitasje på håndleddet til den som sitter i kassa. Så, man skal legge BAK seg. 

Anonymkode: 4b7ce...583

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tenkt at jeg er uhøflig når jeg ikke legger skillepinne bak varene.Men har aldri sett andre gjøre det heller.

Anonymkode: f0ff3...610

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanlig skikk i Finland også.

Jeg legger alltid skillepinne bak mine varer. Koster meg absolutt ingenting å gjøre det. Liker å vite at mine varer ikke blir blandet med noen andres og jeg liker å være hyggelig med andre og det er ofte lettere for meg enn den bak.

Anonymkode: d3be2...1cf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg legger alltid skillebrikke bak mine egne varer, selv om det ikke er noen bak meg i køa. 
Den skillebrikken gjør at båndet ikke ‘ruller videre’ når jeg er ferdig med mine varer, og sparer den ansatte for en ‘handling’. 
Og er det noen bak meg, så sikrer det meg mot at det ansatte feilaktig får med en vare for mye, og tid med å flytte den tilbake til neste kunde, osv. 

En mikrohandling, som er positiv for både meg og ansatt

Anonymkode: 58cfa...b1e

Jeg gjør det samme. Legger alltid brikken der når jeg er ferdig å legge på båndet. 

Anonymkode: 860c0...de0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg legger alltid skillepinnen bak mine varer, og stort sett så har den foran meg gjort det samme.

Anonymkode: 905b0...a69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri sett at noen legger på en sånn brikke når de er FERDIGE med å legge på varene sine? Det er jo nestemann som gjør det. 

Anonymkode: 3b6ba...008

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

TS, jeg håper du la på skillepinnen og sa - med et smil - til damen i det hun begynte å legge sine varer på båndet: "Ikke glem skillepinnen, da"🙂

Anonymkode: 47b08...ae2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Aldri sett at noen legger på en sånn brikke når de er FERDIGE med å legge på varene sine? Det er jo nestemann som gjør det. 

Anonymkode: 3b6ba...008

Jeg er vant med det fra andre land, og ser at stadig flere gjør det her hjemme også. Nordmenn er generelt veldig dårlig på etikette. 

Anonymkode: 860c0...de0

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Legger jeg alltid på for de bak. Slipper de å tenke.

Anonymkode: 13a4c...3da

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Legger alltid pinne bak varene mine. Det gir tydelig signal til den neste i køen om at han/hun kan begynne å legge på sine. Og jeg kan begynne å pakke varene mine i stedet for å stå og passe på at ikke neste kundes varer blir slått inn sammen med mine. Det er nemlig mange som ikke legger pinne foran varene sine. Noen gjør det til og med bevisst for å skape kaos mens en annen stikker av med varer som jeg har betalt for. Det oppdaget jeg en gang jeg kom hjem etter en slik episode, og de dyreste varene ikke var i handlenettet.

Anonymkode: c6935...f32

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Så du vil heller ha et fremmede menneske som trykker seg oppi deg for å få tak i en skillepinne fremfor å bare gjøre det ENKELT for alle og legge den der selv?!

Anonymkode: 7adfe...77d

• Liker 8
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...