Gå til innhold

Livsstilsdagbok

datajente

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bra jobbet!  :klappe:

Sviket deg med trening i går, men jeg skal i dag altså. Helt sikkert!

Ikke ha dårlig samvittighet for jeg har virkelig bare gitt opp treningen til fordel for jobbing denne uken. Natt til i går sov jeg forsåvidt så dårlig så arbeidsdagen i går var ubrukelig, og jeg gikk tidlig hjem, lagde deilig middag og koste meg sammen med kjæresten min istedet.

Jeg har dårlig samvittighet ovenfor kjæresten min i dag. Er litt for streng mot han noen ganger. Stakkars gutt... han er jo så god! Uff... skamme meg, og skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke si sånt, da kan jeg finne på å bruke det som unnskyldning. En annen god unnskyldning er "æsj, det er jo påske snart likevel, og da får jeg ikke trent uansett, så noen dager fra eller til..."

Men det er godt å slappe av og kose seg med en spesiell da. Og kanskje særlig når man jobber ekstra hardt og lenge om dagene. Her i huset er det også sånn for tiden. Når kvelden kommer gidder vi knapt nok (noen ganger gidder vi ikke i det hele tatt) å rydde opp etter oss. Det er ikke noe kjekt verken å stå opp til det eller prøve å lage neste middag i rotet vårt, så vi gleder oss til vi får hodet over vannet igjen. Snart påske nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på ferie i gamlebyen min. Hadde en artig bytur med venninnene mine i går, og i ettermiddag kommer min kjære på besøk og blir i noen dager. Jeg gleder meg!

Jeg overnattet hos kjæresten hjemme hos foreldrene hans fra fredag til lørdag. Det var så fantastisk koselig! Foreldrene hans er så artige, velreflekterte og imøtekommende. Det var så fin avslappet stemning. Det var veldig fint å bli bedre kjent med dem.

Jeg merker at det går bedre og bedre med kjæresten ettersom vi blir bedre kjent med hverandre. Det tar lang tid å bli trygg på hverandre siden vi ikke har kjent hverandre mer enn 7 mnd og er veldig forskjellige personlighetstyper både med tanke på preferanser og kommunikasjonsmønster. I det siste har jeg begynt å snakke med han om dette og heller tulle og le litt av det i situasjoner da vi begge merker det, enn å irritere meg. Her må vi nok lære oss å akseptere og lære oss hverandres preferanser og uttrykksformer, og inngå komprimisser. I går snakket jeg med venninnen min som på mange måter er lik meg med tanke på at vi begge tar lang tid på å ta avgjørelser fordi det er viktig for oss at slikt gjøres på et godt grunnlag. Videre er begge to sammen med en som liker å bare ta det "første og beste" for å bli ferdig med det. Venninnen min fortalte at det er litt problematisk, men at det ikke er kritisk for forholdet. Kanskje dette er en gutteting??? At gutter liker å ta "det første og beste"???

Hos kjæresten i helga så vi på fotoalbum. Han var så kjekk på bildene, og jeg kunne tydelig se hvorfor jeg falt så pladask for han. Jeg ville falt for han for flere år siden om jeg bare traff han før. Så fikk jeg jo se bilder av familien hans, og følte at jeg kjente han litt bedre.

Videre, planla vi å dra på musikkfestival(er) til sommern, og besøke min søster, som bor i utlandet. Jeg gleder meg!

Treningen har uteblitt totalt nå. :forvirret: Jeg sitter og lurer på om jeg skal komme meg på treningsstudio eller gå en tur, men jeg vil helst gå sammen med kjæresten når han kommer... eller kanskje bare vente litt til... :P Jeg er nødt til å komme i gang med treningen igjen neste uke. Uff... kroppen min forfaller jo om jeg ikke gjør det. Dessuten får jeg det så mye bedre med meg selv når jeg trener. Kostholdet er jeg blitt flinkere med da. Jeg anstrenger meg ikke stort, men spiser meg bare ikke stappmett lenger og jeg unngår søtsaker. Heldigvis er ikke kjæresten så glad i slikkeri, så da blir jeg ikke utsatt for fristelser så ofte.

Endret av datajente
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom med en påske-:klem!

Du dropper vel ikke all trening i påsken?

Joda, jeg har kuttet ut alt! I går gikk jeg og kjæresten en tur på hans initiativ. Ellers har vi sittet altfor mye stille og jeg har lagt på meg ytligere to kilo!!! DVS 4 kg opp siden 1.mars. Det skal jo sies at jeg virkelig har spist alt jeg har lystet i påsken og kost meg veldig. Nå må jeg virkelig ta meg sammen og gjøre radikale endriger i kostholdet og treningsvanene. Heldigvis virker kjæresten interessert i å gjøre det samme, og det kan vil nok gjøre det mye lettere for meg om vi kan gå turer sammen. I dag er det supert vær, så kanskje vi får gått oss en tur i dag.

I går satt jeg og vurderte forholdet til meg og kjæresten, og tenkte igjennom både positive og negative trekk. Det endte med en konklusjon om at jeg virkelig vil satse. Jeg har troen på oss, og det er veldig deilig. Vi har så mye godt sammen og det er så mange uforklarelige faktorer mellom oss, som jeg aldri har opplevd før. Hovedutfordringen vår er kommunikasjon. Det må vi jobbe med.

Tidligere har jeg hatt så mye kaos i tilværelsen min pga at jeg har vært usikker på framtiden, arbeidet og kjæresten. Nå er det er som jeg har funnet roen, og det er så inderlig godt... :) Ro er visst mye viktigere for meg enn jeg har vært bevisst på tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Du vet, at du har gått opp i vekt etter at du ble sammen med kjæresten din tyder bra for forholdet. Det virker som om de fleste går opp 5-10-15 kilo når de møter "den rette". Har vel kanskje litt med at man heller vil være hjemme og kose seg sammen enn å bare lage kjedelig "slankemat" og trene.

Men nå er påska over, og våren er i full gang. Jeg har ikke kommet i gang med trening igjen, så du er velkommen til å gi meg et spark bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...