AnonymBruker Skrevet 8. juni #1 Skrevet 8. juni Skal ha med vafler til et arrangement. Det skal være både tapas og noe søtsaker/bakst. Det blir mange. Lurer derfor på om jeg skal legge vaffler i stabler, eller dele opp og dandere på fat? Lager jeg stabel kan det raskt gå tomt når de første forsyner seg, for jeg kan ikke steke enorme mengder vafler. Hvis jeg deler opp, ville dere hatt brunost og syltetøy på siden eller fylt noen med brunost, noen uten og feks et par typer syltetøy på siden? Anonymkode: 1296b...64f
AnonymBruker Skrevet 8. juni #2 Skrevet 8. juni Mengden er jo det samme om de ligger i stabel, eller dandert på fat? For du tenker vel ikke en sabel med hele plater uansett? Skulle jeg servert, så hadde jeg smurt halvparten med brunost og halvparten med hvitost, og lagt dem pent på fat Anonymkode: b72a5...631 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni #3 Skrevet 8. juni Jeg ville smurt en del med smør (ikke margarin!) og brunost, lagt de dobbelt så de er klare til å forsyne seg med. Til de andre ville jeg hatt syltetøy og rømme ved siden av. Vafler går det mye av, så ikke steke opp mange plater. Anonymkode: f9ff5...487 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #4 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville smurt en del med smør (ikke margarin!) og brunost, lagt de dobbelt så de er klare til å forsyne seg med. Til de andre ville jeg hatt syltetøy og rømme ved siden av. Vafler går det mye av, så ikke steke opp mange plater. Anonymkode: f9ff5...487 Stek opp masse, skulle det stå🙈 Anonymkode: f9ff5...487 1
Illuminatum Skrevet 8. juni #5 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mengden er jo det samme om de ligger i stabel, eller dandert på fat? For du tenker vel ikke en sabel med hele plater uansett? Skulle jeg servert, så hadde jeg smurt halvparten med brunost og halvparten med hvitost, og lagt dem pent på fat Anonymkode: b72a5...631 Hvitost på vafler? Tror jeg aldri har sett det. 13 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #6 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mengden er jo det samme om de ligger i stabel, eller dandert på fat? For du tenker vel ikke en sabel med hele plater uansett? Skulle jeg servert, så hadde jeg smurt halvparten med brunost og halvparten med hvitost, og lagt dem pent på fat Anonymkode: b72a5...631 Vafler med hvitost?! Til ts: Ville ha delt opp i hjerter og dandert på fat, satt fram syltetøy så folk kan forsyne seg selv. Legger du frem hele plater tar folk ei pkate, legger du frem oppdelte hjerter tar folk kanskje 2. Anonymkode: 018da...623 6 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni #7 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mengden er jo det samme om de ligger i stabel, eller dandert på fat? For du tenker vel ikke en sabel med hele plater uansett? Skulle jeg servert, så hadde jeg smurt halvparten med brunost og halvparten med hvitost, og lagt dem pent på fat Anonymkode: b72a5...631 Hvitost??? Aldri hørt om på vaffel. Mange liker den uten noe, men man må regne flere vafler per person uansett ts.. Anonymkode: 45e58...277 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #8 Skrevet 8. juni Tipper syltetøy er mest populært? Selv foretrekker jeg brunost. Sukker og smør er en vinner blant barna, men jeg vet ikke om voksne liker det? Tja.. smør noen ferdig med smør og brunost og ha en god stabel ferdig til å forsyne seg av for de som vil ha på syltetøy? Blir vel bare gris med ferdigsmurt syltetøy Aldri fått servert vafler med gulost. Har smurt meg vafler fra søndag til nista og hatt på ost og skinke, og det er jo godt. Men neppe noe folk forsyner seg av. Så ville ikke hatt på guolst. (Eller hvitost for de som kaller det det) Anonymkode: 1b27d...951
AnonymBruker Skrevet 8. juni #9 Skrevet 8. juni Aha, jeg fikk ikke med meg at spm var om du skal dele opp. Jeg synes det ser pent ut med hele plate. Ser absolutt poenget med at en hel plate kan være mye når det er mye mat å velge i. Så ville delt opp noen ,og hatt noen hele. Så kan folk ta det de vil. Anonymkode: 1b27d...951
AnonymBruker Skrevet 8. juni #10 Skrevet 8. juni Hvitost er helt vanlig i Trøndelag i allefall 🤣 Og veldig godt på 🤣 Anonymkode: b72a5...631 2 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni #11 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvitost er helt vanlig i Trøndelag i allefall 🤣 Og veldig godt på 🤣 Anonymkode: b72a5...631 Ja, det er veldig vanlig på vaffel, spiste det sist i går 😁 Anonymkode: 63eca...22f
AnonymBruker Skrevet 9. juni #12 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Skal ha med vafler til et arrangement. Det skal være både tapas og noe søtsaker/bakst. Det blir mange. Lurer derfor på om jeg skal legge vaffler i stabler, eller dele opp og dandere på fat? Lager jeg stabel kan det raskt gå tomt når de første forsyner seg, for jeg kan ikke steke enorme mengder vafler. Hvis jeg deler opp, ville dere hatt brunost og syltetøy på siden eller fylt noen med brunost, noen uten og feks et par typer syltetøy på siden? Anonymkode: 1296b...64f Server de hele i stabel. Smør, sukker, brunost, syltetøy og rømme ved siden av. Du steker en plate pr person, i tillegg tll ca 20% ekstra. Anonymkode: a0c26...257 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #13 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Server de hele i stabel. Smør, sukker, brunost, syltetøy og rømme ved siden av. Du steker en plate pr person, i tillegg tll ca 20% ekstra. Anonymkode: a0c26...257 Det kommer 150stk... Anonymkode: 1296b...64f 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #14 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja, det er veldig vanlig på vaffel, spiste det sist i går 😁 Anonymkode: 63eca...22f Jeg spiser også det, og hvitost på boller , det er kjempegodt 😊. Jeg ville nok bare laget en stabel, vanlige folk tar vel bare 1 uansett, og hvis det er mange andre retter i tillegg, så går det nok fint uansett. Blir det tomt ,så blir det tomt. Anonymkode: 77e82...945
AnonymBruker Skrevet 9. juni #15 Skrevet 9. juni jeg legger det bare på fat og setter fra smør, sukker, brunost, rømme, syltetøy Anonymkode: bd9e5...edf 1
Knutekålmor85 Skrevet 9. juni #16 Skrevet 9. juni Gjør det enkelt. Del opp i hjerter. Stek nok til å fylle et stort fat, men før du fyller fatet, sett en god skål med godt syltetøy i midten av fatet, og fyll på rundt. Alle varianter med ost, smør og sukker, rømme osv kan du spare til de gangene vafler er hovedretten, eller det er et mindre selskap. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni #17 Skrevet 9. juni Når jeg steker vafler spiser jeg dem med smør, hvitost og en klatt jordbærsyltetøy. Kjøper jeg et sted som ikke har skjønt det med hvitost blir det kun smør og syltetøy. Det trenger ikke være ekte smør for min del, bare det er lett å smøre på. Hvordan du serverer tenker jeg kan avhenge litt av hva slags jern du har. Mitt gamle jern stekte to plater om gangen, men de var ganske små. Siden hver plate var fire hjerter ville jeg delt i to om jeg skulle sette frem til mange. Mitt nye jern steker en stor plate med seks hjerter, med den ville det vært innafor å dele opp i enkelthjerter. Så er det jo greit å bare la folk klatte på smør, ost og/eller syltetøy selv. Kanskje det også begrenser hvor grådige man er, fremfor å bare slenge frem labben og nappe til seg en i farta? 😅 Anonymkode: de6f2...1e5
AnonymBruker Skrevet 9. juni #18 Skrevet 9. juni Illuminatum skrev (13 timer siden): Hvitost på vafler? Tror jeg aldri har sett det. Det er knallgodt, men det aller beste er å ha raspet ost i røren og steke vaffelen med ost i. Anonymkode: e810c...8f6 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #19 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skulle jeg servert, så hadde jeg smurt halvparten med brunost og halvparten med hvitost, og lagt dem pent på fat Er det noen som spiser vafler med hvitost? Hva er det forresten, smøreost eller gulost? Høres pyton ut uansett. Anonymkode: 8cb64...edd
AnonymBruker Skrevet 9. juni #20 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (13 timer siden): Skal ha med vafler til et arrangement. Det skal være både tapas og noe søtsaker/bakst. Det blir mange. Lurer derfor på om jeg skal legge vaffler i stabler, eller dele opp og dandere på fat? Lager jeg stabel kan det raskt gå tomt når de første forsyner seg, for jeg kan ikke steke enorme mengder vafler. Hvis jeg deler opp, ville dere hatt brunost og syltetøy på siden eller fylt noen med brunost, noen uten og feks et par typer syltetøy på siden? Anonymkode: 1296b...64f Del platene opp i hjerter, enkelt vaffel. Og legg de på rekke og rad litt opp på hverandre på fat. Skal du legge alle vaffelplatene opp på hverandre, i stabel, så forsvinner vaflene før du får sukk for deg. Deler du de opp forstår de fleste at det er eller to til hver, ikke en hel plate. I tillegg står ikke folk da og fingrer på vafler andre skal spise når de skal forsyne seg med mindre enn en hel plate. Noen vil ha smør på andre ikke. Brunost på vaffel? 🤮 Anonymkode: 7d0c8...b92 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå