AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #1 Skrevet 8. juni 2025 Er det noen som har fått mindre toleranse for lyder, misfoni, når de har passert en viss alder? Jeg reagerte ikke på slik før men nå får jeg helt fnatt av spiselyder, ungeskrik og mange andre lyder. Det har sikkert ligget latent før men så kommer det nå men hadde vært artig og hørt om andre har fått det mer med årene. Anonymkode: 0df06...d0f 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #2 Skrevet 8. juni 2025 Min misofoni mtp spiselyder, klokker som tikker, kremting osv, har vært veldig sterkt siden ungdomstiden. Andre lyder som plystring kom sterkere senere. Etterhvert som nervesystem ble mer overbelastet så tålte jeg andre lyder mindre og mindre. Jeg blir nok ikke mer preget av spiselyder nå enn for 30 år siden, men jeg har større vansker med å late som jeg tåler det, slik at jeg kan bli mer synlig sint. Anonymkode: c863a...24c
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #3 Skrevet 8. juni 2025 Jeg takler ikke konstante lyder om natten som feks brusende bekk/elv eller air condition . Får ikke sove og blir veldig stresset. Anonymkode: 8e069...3d6
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #4 Skrevet 8. juni 2025 Ja, jeg har fått mer misofoni på mine "eldre" dager. Lurer litt på om jeg bare er litt mer sur og stressa og PMSete enn jeg var da jeg var yngre 😅 For jeg merker jo det går litt på dagsform og humør, noen ganger bryr det meg ikke noe særlig, andre ganger har jeg lyst til å slå til sidemannen på bussen som sitter og trekker snørra hele turen. Anonymkode: bc1c1...5dd
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #5 Skrevet 8. juni 2025 Blir det verre? Jeg er kun 21 år og synes allerede det er ille nok. Anonymkode: 8bea6...89d
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #6 Skrevet 8. juni 2025 Jeg har fått stadig mer misofoni når det kommer til store mengder barn, slik som i jobben min, der det ofte er tynne barnestemmer som roper i stedet for å snakke. Både i grupper og alene. Det kan virke som at dagens barn blir programmert til å rope i stedet for å snakke. Innestemme er visst fremmedord i heimen, og dette tar de med seg på skolen. Jeg tror mange barn ikke når frem til foreldrene sine uten å heve stemmen, og da blir det normalstemmen som de bruker også i kommunikasjon med andre. Jeg har fra før misofoni når det kommer til skjærende lyder som f.eks. brannalarmer, skoleklokka, og generelt høy-pitchede lyder i musikk og div. apparater (sirkelsag, f.eks. ). Uansett: dette holder på å ødelegge meg totalt, og jeg vurderer å bli ufør hvis jeg ikke får færre timer i hel klasse neste skoleår. Må samtidig nevne at jeg har tinnitus og bruker høreapparater med maskering for å roe ned brusinga i hodet i løpet av arbeidsdagen. Anonymkode: 08284...8a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå