Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på om noen har fått eller vet sånn ca når feriepenger av dagpenger blir utbetalt i juni? Skal på ferie og hadde vært kjekt å vite om det kom helt i slutten eller før den 20.Juni. Om noen har fått hadde det vært fint å vite. Står at det kommer i løpet av juni men kanskje noen sitter på «inside information» 

AnonymBruker
Skrevet

Mener de kom i slutten av juni i fjor, altså etter den 20. Så tror ikke du kan regne med å få de før den 20.

Fikk feriepenger fra sykepenger av NAV, og disse kom i mai. Mener jeg fikk utbetalt det rundt den 22.mai

Anonymkode: e3417...631

AnonymBruker
Skrevet

Kan nesten garantere deg at ingen har fått disse feriepengene fra dagpenger enda.

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke feriepenger på dagpenger 

AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (4 minutter siden):

Feriepenger

For å få ferietillegg må du ha fått dagpenger i mer enn 8 uker for året før. 

Ferietillegget er 9,5 prosent av dagpengene du mottok året før. 

Du får som hovedregel ferietillegget ditt utbetalt i juni.

Anonymkode: 03b35...cc6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Chiubi skrev (59 minutter siden):

Joda det er det, de innførte det etter koronanedstengingen året etterpå, tanken var vel at siden så mange var pemittert og arbeidsledige det året så ville de gi feriepenger av dagpenger for å stimulere til kjøpekraft. De trengte bedriftene. Så har de bare beholdt det. Synest det er bra.

• Liker 3
Skrevet

Mange som har fått det i dag 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Polli88 skrev (7 minutter siden):

Mange som har fått det i dag 😊

Underskriver den😊

Anonymkode: 28a86...fb0

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Underskriver den😊

Anonymkode: 28a86...fb0

Du har også fått? 

Skrevet

De som har fått det i dag, fikk dere også den vanlige dagpengeutbetalingen i dag?

Jeg fikk utbetalingsmelding i dag, men det gjaldt sykepenger som kom 22 mai. Mens jeg også venter på ferietillegget fra dagpenger, men veldig rart det ikke kom i dag om mange andre fikk.

Så lurer på om det har sammenheng om man får det når de får de vanlige dagpengene sine, i forhold til sånne som meg som ikke har dagpenger lenger, men opparbeidet seg dagpenger i fjor(7 månede med dagpenger) og at de da kommer på en annen, felles dato.

Skrevet
doffen123 skrev (16 timer siden):

De som har fått det i dag, fikk dere også den vanlige dagpengeutbetalingen i dag?

Jeg fikk utbetalingsmelding i dag, men det gjaldt sykepenger som kom 22 mai. Mens jeg også venter på ferietillegget fra dagpenger, men veldig rart det ikke kom i dag om mange andre fikk.

Så lurer på om det har sammenheng om man får det når de får de vanlige dagpengene sine, i forhold til sånne som meg som ikke har dagpenger lenger, men opparbeidet seg dagpenger i fjor(7 månede med dagpenger) og at de da kommer på en annen, felles dato.

Kan være. De fikk vedtak først og utbetaling i går. Jeg har ikke fått noen av delene. Jeg har heller ikke dagpenger lenger. Nav sa de ikke opererte med en fast dato.

Skrevet
Polli88 skrev (3 timer siden):

Kan være. De fikk vedtak først og utbetaling i går. Jeg har ikke fått noen av delene. Jeg har heller ikke dagpenger lenger. Nav sa de ikke opererte med en fast dato.

Fikk selv feriepenger den 20 juni i 2023, da hadde jeg dagpenger, men kom ikke på noen dato der jeg også fikk vanlige dagpenger. Men nå skjedde det i 24 og nå i år sannsynligvis. Håper for guds skyld de kommer uansett når det skulle være.

De operer nok ikke med en fast dato utad, men innad i systemet så er det nok klart. Det er vel forskjeller i utbetalingene som dette som gjør at de ikke går ut med det for da vil folk forvente å få det akkurat til den dagen.

Skrevet
doffen123 skrev (21 minutter siden):

Fikk selv feriepenger den 20 juni i 2023, da hadde jeg dagpenger, men kom ikke på noen dato der jeg også fikk vanlige dagpenger. Men nå skjedde det i 24 og nå i år sannsynligvis. Håper for guds skyld de kommer uansett når det skulle være.

De operer nok ikke med en fast dato utad, men innad i systemet så er det nok klart. Det er vel forskjeller i utbetalingene som dette som gjør at de ikke går ut med det for da vil folk forvente å få det akkurat til den dagen.

Ok, skjønner. I fjor fikk jeg de 10.Juni så håpet de kom samme dato i år. Vi får oppdatere hverandre her om noen av oss hører noe eller mottar. 

Skrevet

Følger denne

Anonymkode: 5e661...d4d

Skrevet

I fjor kom de 10.juni.

Anonymkode: 10c70...410

Annonse
Skrevet

Ikke noe på utbetalinger idag heller… Kan ikke huske om pengene lå til utbetaling før vedtaket ifjor. Får håpe det kommer neste uke da😊

Anonymkode: ee373...756

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Ikke noe på utbetalinger idag heller… Kan ikke huske om pengene lå til utbetaling før vedtaket ifjor. Får håpe det kommer neste uke da😊

Anonymkode: ee373...756

I fjor kom utbetalingen før vedtaket til meg, men bare en halv dag før 🙂

Ingenting her heller enda. Skulle gjerne hatt de for tre dager siden ja!

Fredag den 13 i dag, da kommer det nok ikke! :D

Skrevet
doffen123 skrev (5 timer siden):

I fjor kom utbetalingen før vedtaket til meg, men bare en halv dag før 🙂

Ingenting her heller enda. Skulle gjerne hatt de for tre dager siden ja!

Fredag den 13 i dag, da kommer det nok ikke! :D

Ingenting her heller. Det blir kanskje utbetalt i puljer. Så var vinde uheldige nå. Får håpe det kommer neste uke da 😕

Skrevet
Polli88 skrev (48 minutter siden):

Ingenting her heller. Det blir kanskje utbetalt i puljer. Så var vinde uheldige nå. Får håpe det kommer neste uke da 😕

Jeg tipper det blir 19-20 juni for de som ikke har fått enda.

Skrevet
Polli88 skrev (På 13.6.2025 den 14.34):

Jeg tok feil, det står nå til utbetaling i dag for min del i hvertfall :))

(Eller det står 15 som var i går, men kommer jo da seff i dag)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...