Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Du kunne jo ha startet med den lille maskinen. Når den store ble ledig så kunne du ha tatt resten i den store om du har dårlig tid. Du hadde rekket å pantet mye i stedet for å vente på den store. 

Snakk om å lage store problemer utav ingenting 🙄

Anonymkode: bda10...ffe

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du kunne jo ha startet med den lille maskinen. Når den store ble ledig så kunne du ha tatt resten i den store om du har dårlig tid. Du hadde rekket å pantet mye i stedet for å vente på den store. 

Snakk om å lage store problemer utav ingenting 🙄

Å tenk på all den tiden i livet ts har kastet bort på å ville pante i sin foretrukne maskin, for ikke å snakke om all den bortkastede tiden og internett plassen vi har brukt på denne tullete tråden :sukk:

k4ren skrev (16 minutter siden):

Haha misforstår du med vilje nå eller? Jeg sa jeg hadde 2, ingen problem for meg å ta dem med ut igjen til en annen dag. Det var ikke meg selv jeg tenkte på, det var de stakkars butikkansatte som sprang beina av seg for å ekspedere kunder i alle kasser, pakket ned frukt og blomster osv for i tillegg å hjelpe disse pantende tidstyvene som gjerne kunne tatt dette en annen dag. Dårlig planlegging, de var de egoistiske her. Jeg bare observerte.

For noen år siden, stod det store lapper om at vi tar ikke pant pinseaften, eller påskeaften inneklemt dager etter 17. mai ol. 
Nettopp av hensyn til at de ansatte skulle være færre på jobb, og butikkene var fulle av handlende kunder. 

Og vask er påbudt ved alle panteautomater. Men det e rikke påbudt å bruke den. 

Anonymkode: 521d9...aca

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at når jeg kommer med en søppelsekk med pant (for det hender faktisk) så har jeg stort sett 1,5-litere oppi der. Da går det faktisk fortere for meg å bruke manuell maskin enn den som man putter hele sekken oppi på en gang. Har begynt samtidig med folk flere ganger og blitt ferdig før.

Du var frekk, TS. Hva du tenker kan ingen styre, men hold deg for god til å si det høyt!

Anonymkode: acd9a...282

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke en uskreven regel. 

Anonymkode: d1480...e37

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

For noen år siden, stod det store lapper om at vi tar ikke pant pinseaften, eller påskeaften inneklemt dager etter 17. mai ol. 
Nettopp av hensyn til at de ansatte skulle være færre på jobb, og butikkene var fulle av handlende kunder. 

Anonymkode: 521d9...aca

Det hørtes veldig fornuftig ut, de var nok kloke av skade, muligens hadde sjefene selv vært på jobb den dagen et tidligere år for å forstå at man må sette inn tiltak til verks 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tror reglene er sånn:

Om du kun har to bæreposer med pant og det er kø på flermater så skal du bruke enkeltmater, med mindre:

• Du kun har småbokser, da vil antallet rettferdigjøre bruk av flermater
  • Du har en blanding av store og små flasker/bokser, og volumet av småbokser overgår volumet av 1,5 liters flasker
  • At panten som du har medbrakt er klissete og det ikke finnes vaskemuligheter på stedet eller engangshansker.
  • At det står en person lenger frem enn deg i køen, som har mindre volum enn deg, da plikter han å gå til enkeltmater før deg.
  • Men volumregelen ovenfor gjelder ikke visst han foran deg kan påvise at han skal pante flere antall enheter enn deg.
  • Ved likt volum så avgjøres prioritet ved å telle antall enheter.

Anonymkode: 8c9ad...185

Haha! Jeg hadde definitivt gått til den man kan tømme nedi uansett! Så fikk du stå der å være snurt. 

Anonymkode: 9ffa4...98e

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Nærbutikken min har en sånn stor pantemaskin man kan helle en sekk med pant inn i og en vanlig man mater en og en flaske/boks inn i.

I dag hadde jeg med meg tre fulle søppelsekker med pant. Foran meg i køen stod en dame som hadde to bæreposer. Da jeg kom var begge pantemaskinene opptatt. Den til å mate en og en flaske i ble først ledig, og jeg ble overrasket da damen foran meg ikke gikk dit siden hun bare hadde et par bæreposer som det jo går kjapt å mate inn i maskinen og han som brukte den som tar hele sekker fortsatt hadde en sekk og et par poser å helle inn.

Jeg gjorde henne høflig oppmerksom på at den var ledig og hun sa irritert hun ventet på den andre. Jeg svarte at siden hun bare hadde et par poser ville det jo gå kjappere å bruke den ledige maskinen enn å vente på at den store pantemaskinen skulle bli ledig siden han som brukte den fortsatt hadde en sekk og et par poser å helle inn. Hun svarte at hun gadd ikke stå og mate maskinen og at jeg kunne jo bare bruke den om jeg hadde det så travelt.

Altså, er det ikke en uskreven regel at de som har mengder med pant bruker de store pantemaskinene man kan helle sekkevis med pant inn i bruker dem og de som har en pose eller to bruker de vanlige man mater en og en flaske/boks inn i? Er jeg helt på viddene her?

Anonymkode: f77eb...e00

Du vet intet om den kvinnen, jeg velger konsekvent helle i automaten pga den repeterende øvelsen med en og en flaske gjør at skuldrene mine begynner å verke

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tror reglene er sånn:

Om du kun har to bæreposer med pant og det er kø på flermater så skal du bruke enkeltmater, med mindre:

• Du kun har småbokser, da vil antallet rettferdigjøre bruk av flermater
  • Du har en blanding av store og små flasker/bokser, og volumet av småbokser overgår volumet av 1,5 liters flasker
  • At panten som du har medbrakt er klissete og det ikke finnes vaskemuligheter på stedet eller engangshansker.
  • At det står en person lenger frem enn deg i køen, som har mindre volum enn deg, da plikter han å gå til enkeltmater før deg.
  • Men volumregelen ovenfor gjelder ikke visst han foran deg kan påvise at han skal pante flere antall enheter enn deg.
  • Ved likt volum så avgjøres prioritet ved å telle antall enheter.

Anonymkode: 8c9ad...185

Tror de reglene kun er dine egne

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
visp skrev (4 timer siden):

Det er egentlig helt sjukt å drikke så mye drit som gjør at det blir søppelsekker med panteflasker. Du burde jo egentlig ta den som blir matet med en og en flaske så du kan reflektere litt over mengdene. 

Ikke nødvendigvis sånn at alle som panter har drukket alkohol panten selv.

Jeg har barn som samler, når vi er på tur, og da blir det fort endel pant

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, om man skulle snakke om noen uskreven regel ville jeg heller hatt en regel som sa at en som kommer med flere sekker må ta en liten pause hvis det kommer en stakkar bak med en liten pose. Det har jeg aldri opplevd, MEN jeg har ikke kranglet eller diskutert på det, når den med sekkene tross alt var foran i køen. 

Anonymkode: a9013...96b

Jeg gjør det, og slipper gjerne folk forbi nettopp pga jeg har store mengder 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes de som kommer med digre sekker for å pante midt i rushet i butikken er super frekke! I tillegg ser det så sykt trashy ut. Skjønner denne damen godt. 

Anonymkode: 39042...01d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det skulle lages en panteregel, burde det være at man ikke venter med å pante til man har tre sekker med pant! Så utrolig irriterende å havne bak de som okkuperer maskinen i lange tider.

Men nei, det er ingen regler. Hvis noen har lyst til å bruke den store får de gjøre det. Kan hende de synes den er gøy, at den er mer lettvinn, kanskje de har fysiske plager du ikke ser, som gjør at det er mer vanskelig eller smertefullt å legge inn flasker en og en.

Jeg bruker den iblant med lite pant fordi det er lettvint, og fordi noen av manuellmaterne er så utrolig kresne på hva og hvordan de vil ta imot flasker at jeg orker ikke krangle med de. Men jeg gidder aldri stå i lang kø med lite pant hvis materen er ledig, det gidder jeg ikke. Men man kan ikke nekte andre å gjøre det. Og jeg hadde neppe blitt spesielt blid heller på noen som skal legge seg borti hvilken maskin jeg velger. Hadde nok fått et svar som ikke var noe å legge i minneboka.

Anonymkode: 0055c...7cf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

You guys are nuts 😅😅

Anonymkode: aa944...f0c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

To poser med flakser tar jo evigheter når man mater maskinen 

Anonymkode: efa20...231

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

To poser med flakser tar jo evigheter når man mater maskinen 

Anonymkode: efa20...231

Da er du unormalt treg. 

• Liker 5
Annonse
Skrevet

Hvorfor angripe TS? Det blir gjort i de fleste tråder, av folk som gjemmer seg bak AnonymBruker.

* Noen mener hun skal slutte å drikke så mye som må pantes, men hvem vet hvor lenge hun har ventet før hun pantet.

*Noen mener at hun ikke skal samle opp så mye før hun panter, samtidig som de klager på at hun legger seg borti hva andre gjør. Dessuten når man vet det er en sånn som tar en hel sekk, så tar folk med sekker.

* Hun som bare har et par poser hadde gjort unna pantinga mye raskere om hun hadde brukt den som var ledig OG hun kunne ha vasket hendene etterpå om hun var så fisefin/hadde grisete flasker og bokser.

Det er sjelden enkelt å være TS her på KG! Man kan diskutere men ikke være ufin og gå i samla flokk

AnonymBruker
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (2 timer siden):

Du vet intet om den kvinnen, jeg velger konsekvent helle i automaten pga den repeterende øvelsen med en og en flaske gjør at skuldrene mine begynner å verke

Ja,den kjenner jeg på også. 

Anonymkode: 9ffa4...98e

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er mye verre med folk med flere søppelsekker som okkuperer panteautomater hvor man bare kan putte på 1 og 1 flaske/boks

Anonymkode: 30453...a18

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ble det av ts?

Anonymkode: 9859c...6bd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg hadde hatt to bæreposer med pant og en bak meg i køen hadde tre søplesekker med pant, så hadde jeg vært grei hvis personen fremsto som en sliten far/mor, men ikke hvis det var «kids» som skulle pante etter en fest… mao hadde sett an situasjonen. 

Hvis personen bak meg i køen hadde oppfordret meg til å gå til matemaskinen, mens jeg selv var innstilt på å bruke «sleng alt oppi»-maskinen, så hadde jeg svart at jeg ønsket å vente til maskinen var ledig. Så til TS, ja, jeg synes du er på viddene. For deg ville det vel kun være snakk om å kanskje vente max 1 minutt ekstra? 

Anonymkode: df40e...819

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...