AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #41 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det minst sosialt aksepterte her er å komme med tre fulle søppelsekker med pant! Det er jo DU som er den irriterende personen i denne sammenhengen. På alle måter! Anonymkode: fab59...a6e Enig. Og spesielt på pinseaften når det allerede er kaos i butikkene. Slik panting bør tas på tidspunkt hvor det er lite trafikk. Anonymkode: 4f241...19a 6 3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #42 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enig. Og spesielt på pinseaften når det allerede er kaos i butikkene. Slik panting bør tas på tidspunkt hvor det er lite trafikk. Anonymkode: 4f241...19a Tenkte akkurat det samme, å velge akkurat pinseaften å pante 3 bossekker sekker med pant, også attpåtil klare å kritisere de foran deg i køen som har mindre pant om hvordan de skal pante... Anonymkode: d913a...5e0 1 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #43 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men, hun kan ha vært revmatiker, hatt store smerter og stive fingre som gjorde det mye enklere å bruke den man bare heller pant i, hun kan ha hatt nerveskader i armene etter en hvilken som helst ulykke, vonde skuldre, problemer med synet, svimmel og uvel som gjør det slitsomt å mate en og en flaske inn. Det kan være hundre grunner. Senk skuldrene og vent på andre, alle har sitt - og å mase på andre sånn skaper bare stress på sikt... 💓 Anonymkode: 5f239...235 Hun kan og, som flere antyder i andre innlegg, ha fobi mot å bli klissete/skitten på hendene, ha OCD eller hva det enn skulle være, dersom vi skal spekulere videre. Hun ville ikke gjøre noe annet enn stå fredelig og vente på tur, uten å bli kommandert eller belært av en fremmed besserwisser. Uansett grunn, voksne mennesker belærer ikke fremmede, voksne mennesker i skikk og bruk foran en panteautomat eller andre sammenhenger der man selv mener man vet alt og alltid vet best. Det er moralen i tråden her. Anonymkode: 521d9...aca 5 1
k4ren Skrevet 8. juni 2025 #44 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nærbutikken min har en sånn stor pantemaskin man kan helle en sekk med pant inn i og en vanlig man mater en og en flaske/boks inn i. I dag hadde jeg med meg tre fulle søppelsekker med pant. Foran meg i køen stod en dame som hadde to bæreposer. Da jeg kom var begge pantemaskinene opptatt. Den til å mate en og en flaske i ble først ledig, og jeg ble overrasket da damen foran meg ikke gikk dit siden hun bare hadde et par bæreposer som det jo går kjapt å mate inn i maskinen og han som brukte den som tar hele sekker fortsatt hadde en sekk og et par poser å helle inn. Jeg gjorde henne høflig oppmerksom på at den var ledig og hun sa irritert hun ventet på den andre. Jeg svarte at siden hun bare hadde et par poser ville det jo gå kjappere å bruke den ledige maskinen enn å vente på at den store pantemaskinen skulle bli ledig siden han som brukte den fortsatt hadde en sekk og et par poser å helle inn. Hun svarte at hun gadd ikke stå og mate maskinen og at jeg kunne jo bare bruke den om jeg hadde det så travelt. Altså, er det ikke en uskreven regel at de som har mengder med pant bruker de store pantemaskinene man kan helle sekkevis med pant inn i bruker dem og de som har en pose eller to bruker de vanlige man mater en og en flaske/boks inn i? Er jeg helt på viddene her? Anonymkode: f77eb...e00 Hvorfor velger dere å ta med sekkevis med pant akkurat den dagen butikken stenger 16 og de ansatte har nok å gjøre foruten å riste/skifte pantesekken? Pinseaften er en av de travleste dagene i dagligvaren. Ja jeg vet det er lov, er bare så høl i hue hver gang jeg ser dette. 7 1
BlackSunshine Skrevet 8. juni 2025 #45 Skrevet 8. juni 2025 Litt usikker på denne saken her. Men prinsipielt mener jeg at det er relevant å avklare litt regler rundt panting. Hva om jeg kom bak deg med 1 flaske (og det kun var 1 automat). Du har 2 søppelsekker. Jeg: "hei, kan jeg pante min flaske før deg please?". Hva svarer du? 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #46 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hun var frekk. Man går dit det blir ledig i stedet for å lage kø. Anonymkode: 5169b...88e Da kunne like gjerne ts gått dit da? Ts var jo drit frekk. Anonymkode: 09dee...c2c 3 1
k4ren Skrevet 8. juni 2025 #47 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tenkte akkurat det samme, å velge akkurat pinseaften å pante 3 bossekker sekker med pant, også attpåtil klare å kritisere de foran deg i køen som har mindre pant om hvordan de skal pante... Anonymkode: d913a...5e0 Jeg skulle pante to flasker lørdag, men måtte bare snu. Sto noen med et hav av søppelsekker foran meg i kø. Hørte dem snakke om at det var innsamling til now idrett, de hadde visst et digert lass til ute i hengeren. De skunne da for svarten ha ventet med dette til tirsdag, gjerne kveld etter rush hadde gitt seg! 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #48 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tror reglene er sånn: Om du kun har to bæreposer med pant og det er kø på flermater så skal du bruke enkeltmater, med mindre: Du kun har småbokser, da vil antallet rettferdigjøre bruk av flermater Du har en blanding av store og små flasker/bokser, og volumet av småbokser overgår volumet av 1,5 liters flasker At panten som du har medbrakt er klissete og det ikke finnes vaskemuligheter på stedet eller engangshansker. At det står en person lenger frem enn deg i køen, som har mindre volum enn deg, da plikter han å gå til enkeltmater før deg. Men volumregelen ovenfor gjelder ikke visst han foran deg kan påvise at han skal pante flere antall enheter enn deg. Ved likt volum så avgjøres prioritet ved å telle antall enheter. Anonymkode: 8c9ad...185 Jeg har cp, som går ut over finmotorikken slik jeg at sliter med og « enkeltmate « , og ble glad for disse nye automatene nå tørr jeg pante flaskene selv uten hjelp. men der er regler, jeg ikke kjente til, så jeg bruker dem ulovlig? Hvis noen kommer bak meg med mer pant må jeg bare gå? Anonymkode: 09dee...c2c 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #49 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvorfor panter du ikke oftere? Da slipper du å komme drassende med tre søppelsekker fulle av flasker og bokser. Det er heller ingen lover eller regler når det gjelder panting. Anonymkode: 6826f...b16 Og det er heller ingen regel hvor mye man kommer med. Anonymkode: b760f...6f3
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #50 Skrevet 8. juni 2025 k4ren skrev (3 minutter siden): Jeg skulle pante to flasker lørdag, men måtte bare snu. Sto noen med et hav av søppelsekker foran meg i kø. Hørte dem snakke om at det var innsamling til now idrett, de hadde visst et digert lass til ute i hengeren. De skunne da for svarten ha ventet med dette til tirsdag, gjerne kveld etter rush hadde gitt seg! Du tenker foreldre som jobber gratis i sin fritid for barnas idrett skal tilpasse seg deg og dine behov. Jau. Egoisme lenge leve Anonymkode: eadf9...ec5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #51 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du tenker foreldre som jobber gratis i sin fritid for barnas idrett skal tilpasse seg deg og dine behov. Jau. Egoisme lenge leve Anonymkode: eadf9...ec5 De valgte jo og gjøre det maks komplisert for seg selv, andre kunder og de ansatte. Nei, foreldre som jobber» gratis» i sin egen fritid for sine barn trenger ikke og lage kaos på pinseaften. Håper automaten ble full og de måtte gi opp, eller de forventet kanskje dobbelt bemanning i pinsen for og håndtere deres « gratis jobb «. Anonymkode: 09dee...c2c 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #52 Skrevet 8. juni 2025 BlackSunshine skrev (24 minutter siden): Litt usikker på denne saken her. Men prinsipielt mener jeg at det er relevant å avklare litt regler rundt panting. Hva om jeg kom bak deg med 1 flaske (og det kun var 1 automat). Du har 2 søppelsekker. Jeg: "hei, kan jeg pante min flaske før deg please?". Hva svarer du? Hva så om du står foran kassen med full handlevogn, og en annen kund kommer med en eller to varer, sliper du da den bak frem i køen? Eller står du på krava og sier jeg var her først? Og regler rundt panting? De eneste reglene som finnes er at pant skal i panteautomaten og ikke kastes i naturen. Anonymkode: 521d9...aca
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #53 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De valgte jo og gjøre det maks komplisert for seg selv, andre kunder og de ansatte. Nei, foreldre som jobber» gratis» i sin egen fritid for sine barn trenger ikke og lage kaos på pinseaften. Håper automaten ble full og de måtte gi opp, eller de forventet kanskje dobbelt bemanning i pinsen for og håndtere deres « gratis jobb «. Anonymkode: 09dee...c2c Det er ikke slik for alle at man kan velge når man gjør frivillig arbeid. Tirsdag har et av barna trening, onsdag har vi skoleavslutning, torsdag kulturskole-avslutning. Fredag går, men ikke akkurat en stille dag i butikken. Også er det lørdag igjen Anonymkode: eadf9...ec5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #54 Skrevet 8. juni 2025 Er da opp til kvinnen hvilken maskin hun vil bruke. Er så irriterende med slike som deg, hadde nok blitt stående der jeg var slik som hun gjorde. Man har jævlig lite å ta seg til om man skal stå å belære fremmede mennesker om hvilken pantemaskin de skal bruke, hun velger den hun foretrekker og så skal du innrette deg. Anonymkode: 1d5c1...889 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #55 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg har cp, som går ut over finmotorikken slik jeg at sliter med og « enkeltmate « , og ble glad for disse nye automatene nå tørr jeg pante flaskene selv uten hjelp. men der er regler, jeg ikke kjente til, så jeg bruker dem ulovlig? Hvis noen kommer bak meg med mer pant må jeg bare gå? Anonymkode: 09dee...c2c Nei, det er ikke noen regler du står i kø som alle andre og panter dine flasker 2 eller 100. Er bare sånne raringer her inne som lager masse rare regler. Panteregler er ikke traffikregler. OG skulle det være noen som har rett til å pante der så er det jo slike som deg som gjør det en kan for å være selvstendig i hverdagen. Anonymkode: 1d5c1...889 4
Hulderen Skrevet 8. juni 2025 #56 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har cp, som går ut over finmotorikken slik jeg at sliter med og « enkeltmate « , og ble glad for disse nye automatene nå tørr jeg pante flaskene selv uten hjelp. men der er regler, jeg ikke kjente til, så jeg bruker dem ulovlig? Hvis noen kommer bak meg med mer pant må jeg bare gå? Anonymkode: 09dee...c2c Nei, det er ingen slike regler. Den som skrev det bare spøker. Det ser du jo på graden av detaljer. At størrelsen på flaskene skulle avgjøre hvem som kom først, eller antallet? Neida. Den som kommer først panter først. Sånn er det bare. 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #57 Skrevet 8. juni 2025 Folk får bruke den maskinen de vil. Om jeg står der med fem søppelsekker med pant, så henger jeg meg ikke opp i om vedkommende foran meg har en pose eller to. Anonymkode: 4b0cf...48d
k4ren Skrevet 8. juni 2025 #58 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du tenker foreldre som jobber gratis i sin fritid for barnas idrett skal tilpasse seg deg og dine behov. Jau. Egoisme lenge leve Anonymkode: eadf9...ec5 Haha misforstår du med vilje nå eller? Jeg sa jeg hadde 2, ingen problem for meg å ta dem med ut igjen til en annen dag. Det var ikke meg selv jeg tenkte på, det var de stakkars butikkansatte som sprang beina av seg for å ekspedere kunder i alle kasser, pakket ned frukt og blomster osv for i tillegg å hjelpe disse pantende tidstyvene som gjerne kunne tatt dette en annen dag. Dårlig planlegging, de var de egoistiske her. Jeg bare observerte. 2
Hanne67 Skrevet 8. juni 2025 #59 Skrevet 8. juni 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så det er frekt å selv ville velge hvilken pantemaskin man ønsker å bruke? Selv synes jeg det er skikkelig ekkelt å dra opp en og en flaske, som kanskje er blitt klissete på grunn av bokser med brus som det har rent litt ut av. Hadde jeg hatt valget, ville jeg valgt en maskin der jeg bare tømte innholdet ut, og slapp å ta på hver flaske. Særlig der det ikke er vaskemuligheter. Synes ts burde forholde seg til at hun er etter denne damen i køen, og vente på sin tur. Anonymkode: 4269e...044 Ja, jeg synes det. Man går til den automaten som er ledig. Hun hadde spart mye tid på det også. Ved alle panteautomater er det vask slik at man får vasket seg på hendene etterpå.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2025 #60 Skrevet 8. juni 2025 Ja, du er fullstendig ute på viddene og vandrer! Jeg digger den maskinen man kan hive alt inni og står gjerne litt ekstra i kø for å bruke den! Om det er kø henvender jeg meg til den bak meg og sier at den kan mer enn gjerne ta den ledige automaten! Anonymkode: 29fbb...4fe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå