17.11 Skrevet søndag kl 05:40 #21 Skrevet søndag kl 05:40 Hun velger selv hvor hun vil pante, jeg er ikke enig i at det finnes uskrevne regler her. Pass på din egen pant. 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:43 #22 Skrevet søndag kl 05:43 Det er slike som ts som kommer med tre fulle søppelsekker med pant som bryter det jeg tenker er uskrevne panteregler. Vi andre må jo bare snu når det står slike folk i kø. Enten må du pante oftere eller så må du gjøre som @Virrevirrevapp skriver: Pant på et tidspunkt butikken er nesten tom for folk. Anonymkode: e8d12...9b7 29 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:44 #23 Skrevet søndag kl 05:44 Du ga deg ikke med å påpeke at det var en ledig automat, men måtte belære ytterligere. Klønete og unødvendig av deg, for damen hadde tross alt to poser med pant, ikke en enslig boks. Anonymkode: 5a4c0...a28 8 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 05:44 #24 Skrevet søndag kl 05:44 Jeg har erfart at dersom man er effektiv, så tar ikke den store pantemaskinen kortere tid enn den «vanlige». De gangene jeg panter i Sverige har jeg sett at jeg med mine 120 bokser panter tilnærmet like raskt som min kone, som velger den store maskinen med tilsvarende mengde bokser. Anonymkode: 9d1d0...270 3
jegerrinne Skrevet søndag kl 05:47 #25 Skrevet søndag kl 05:47 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har erfart at dersom man er effektiv, så tar ikke den store pantemaskinen kortere tid enn den «vanlige». De gangene jeg panter i Sverige har jeg sett at jeg med mine 120 bokser panter tilnærmet like raskt som min kone, som velger den store maskinen med tilsvarende mengde bokser. Anonymkode: 9d1d0...270 Det har vi erfart også
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:04 #26 Skrevet søndag kl 06:04 Er du seriøs? Jeg hadde oppfattet deg som ekstremt frekk. Du tror du har mer rett på flermateren fordi du har vært sløv og det har hopet seg opp sinnsyke mengder pant hos deg. To vanlige bæreposer, som hun andre hadde, er allikevel nok til at det er kjedelig å pante, så jeg skjønner godt at hun heller ville vente til hun kunne tømme alt oppi samtidig. Det er hun i sin fulle rett til. Du kunne også tatt den vanlige panteautomaten. Og et par tips til neste gang: 1. Pant jevnlig, så du ikke plutselig har to svære plastsekker med pant. 2. Ikke dra for å pante på et tidspunkt du ikke har tid/ork til å stå i kø. Det er alltid en mulighet for at du må det. Anonymkode: 4db9f...0b7 8 1
Brunhilde Skrevet søndag kl 06:11 #27 Skrevet søndag kl 06:11 (endret) Om du hadde sagt noe sånn til meg, så tror jeg ikke at jeg hadde giddet å svare en gang, og om jeg hadde svart ville det sannsynligvis vært noe i retning av "ja, jeg ser det, du må bare gå foran om du vil" 😉 Endret søndag kl 06:11 av Brunhilde 10
AnonymBruker Skrevet søndag kl 06:41 #28 Skrevet søndag kl 06:41 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nærbutikken min har en sånn stor pantemaskin man kan helle en sekk med pant inn i og en vanlig man mater en og en flaske/boks inn i. I dag hadde jeg med meg tre fulle søppelsekker med pant. Foran meg i køen stod en dame som hadde to bæreposer. Da jeg kom var begge pantemaskinene opptatt. Den til å mate en og en flaske i ble først ledig, og jeg ble overrasket da damen foran meg ikke gikk dit siden hun bare hadde et par bæreposer som det jo går kjapt å mate inn i maskinen og han som brukte den som tar hele sekker fortsatt hadde en sekk og et par poser å helle inn. Jeg gjorde henne høflig oppmerksom på at den var ledig og hun sa irritert hun ventet på den andre. Jeg svarte at siden hun bare hadde et par poser ville det jo gå kjappere å bruke den ledige maskinen enn å vente på at den store pantemaskinen skulle bli ledig siden han som brukte den fortsatt hadde en sekk og et par poser å helle inn. Hun svarte at hun gadd ikke stå og mate maskinen og at jeg kunne jo bare bruke den om jeg hadde det så travelt. Altså, er det ikke en uskreven regel at de som har mengder med pant bruker de store pantemaskinene man kan helle sekkevis med pant inn i bruker dem og de som har en pose eller to bruker de vanlige man mater en og en flaske/boks inn i? Er jeg helt på viddene her? Anonymkode: f77eb...e00 Så frekk du var! Hva et annet menneske gjør eller velger, angår faktisk ikke deg. Tenkte du ikke på at det er noe som heter skjulte handicap? Tenk deg at denne personen har problemer med å bruke hendene eller armene sine, og derfor er avhengig av å bruke akkurat den maskinen du mente var best for deg? Du kunne selv gått til den manuelle maskinen mens du ventet. Og å samle pant til du har så mye er da vel ikke nødvendig? Anonymkode: 521d9...aca 11 2
BobbySocks Skrevet søndag kl 06:47 #29 Skrevet søndag kl 06:47 Man trenger da ikke ha noe handikap for å ikke gidde stikke fingrene nedi klissete pant. Du får vente på den beste maskinen du som alle andre. 7 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:14 #30 Skrevet søndag kl 07:14 Så det var en annen som skrev her at det ikke tar så mye lengre tid med den man mater selv, det er jeg enig i. Innimellom kjører jeg likevel til den butikken som har sånn maskin man kan putte en hel pose i fordi jeg ikke orker å pante. Da hadde det ikke hjulpet at han bak meg i køen høflig hadde foreslått at jeg kunne pante én og én flaske når jeg har valgt butikk ut fra den pantemaskinen. Eneste etiketten jeg kan komme på rundt panting er at man slipper frem noen som kommer med to flasker om det passer sånn. Om maskinen nærmer seg ledig og det kommer en med to flasker, så kan vedkommende få komme før meg med poser med pant Anonymkode: 96754...b88 5 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:18 #31 Skrevet søndag kl 07:18 Jeg vil tro at du, som de fleste av og ubevisst gjør i slike situasjoner, overvurderer vår egen høflighet og undervurderer den andres frekkhet. Jeg synes du skulle gitt deg etter det første forslaget ditt, for hun gjorde det klart at hun ikke var interessert i å bruke den andre. Når du fortsetter, er det du som er den frekke. Som andre sier, du ønsket å overbevise henne om å bruke den andre for at du selv skulle komme raskere til - ikke fordi du ønsket å hjelpe henne med et godt tips. Veldig selvopptatt tankegang, men nå har du lært, så blir livet litt bedre herfra og utover! Anonymkode: 9859c...6bd 5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:30 #32 Skrevet søndag kl 07:30 Men, hun kan ha vært revmatiker, hatt store smerter og stive fingre som gjorde det mye enklere å bruke den man bare heller pant i, hun kan ha hatt nerveskader i armene etter en hvilken som helst ulykke, vonde skuldre, problemer med synet, svimmel og uvel som gjør det slitsomt å mate en og en flaske inn. Det kan være hundre grunner. Senk skuldrene og vent på andre, alle har sitt - og å mase på andre sånn skaper bare stress på sikt... 💓 Anonymkode: 5f239...235 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:31 #33 Skrevet søndag kl 07:31 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nærbutikken min har en sånn stor pantemaskin man kan helle en sekk med pant inn i og en vanlig man mater en og en flaske/boks inn i. I dag hadde jeg med meg tre fulle søppelsekker med pant. Foran meg i køen stod en dame som hadde to bæreposer. Da jeg kom var begge pantemaskinene opptatt. Den til å mate en og en flaske i ble først ledig, og jeg ble overrasket da damen foran meg ikke gikk dit siden hun bare hadde et par bæreposer som det jo går kjapt å mate inn i maskinen og han som brukte den som tar hele sekker fortsatt hadde en sekk og et par poser å helle inn. Jeg gjorde henne høflig oppmerksom på at den var ledig og hun sa irritert hun ventet på den andre. Jeg svarte at siden hun bare hadde et par poser ville det jo gå kjappere å bruke den ledige maskinen enn å vente på at den store pantemaskinen skulle bli ledig siden han som brukte den fortsatt hadde en sekk og et par poser å helle inn. Hun svarte at hun gadd ikke stå og mate maskinen og at jeg kunne jo bare bruke den om jeg hadde det så travelt. Altså, er det ikke en uskreven regel at de som har mengder med pant bruker de store pantemaskinene man kan helle sekkevis med pant inn i bruker dem og de som har en pose eller to bruker de vanlige man mater en og en flaske/boks inn i? Er jeg helt på viddene her? Anonymkode: f77eb...e00 Du gav deg ikke?🙈 uff. Anonymkode: 121b1...d2a 6
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:33 #34 Skrevet søndag kl 07:33 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tror reglene er sånn: Om du kun har to bæreposer med pant og det er kø på flermater så skal du bruke enkeltmater, med mindre: Du kun har småbokser, da vil antallet rettferdigjøre bruk av flermater Du har en blanding av store og små flasker/bokser, og volumet av småbokser overgår volumet av 1,5 liters flasker At panten som du har medbrakt er klissete og det ikke finnes vaskemuligheter på stedet eller engangshansker. At det står en person lenger frem enn deg i køen, som har mindre volum enn deg, da plikter han å gå til enkeltmater før deg. Men volumregelen ovenfor gjelder ikke visst han foran deg kan påvise at han skal pante flere antall enheter enn deg. Ved likt volum så avgjøres prioritet ved å telle antall enheter. Anonymkode: 8c9ad...185 Disse reglene finnes nok kun i ditt eget hode Reglene for pantemaskinen står på maskinen - og det er ofte slik som at det kun er flasker og bokser som skal i maskinen, ring på om maskinen er full etc. Anonymkode: 653e5...7c4 5 1
visp Skrevet søndag kl 07:34 #35 Skrevet søndag kl 07:34 Det er egentlig helt sjukt å drikke så mye drit som gjør at det blir søppelsekker med panteflasker. Du burde jo egentlig ta den som blir matet med en og en flaske så du kan reflektere litt over mengdene. 2 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl 07:44 #36 Skrevet søndag kl 07:44 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hun svarte at hun gadd ikke stå og mate maskinen og at jeg kunne jo bare bruke den om jeg hadde det så travelt. Og det har hun helt rett i. Du ville hun skulle bruke den andre maskinen for at du skulle spare tid. Hun står i kø foran deg og velger selvsagt helt selv hvilken maskin hun vil bruke, samme som deg. Du kan gjøre lurt i pante oftere. Å komme med tre sekker, det er uskreven regel å himle med øynene av dere 🙄 Anonymkode: 0920b...6fa 11 1
Hulderen Skrevet søndag kl 08:36 #37 Skrevet søndag kl 08:36 I mitt område er det bare en butikk med stor panteautomat. Jeg må kjøre et stykke for å komme til den. Da tar jeg ikke i stedet og bruker den lille panteautomaten fordi noen i køen bak meg ber meg om det! Du var utrolig frekk, TS! 5 1
Hulderen Skrevet søndag kl 08:38 #38 Skrevet søndag kl 08:38 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Tror reglene er sånn: Om du kun har to bæreposer med pant og det er kø på flermater så skal du bruke enkeltmater, med mindre: Du kun har småbokser, da vil antallet rettferdigjøre bruk av flermater Du har en blanding av store og små flasker/bokser, og volumet av småbokser overgår volumet av 1,5 liters flasker At panten som du har medbrakt er klissete og det ikke finnes vaskemuligheter på stedet eller engangshansker. At det står en person lenger frem enn deg i køen, som har mindre volum enn deg, da plikter han å gå til enkeltmater før deg. Men volumregelen ovenfor gjelder ikke visst han foran deg kan påvise at han skal pante flere antall enheter enn deg. Ved likt volum så avgjøres prioritet ved å telle antall enheter. Anonymkode: 8c9ad...185 😂🤣😂 Her var du veldig kreativ! 👌🏻 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:43 #39 Skrevet søndag kl 08:43 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Skikkelig white trash å komme drassende med 3 sekker. Anonymkode: 74185...c1f Jeg er en slik en Panter maks 1 gang i året, maks, og da blir det ofte 1-2 sekker. Kommer jeg med 10 sekker så har det vært flaskeinnsamling for fotball-laget Anonymkode: 653e5...7c4
AnonymBruker Skrevet søndag kl 08:49 #40 Skrevet søndag kl 08:49 Det minst sosialt aksepterte her er å komme med tre fulle søppelsekker med pant! Det er jo DU som er den irriterende personen i denne sammenhengen. På alle måter! Anonymkode: fab59...a6e 9 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå